فعال بودن ۱۲۲۵ پروژه در شهر/تکمیل نیمرخ شهر با اتمام آزادسازی ۷ کیلومتر از مسیر رینگ

شهردار اصفهان با بیان اینکه در حال حاضر یک هزار و ۲۲۵ پروژه در شهر فعال است، گفت: در سال ۱۴۰۰ نیز انقلاب عمرانی با شتاب و انگیزه بیشتری تداوم می‌یابد و خدمات رسانی به شهروندان در نقاط کمتر برخوردار به طور جدی ادامه خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، قدرت الله نوروزی امروز _ پنجشنبه ۱۹ فروردین ماه ۱۴۰۰ _ در برنامه رادیویی «شهر پرسشگر، شهردار پاسخگو»، ضمن تبریک پیشاپیش به مناسبت ماه مبارک رمضان به تمام شهروندان و عرض تسلیت به مناسبت درگذشت مرحوم «استاد سید علی نکویی» از پیشگامان انقلاب اسلامی، اظهار کرد: مرحوم نکویی یکی از فعالان عرصه‌های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی و از مبارزان دوران قبل از انقلاب بود که همیشه با روی خوش و دلگرمی فعالیت می‌کرد و رفتار امیدبخشی داشت.

وی افزود: مرحوم استاد نکویی انسانی فرهیخته، با اخلاص و با اخلاق و یکی از افراد نمونه کشور بود که در استان‌های مختلف خدمت کرد، در مدت زمانی فرماندار نجف آباد، فرماندار اصفهان، استاندار قزوین، استاندار کرمانشاه، استاندار چهار محال و بختیاری و در تهران نیز مسئولیت‌های زیادی را بر عهده داشت.

شهردار اصفهان تاکید کرد: این استاد فقید همیشه منشأ بسیاری از خدمات در نقاط مختلف کشور بود و رفتار ایشان می‌تواند الگو و اسوه جوانان باشد.

وی با بیان اینکه از دو روز پیش با مصوبه ستاد کرونا به دلیل قرار گرفتن اصفهان در وضعیت قرمز کرونایی، محدودیت‌هایی برای شهر در نظر گرفته شد، تصریح کرد: برخی از این محدودیت‌ها مربوط به فعالیت‌های شهرداری است که از جمله آنها می‌توان به تعطیلی مراکز تفریحی و گردشگری شهر، تعطیلی بوستان‌ها و بازارهای روز محلی شهر، ممنوعیت برگزاری مراسم‌ها در باغ رضوان اشاره کرد.

اتفاق نظر همگانی برای خدمت به مردم و توسعه عمران و آبادانی در شهر

نوروزی با بیان اینکه بر اساس مصوبه ستاد استانی کرونا، حضور در آرامستان باغ رضوان تنها در موارد ضروری و در حد محدود برای دفن و کفن اموات با رعایت پروتکل‌های بهداشتی امکان‌پذیر است، ادامه داد: در بخش حمل و نقل عمومی، اتوبوس و مترو باید رعایت پروتکل‌های بهداشتی بیش از پیش به طور جدی مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به آغاز عملیات اجرایی احداث پارکینگ زیرسطحی توحید در محدوده منطقه پنج شهرداری، گفت: روز گذشته انقلاب عمرانی با کلنگ‌زنی این پارکینگ آغاز شد و این موضوع با جدیت دنبال خواهد شد زیرا محدوده پل آذر، خیابان‌های توحید و نظر برای پارک خودروها با مشکل مواجه بود.

شهردار اصفهان افزود: پارکینگ زیرسطحی توحید به طول ۵۴۰ مترمربع و عرض ۲۲ مترمربع برای پارک خودروها و بخشی نیز برای پارک موتورسیکلت‌ها احداث می‌شود که برای ورودی این پروژه نیز طرح خوبی در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه سال گذشته علی‌رغم تمام سختی‌های ناشی از تحریم‌ها و شرایط کرونایی، موفقیت‌های بسیار زیادی در مسیر خدمت به مردم برای شهرداری حاصل و مصوبات خوبی در شورای شهر برای پیشرفت پروژه‌ها اجرایی شد، تصریح کرد: بی‌شک همه برای خدمت به مردم و توسعه عمران و آبادانی در شهر اتفاق نظر دارند و هیچکس از رفاه مردم و پیشرفت و عمران و آبادانی شهر ناخرسند نخواهد شد، بنابراین همه باید با هم برای تحقق این موضوع مهم هم صدا شوند تا کار مردم گسیخته نشود و به خوبی پیش رود.

