آغاز یکشنبه‌های بدون خودرو در دانمارک

مقامات در اغلب شهرهای دانمارک از دولت خواسته‌اند اغلب خیابان‌های شهرها را در روزهای یکشنبه روی تردد خودروها ببندد و پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری را برای تردد مردم ترویج دهد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری طی دوران کرونا از استقبال زیادی در میان مردم سراسر جهان برخوردار شد و در همین راستا تحولات زیادی در طراحی شهری به وجود آمد. وزیر حمل و نقل دانمارک نیز اعلام کرده که احتمالاً به زودی طرح یکشنبه‌های بدون خودرو، در واکنش به درخواست‌های مکرر مقامات شهری پیاده شود. بر اساس این طرح مقامات هر شهر شخصاً برای مسیرهای پیاده‌روی، دوچرخه‌سواری و تردد وسایل نقلیه در روزهای یکشنبه تصمیم می‌گیرند تا از این طریق، مردم را از انزوای به وجود آمده در دوران کرونا نجات دهند.

در صورت تصویب قانون یکشنبه‌های بدون خودرو در این کشور، مقامات هر شهر بعضی از خیابان‌های سراسر شهرها را به انتخاب خود و بر اساس شرایط خاصی، در روزهای یکشنبه هر هفته روی تردد خودروها می‌بندند و از مردم می‌خواهند در این مسیرها پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری کنند. این طرح قرار بود در ابتدا تنها در کلانشهرهای دانمارک نظیر کپنهاگ و آرهوس پیاده شود، اما مقامات سایر نقاط کشور نیز خواهان اجرای آن در شهرهای خود شده‌اند.

در واقع، برنامه‌ریزان دانمارکی قصد دارند با اجرای قانون یکشنبه‌های بدون خودرو در شهرهای خود، تجربه جدیدی از زندگی سالم را برای شهروندان فراهم آورند و هر چه بیشتر آن‌ها را در اتخاذ سبک زندگی پایدار سوق دهند.

پیش از این نیز در بسیاری از شهرهای دانمارکی برای ترویج پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری بین مردم اقدامات زیادی شده و با استقبال زیادی از سوی شهرنشینان مواجه شده بود. به همین دلیل مدیران شهری خواهان قانونی شدن پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری در روزهای یکشنبه هر هفته شده‌اند به این امید که خیابان‌های شهرها در روزهای دیگر هفته نیز به تدریج روی تردد وسایل حمل و نقل موتوری بسته شود تا مزایای بیشمار آن مردم و کشور را بهره‌مند کند.

آغاز یکشنبه‌های بدون خودرو در دانمارک

کد خبر 485222

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.