دستگیری عاملان نزاع و درگیری خونین با پلیس

کشف بیش از یک تن موادمخدر، کشف ۸ میلیارد ریال موبایل قاچاق، دستگیری سارقان مسلح، به دام افتادن ۳ سارق حرفه‌ای، نزاع خونین اوباش با پلیس، ۵ کشته ور تصادف تریلی و پراید و انفجار مرگبار یک خانه را در بسته حوادث ایمنا بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان از دستگیری ۱۱ قاچاقچی موادمخدر و کشف یک تن و ۸۳۰ کیلوگرم مواد افیونی در این استان خبر داد.

احمد طاهری اظهار کرد: مأموران پلیس مبارزه با موادمخدر خاش و سراوان با اشراف اطلاعاتی خود، اعضای یک باند مسلح و سازمان یافته قاچاق مواد افیونی را که قصد انتقال محموله بزرگ مواد مخدر از شهرستان‌های مذکور به مرکز کشور را داشتند، شناسایی کردند.

وی افزود: در این رابطه عصر دیروز تکاوران پلیس، در قالب چند تیم عملیاتی با رصد مناطق سخت گذر این شهرستان‌ها، اعضای این باند مسلح را که با چهار دستگاه پژو ۴۰۵ و دو دستگاه وانت تویوتا در حال جابه‌جایی محموله مواد مخدر در یکی از محورهای فرعی بخش "گشت" شهرستان سراوان بودند، رؤیت و به آنها دستور ایست دادند.

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: سوداگران مرگ که خود را در محاصره پلیس دیدند با تیراندازی به سمت مأموران قصد فرار از محل را داشتند که بر اثر آتش پر حجم تکاوران پلیس، عرصه را بر خود تنگ دیده و با رها کردن خودروها به سمت ارتفاعات اطراف متواری شدند.

کشف ۸ میلیارد ریال موبایل قاچاق

فرمانده یگان حفاظت سازمان بنادر و دریانوردی پلیس پیشگیری ناجا از کشف ۴۰ دستگاه تلفن همراه قاچاق به ارزش هشت میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در بندر لنگه خبر داد.

جعفر اطمانی گفت: مأموران یگان حفاظت بندر لنگه حین کنترل خودروهای خروجی به یک دستگاه خودروی سواری در خصوص حمل کالای قاچاق مشکوک می‌شوند.

وی افزود: در بازرسی از خودرو مذکور ۴۰ دستگاه تلفن همراه از نوع آیفون و سامسونگ و متعلقات جانبی که راننده خودرو از وجود آن‌ها اظهار بی اطلاعی می‌نمود کشف که به دلیل عدم ارائه هر گونه مدارک قانونی محموله موصوف ضبط می‌شود.

این مقام انتظامی با بیان اینکه کارشناسان ارزش ریالی گوشی‌های کشف شده را هشت میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برآورد کرده‌اند، گفت: کالاها پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی تحویل شد.

دستگیری سارقان مسلح

رئیس پلیس آگاهی البرز تصریح کرد: نه نفر اعضای تحت تعقیب یک باند سرقت مسلحانه در البرز شناسایی و دستگیر شدند.


محمد نادربیگی اظهار کرد: در پی دستگیری ۱۱ نفر از اعضای باند سارقان مسلح منازل در استان‌های البرز و تهران در اسفند ماه سال گذشته، تحقیقات پلیسی در خصوص شناسایی و دستگیری سایر اعضای این باند ادامه یافت که دو نفر دیگر اعضای اصلی این باند شناسایی و در یک عملیات پلیسی دستگیر شدند.

وی گفت: در بازرسی از متهمان یک قبضه اسلحه، بی سیم دستی، کلاه گیس، مقادیری اموال مسروقه و دسته کلید کشف شد که در تحقیقات پلیسی اعتراف کردند با همدستی سایر اعضای باند که قبلاً دستگیر شده‌اند، با شناسایی سوژه‌های خود در نقاط مختلف شهرهای استان تهران و البرز اقدام به سرقت‌های مسلحانه منزل کرده‌اند.
این مقام ارشد انتظامی تصریح کرد: سارقان اعتراف کردند که با تخریب درها، وارد منزل شده و با بستن دست و پا و دهان مالباختگان، اموالی از قبیل طلا و لوازم برقی با ارزش و سبک را سرقت کرده و متواری می‌شدند.

نادربیگی افزود: دو دستگاه خودروی سمند و پژو پارس نیز شناسایی و مشخص شد که با استفاده از پلاک‌های جعلی که از دو دستگاه خودرو در کرج به سرقت رفته است به صورت باندی و در گروه‌های پنج و شش نفره وارد منازل که اغلب ویلایی بودند شده و اقدام به سرقت می‌کردند.

به دام افتادن ۳ سارق حرفه‌ای

فرمانده انتظامی بروجرد گفت: سه سارق حرفه‌ای در این شهرستان با کشف ۲۷ فقره سرقت شناسایی و دستگیر شدند.

