کلاب هاوس چیست؟ + دانلود، دعوتنامه و امکان فیلترینگ کلاب هاوس

کلاب هاوس (Clubhouse) یک شبکه اجتماعی بر مبنای صوت است وبحث معرفی این اپلیکیشن، فیلترینگ، آموزش، دعوتنامه، دانلود برای آیفون و اندروید در فضای مجازی مورد توجه است.

به گزارش ایمنا، کلاب هاوس نام یک شبکه اجتماعی یک ساله است که و در زمانی که مردم بیشتر کشورها به دلیل شیوع کرونا در قرنطینه به سر می‌بردند بدون اتکا به عکس، نوشته و یا ویدئو تنها بر پایه صوت شروع به کار کرد.

برنامه کلاب هاوس

کلاب هاوس (Clubhouse) یک برنامه گفتگوی صوتی است که نسخه رسمی آن فعلاً فقط برای آیفون ارائه شده و در آن افراد می‌توانند بحث و مکالمه‌هایی صوتی با موضوعات مختلف را میزبانی کرده و یا به آنها بپیوندند اما نسخه‌های غیر رسمی برای اندروید نیز ارائه شده است.

کلاب هاوس در آوریل سال ۲۰۲۰ راه‌اندازی شد، این شبکه یک ماه بعد در ماه مه توانست ۱۰ میلیون دلار سرمایه اولیه و خرید ۲ میلیون دلاری سهام موجود از شرکت خطرپذیر اندریسن هورویتس محبوبیت قابل توجهی پیدا کند و براساس اطلاعاتی که در بخش ویکی‌پدیای این شبکه اجتماعی دیده می‌شود، از دسامبر سال ۲۰۲۰، این برنامه ۶۰۰ هزار کاربر ثبت شده داشت که فقط با دعوتنامه برای کاربران سیستم عامل ios در دسترس بود.

با باز کردن برنامه کلاب هاوس، لیستی از “اتاق ها (Rooms)” را مشاهده می‌کنید که می‌توانید به آنها اضافه شوید، یا می‌توانید اتاقی مختص خود را ایجاد کنید. هر اتاق دارای یک موضوع متفاوت و خاص است که اغلب توسط یک متخصص یا پیشگام در همان زمینه میزبانی می‌شود. هیچ ویدئویی، هیچ تصویری و تقریباً می‌توان گفت که هیچ متنی در کلاب هاوس وجود ندارد و کلاب هاوس فقط از طریق صوت و ویس امکان برقراری ارتباط را میسر می‌کند.

برنامه کلاب هاوس( clubhouse ) امکان ذخیره شدن هیچ چیزی را نمی‌دهد؛ بنابراین اگر از مکالمه لذت می‌برید، آنجا را ترک نکنید، زیرا قادر به پخش مجدد آن نیستید.

کلاب هاوس چیست؟ + دانلود، دعوتنامه و امکان فیلترینگ کلاب هاوس

دانلود اپلیکیشن کلاب هاوس

امکان دانلود کلاب هاوس در حال حاضر تنها برای کاربران سیستم عامل IOS فراهم است و دارندگان گوشی‌های اپل می‌توانند برای دانلود برنامه کلاب هاوس از طریق اپ استور گوشی خود اقدام به دانلود کلاب هاوس کنند و نسخه اندروید آن در بازار و گوگل استور موجود است.

دعوتنامه کلاب هاوس چیست؟

ساده‌ترین راه دسترسی به برنامه کلاب هاوس دعوت شدن توسط دوستی است که از قبل دارای یک حساب کلاب هاوس (Clubhouse) است.

در صورتی که دوست شما شماره تلفن شما را داشته باشد، می‌تواند برای دانلود برنامه کلاب هاوس با آن شماره تلفن دعوتنامه ای برای شما ارسال کند و حالا، شما عضو کلاب هاوس (Clubhouse) هستید؛ همچنین گزینه‌ای به عنوان حضور در لیست انتظار وجود دارد که روندی آهسته دارد اما هرکسی می‌تواند آن را انجام دهد و نه فقط افراد دارای دوستان یا ارتباطاتی که از قبل در برنامه کلاب هاوس حاضر بوده‌اند.

نکته جالب توجه در مورد دعوت در کلاب هاوس: هنگامی که کاربران به ابتدای صف انتظار منتقل می‌شوند، همچنین مجاز به ارسال دعوتنامه برای دیگر دوستان خود هستند.

اگرچه تنها راه‌های قانونی ورود به کلاب هاوس دریافت دعوت نامه و یا قرارگیری در لیست انتظار است، اما شنیده‌ها حاکی از آنست برخی از کاربران در این میان چیزی شبیه به بازار سیاه ایجاد کرده‌اند و دعوت نامه کلاب هاوس می‌فروشند!

کلاب هاوس چیست؟ + دانلود، دعوتنامه و امکان فیلترینگ کلاب هاوس

حضور کاربران ایرانی در کلاب هاوس

با اینکه نزدیک به یک سال از راه‌اندازی کلاب هاوس (Clubhouse) می‌گذرد؛ اما تقریباً از اواسط بهمن ماه ۹۹، استفاده از کلاب هاوس در بین کاربران داخل کشور داغ شد. هر روز در توئیتر یک نفر کاربر آیفون به دنبال دعوتنامه برای حضور در این شبکه اجتماعی بود.

حضور در کلاب هاوس (Clubhouse) برای ایرانیان تا جایی پیش رفت که حتی دعوتنامه‌های حضور در کلاب هاوس در پلتفرم آنلاین نیازمندی یعنی دیوار به قیمت بین ۱۵۰ تا ۲۰۰ هزار تومان به فروش می‌رسید. آماری از حضور ایرانیان در کلاب هاوس موجود نیست اما در دو ماه گذشته فعالیت ایرانیان کلاب هاوس (Clubhouse) رشدچشمگیری داشته است.

کلاب هاوس چیست؟ + دانلود، دعوتنامه و امکان فیلترینگ کلاب هاوس

فیلتر کلاب هاوس

یکی از مزایای کلاب هاوس در حال حاضر این است که به‌خاطر نوپا بودن در خیلی از کشورها که دولت‌هایشان برای استفاده از شبکه اجتماعی محدودیت در نظر می‌گیرند به راحتی در دسترس است.

فیلتر نشدن کلاب هاوس همیشگی نخواهد بود چرا که استقبال بیش از حد کاربران از کلاب هاوس در برخی کشورها از جمله چین به مذاق سیاستمداران این کشور خوش نیامده است. کلاب هاوس نیز در مقطعی در چین با اینکه بسیاری از شبکه‌های اجتماعی معروف و محبوب مانند فیس‌بوک و توئیتر فیلتر بود در دسترس بود؛ اما در نهایت کلاب هاوس (Clubhouse) تسلیم تیغ فیلترینگ در کشور چین شد.

چندی پیش در اتاق گفت‌وگو در مورد قرارداد چین و ایران نیز یکی از کاربران در این گپ از جهرمی، وزیر ارتباطات و ظریف، وزیر امور خارجه خواستند تا مانع از فیلترینگ کلاب هاوس شوند.

کلاب هاوس در حال حاضر رو به ایرانیان باز است و آن‌طور که مسئولین میگویند صحبتی از فیلتر شدن آن نیست.

کد خبر 484700

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.