وضعیت قرمز کرونا مانع افتتاح پروژه سردار شهید سلیمانی شد

نوروزی خاطرنشان کرد: سال گذشته با وجود تمام مشکلات، برنامه «هر یکشنبه، یک افتتاح» هر هفته با افتتاح یا کلنگ‌زنی پروژه‌های متعدد برگزار شد و این روند در سال‌جاری نیز استمرار خواهد داشت.

وی با بیان اینکه شرایط قرمز کرونایی در استان‌های تهران و اصفهان مانع افتتاح رسمی پروژه بزرگ مجموعه پل‌ها و تقاطع غیر همسطح سردار شهید سلیمانی شد، اما به محض مساعد شدن شرایط این مراسم برگزار می‌شود، اظهار کرد: این پروژه قرار بود ظرف مدت ۳۶ ماه احداث شود که با تلاش شبانه روزی و فعالیت غیرتمندانه تمام مسئولان شهرداری در حوزه‌های مختلف در مدت ۲۰ ماه و ۲۰ روز به اتمام رسید و بخش‌های زیادی از آن در حال بهره‌برداری است.

شهردار اصفهان ادامه داد: مسیر حدفاصل پروژه سردار شهید سلیمانی تا پل آفتاب به طول هفت کیلومتر است که با اتمام آزادسازی آن، نیمرخ شهر را تکمیل خواهیم کرد تا شاهد رفع چالش‌های ترافیکی شرق اصفهان باشیم؛ اگر این اهداف محقق شود به معنای شکل گرفتن حلقه حفاظتی شهر خواهد بود.

وی از افتتاح پروژه مرکز همایش‌های بین‌المللی اصفهان در سال‌جاری خبر داد و افزود: پروژه میدان شهدای هسته‌ای نیز در حال تکمیل است و با انجام اقدامات عمرانی در خیابان‌های ارغوانیه و زاینده‌رود به‌زودی افتتاح خواهد شد.

فعال بودن ۱۲۲۵ پروژه در شهر

نوروزی با بیان اینکه در حال حاضر یک هزار و ۲۲۵ پروژه در شهر اصفهان فعال است که بهره‌برداران اصلی آن شهروندان هستند، ادامه داد: در سال گذشته بخش زیادی از پروژه‌های شهر به نتیجه رسید و در سال ۱۴۰۰ نیز انقلاب عمرانی با شتاب و انگیزه بیشتری تداوم می‌یابد و خدمات رسانی به شهروندان در نقاط کمتر برخوردار به طور جدی ادامه خواهد داشت.

وی در خصوص دید ناکافی زیرگذرهای حصه، گفت: در محدوده حصه شمالی و حصه جنوبی سه زیرگذر وجود دارد که نیاز به علائم راهنمایی و رانندگی برای ایمنی تردد شهروندان دارد، اما باید مراقبت از این علائم نیز مورد توجه قرار گیرد تا توسط برخی افراد ناآگاه و فرصت طلب تخریب نشود.

شهردار اصفهان از معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری خواست سریعاً دستورات لازم برای نصب علائم ترافیکی و چراغ‌های مورد نیاز برای سه زیرگذر حصه را صادر کند تا این خواسته شهروندان تحقق یابد؛ همچنین در ارتباط با دلیل تخریب علائم ترافیکی نصب شده آسیب شناسی لازم انجام شود.

اجرای طرح پارک حاشیه ای هوشمند خودروها در ۱۳۰ خیابان شهر

وی با اشاره به اجرای طرح پارک حاشیه‌ای هوشمند خودروها در شهر، اظهار کرد: این طرح با اهدافی همچون کاهش پارک طولانی مدت خودروها و افزایش عدالت فضایی شهر در استفاده از فضاها برای پارک خودروها، تشویق به استفاده از پارکینگ‌ها و استفاده هر چه بیشتر از وسایل حمل و نقل عمومی اجرا شده است.