عزت اله غلامی افزود: مأموران این یگان در راستای پیشگیری از وقوع سرقت و مقابله با سارقان، با انجام کار اطلاعاتی و تلاش شبانه روزی در چند روز گذشته موفق به دستگیری سه سارق و کشف ۲۷ فقره سرقت شدند.

وی اظهار کرد: سرقت انواع موبایل، کیف قاپی، وسرقت پل‌های آهنی درب منزل از جمله مواردی بود که متهمان دستگیر شده در مراحل اولیه تحقیقات به آن اعتراف کردند.

فرمانده انتظامی بروجرد تصریح کرد: سارقان به منظور تحقیقات تکمیلی و تخصصی تحویل مراجع قضائی شدند.

دستگیری عاملان نزاع خونین اوباش با پلیس

رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ از دستگیری پنج اوباشگری که اقدام به ایجاد رعب و وحشت و نزاع گروهی در محله فلاح کرده بودند، خبر داد.

جلیل موقوفه‌ای در حاشیه دستگیری این اوباشگران با حضور در جمع خبرنگاران گفت: به دنبال دریافت خبری از سامانه ۱۱۰ پلیس در خصوص وقوع یک فقره نزاع و درگیری با سلاح سرد رسیدگی به موضوع در دستور کار مأموران پلیس پیشگیری قرار گرفته و مأموران با حضور در محل مشاهده کردند که این نزاع منجر به آسیب دیدگی و مجروحیت دو نفر از طرفین درگیری در منطقه فلاح شده است.

وی با بیان اینکه پس از حضور مأموران در محل تعدادی از اشرار که از طرفین نزاع بودند با قمه به سمت گشت خودرویی پلیس حمله‌ور شده بودند، گفت: مأموران پلیس با استفاده تجهیزات و فنون دفاع شخصی به مقابله با این افراد پرداخته و سرانجام دو نفر از این افراد را در محل دستگیر کردند.

رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ با بیان اینکه چند نفر دیگر از طرفین نزاع نیز متواری شده بودند، گفت: مأموران با انجام کارهای اطلاعاتی و هماهنگی مرجع قضائی طی یک عملیات ضربتی سه نفر دیگر از افراد مرتبط با این درگیری را نیز شناسایی و دستگیر کرده و به مقر انتظامی منتقل کردند.

۵ کشته در تصادف تریلی و پراید

رئیس مرکز اورژانس پیش بیمارستانی لرستان از کشته شدن پنج نفر در تصادف بیرانشهر خبر داد.
علی مهرزاد صفدری اظهار کرد: طی تماسی با مرکز اورژانس استان، مبنی بر وقوع یک مورد تصادف بین یک دستگاه تریلی و پراید در قلعه رحیم بیرانشهر دو کد آمبولانس به محل اعزام شد.


وی اضافه کرد: در این حادثه یک نفر مصدوم شد که پس از انجام اقدامات لازم توسط کارشناسان فوریت‌های پزشکی به بیمارستان شهدای عشایر خرم‌آباد انتقال یافت.
رئیس مرکز اورژانس پیش بیمارستانی لرستان تصریح کرد: در این حادثه پنج نفر به علت شدت جراحات در دم جان باختند.

انفجار مرگبار یک خانه

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از انفجار مرگبار یک ساختمان مسکونی در تهرانپارس خبر داد.

سید جلال ملکی گفت: حادثه انفجار در یک ساختمان مسکونی به سامانه ۱۲۵ اطلاع داده شد که درپی آن ستاد فرماندهی آتش‌نشانان دو ایستگاه را به محل حادثه واقع در تهرانپارس اعزام کرد.

وی با بیان اینکه اولین گروه از آتش‌نشانان دو دقیقه بعد از اعلام حادثه به محل رسیدند، گفت: با حضور عوامل آتش‌نشانی در محل مشاهده شد که حادثه در یک ساختمان مسکونی که دارای سه طبقه روی سطح و یک طبقه در زیرمین بود، رخ داده و کانون آن نیز انفجاری بوده که در واحد حدوداً ۵۰ متری واقع در زیرزمین رخ داده و موجب حریق جزئی و شکستگی شیشه درها و پنجره‌های ساختمان مذکور و ساختمان‌های اطراف آن شده است.

ملکی با بیان اینکه آتش‌نشانان با تقسیم شدن به دو گروه اقدامات خود برای اطفای حریق و نجات را در دستورکار خود قرار دادند، گفت: یک گروه از آتش‌نشانان اقدام به اطفای حریق و ایمن‌سازی محل کرده و دقایقی بعد موفق به اطفای کامل آتش شدند.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با بیان اینکه به گفته شاهدان حادثه هنگام وقوع حادثه یکی از ساکنان که مردی حدوداً ۳۷ ساله بود، متوجه بوی گاز شده و برای بررسی آن به زیرزمین رفته بود، گفت: در هنگامی که این فرد در حال بررسی موضوع بوده انفجار رخ داده و شدت آن به حدی بوده که این فرد به تأیید عوامل اورژانس در دم جان خود را از دست داد. جسد این فرد قبل از رسیدن عوامل آتش‌نشانی از سوی شهروندان به بیرون از ساختمان منتقل شده بود.‌

کد خبر 487553

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.