نوروزی خاطرنشان کرد: بر اساس تبصره یک ماده ۱۵ آئین نامه تخلفات رانندگی، شورای شهر مصوبه‌ای داشت و روش هوشمندی را مطرح کرد که از ابتدای خردادماه سال گذشته اجرا شد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر طرح پارک حاشیه‌ای هوشمند خودروها با شیب ملایم در ۱۳ خیابان شهر از جمله نظر، شیخ بهایی، توحید، کاشانی، طالقانی، شمس‌آبادی، چهارباغ بالا و شریعتی اجرا شده و باید به ۱۳۰ نقطه افزایش یابد، گفت: با اجرای این طرح از پارک طولانی مدت خودروها جلوگیری شده، پارک‌های کوتاه مدت نیز تا ۷۸ درصد افزایش و پارک‌های دوبل به شدت کاهش یافت، همچنین استفاده از پارکینگ‌ها افزایش داشته و از این جهت حمل و نقل عمومی نیز تحت تأثیر اجرای طرح قرار گرفته است.

شهردار اصفهان تاکید کرد: شهروندان باید برای موفقیت‌آمیز بودن این طرح و برقراری عدالت فضایی، انتظام بخشی و جلوگیری از بی نظمی‌ها مشارکت کنند.

وی افزود: برای کاهش تخلفات دوبل در خیابان‌های شهر، با تعامل شهرداری و پلیس راهنمایی و رانندگی توسط افسران حاضر در خودروهای ۲۰۶ دارای تجهیزات ثبت مکانیزه تخلف پارک دوبل خودروها اقدامات لازم در حال انجام است.

برای آگاهی از مزایای کارت‌های منزلت شهروندی به افراد مسئول مراجعه شود

نوروزی در خصوص کارت‌های منزلت شهروندی، اظهار کرد: کارت‌های منزلت شامل چند گروه شهروندی از جمله افراد دارای بالای ۶۵ سال سن، افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی، زنان بی‌سرپرست و معلولان و جانبازان است.

وی با تاکید بر اینکه کارت منزلت فقط برای استفاده از اتوبوس‌های شهر نیست، بلکه برای بهره‌مندی از مراکز تفریحی و فرهنگی شهر نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد، تصریح کرد: شهروندان برای آگاهی هر چه بیشتر از مزایای کارت‌های منزلت باید به افراد مسئول مراجعه کنند، همچنین در صورت مفقود شدن کارت یا بروز مشکل، شهروندان می‌توانند به پروفایل شهروندی به نشانی www.profile.isfahan.ir مراجعه کنند.

حفظ کرامت انسانی در هنگام رفع تخلف سد معبر

شهردار اصفهان در خصوص سد معبر فروشگاه‌های فروش موتورسیکلت در خیابان‌هایی همچون زینبیه، مولوی و مدرس، گفت: بر اساس تبصره یک بند دو ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها سد معابر عمومی و اشغال پیاده‌روها و استفاده غیرمجاز از فضای میدان‌ها، پارک‌ها و باغ‌های عمومی برای کسب، سکنی و یا هر عنوان دیگری ممنوع بوده و شهرداری مکلف است از آن جلوگیری کرده و در رفع موانع موجود و آزاد کردن معابر و اماکن توسط مأموران خود اقدام کند.

وی اظهار کرد: اگر هنگام سد معبر با برخی از مشاغل مزاحم برای مردم مواجه شدیم، بند ۲۰ ماده ۵۵ قانون شهرداری راهکارهای قانونی را مشخص کرده است، البته قطعاً اینگونه مسائل را می‌توان با گفت و گو و ارائه تذکر برای متصدیان واحدهای صنفی تبیین کرد.

نوروزی ادامه داد: در این مواجهه‌ها باید کرامت انسانی را حفظ کرده و به حقوق مردم احترام بگذاریم تا معضل سد معبر حذف شود، در صورت رفع نشدن سد معبر با راهکارهای قانونی با هماهنگی صنف باید از حقوق عمومی مردم دفاع و از فعالیت واحد صنفی جلوگیری کرد.

وی تصریح کرد: تلاش می‌کنیم غیرتمندانه با تمام مشکلات و چالش‌ها بستیزیم و رفتارهای ناپسند را با زبان و عمل رد کنیم تا شهری مناسب برای زیست مناسب و آرام شهروندان داشته باشیم.

شهردار اصفهان اظهار امیدواری کرد: شرایط کرونایی به وضعیت مساعد برای حضور گردشگران و سایر مردم کشور تبدیل شود تا بتوانند از فضاهای زیبای مهیا شده در شهر استفاده کنند.

کد خبر 485600

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.