انهدام باند پیرمردهای سارق

کلاهبرداری با ترفند خرید و فروش ارز دیجیتال، تصادف مرگبار به دلیل خواب‌آلودگی، غرق‌شدگی جوان قایق‌سوار، کشف ۲۷۸ میلیارد کالای قاچاق و احتکاری، انهدام باند پیرمردهای سارق، سرقت سه و نیم میلیارد ریالی از یک مغازه و دستگیری قاتل را در بسته حوادث ایمنا بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات پایتخت از کشف پرونده و دستگیری مجرم سایبری در خصوص سرقت ارز دیجیتال به ارزش سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال خبر داد.

داود معظمی گودرزی افزود: با مراجعه یکی از شهروندان به این پلیس مبنی بر سرقت ارز دیجیتال از وی به ارزش تقریبی سه میلیارد و پانصد میلیون ریال، موضوع در دستور کار پلیس فتا پایتخت قرار گرفت.

این مقام مسئول ادامه داد: شاکی در اظهارات خود عنوان داشت چند وقت پیش در شبکه اجتماعی اینستاگرام با شخصی که مدعی بود در زمینه ارزهای دیجیتال فعالیت می‌کند، آشنا شده است و متهم پس از جلب اعتماد وی به ایمیل شخصی و رمز عبور و حساب ارز دیجیتال قربانی دسترسی پیدا می‌کند.

گودرزی ادامه داد: کارشناسان پلیس فتا تهران بزرگ پس از بررسی‌های همه جانبه و تلاش بی وقفه برای شناسایی مجرم با انجام اقدامات تخصصی و پلیسی اطلاعاتی از مجرم به دست آوردند و سرانجام این شیاد اینترنتی شناسایی شد.

تصادف مرگبار به دلیل خواب‌آلودگی

رئیس پلیس راه خراسان جنوبی گفت: فوتی‌های ناشی از تصادف امروز در محور بشرویه به فردوس به پنج نفر افزایش یافت و بی‌احتیاطی از جانب راننده وانت نیسان علت این تصادف بوده است.

علیرضا رضایی افزود: این حادثه در کیلومتر ۱۸ محور بشرویه به فردوس رخ داد و در ابتدا منجر به فوت سه نفر شد.

وی گفت: همچنین این حادثه سه مصدوم بر جا گذاشت که حال دو نفر از آن‌ها وخیم بود و در بیمارستان فوت کردند.

رئیس پلیس راه خراسان جنوبی اظهار کرد: بی‌احتیاطی از جانب راننده وانت نیسان به علت انحراف به چپ ناشی از خستگی و خواب‌آلودگی علت این تصادف مرگبار بوده است.

غرق‌شدگی جوان قایق‌سوار

رئیس جمعیت هلال احمر نور از پیدا شدن پیکر جوان غرق شده در آب‌بندان چمستان نور در صبح امروز خبر داد.

چهار نفر از اعضای یک خانواده شاهرودی از استان سمنان که در آب‌بندان روستای فولادکلای بخش چمستان مشغول قایق سواری بودند، دچار حادثه شدند، علی‌اصغر خاکپور در این زمینه، گفت: پس از اعلام گزارش واژگونی یک قایق و یک مورد غرق شدگی در آب بندان مورد نظر بلافاصله دو تیم امدادی این جمعیت و یک تیم از هیأت نجات غریق و غواصی شهرستان به محل حادثه اعزام شدند.

وی افزود: در جریان این حادثه سه نفر از اعضای یک خانواده شاهرودی که فاقد جلیقه نجات بودند با کمک اهالی نجات یافتند و یک جوان غرق شد.

کشف ۲۷۸ میلیارد کالای قاچاق و احتکاری

رئیس قرارگاه نوروزی پلیس امنیت اقتصادی ناجا از کشف بیش از ۲۷۸ میلیارد ریال انواع کالای قاچاق و احتکاری در کشور خبر داد.

سهراب بهرامی اظهار کرد: کارآگاهان پلیس امنیت اقتصادی با نظارت، مقابله و مبارزه با انواع جرایم اقتصادی و قاچاق کالا و ارز با تمرکز بر کنترل مراکز نگهداری و پخش عمده کالاهای اساسی و نشانگاه‌های فعال در عرصه اقتصادی، از ابتدای سال جاری با تداوم اقدامات کنترلی و مقابله‌ای توانستند انبارها و مراکز متخلف توزیع کالا که به صورت ماهرانه‌ای اقدام به قاچاق و یا احتکار کالا می‌کردند را شناسایی کنند.

وی افزود: کارآگاهان در بازرسی از انبارها و مراکز توزیع کالا، چندین مرکز تهیه و توزیع و انبارهای متخلف نگهداری کالاهای اساسی و مصرفی که اقدام به احتکار و قاچاق کالا می‌کردند را شناسایی و در بازرسی از آن‌ها انواع کالای قاچاق و احتکاری از قبیل لوازم خانگی، مواد غذایی، لوازم آرایشی و بهداشتی، تجهیزات رایانه و تلفن همراه، اقلام پزشکی و دارو، روغن خوراکی، پوشاک، سوخت، سیگار و نهاده‌های دامی را طی ۲۴ گذشته در کشور کشف کردند.

انهدام باند پیرمردهای سارق

جانشین پلیس پیشگیری تهران بزرگ از بازداشت یک سارق لوازم خودروهای لوکس و ۳ مالخر اموال مسروقه در محدوده شمال تهران خبر داد و گفت: اعضای این باند بین ۶۰ تا ۶۵ سال داشتند.

علیرضا ناصری‌نژاد با اعلام انهدام باند پیرمردهای سارق و مال‌خر لوازم خودروهای لوکس در شمال تهران، اظهار کرد: در پی وقوع چندین فقره سرقت لوازم داخل خودرو از خودروهای لوکس در محدوده کلانتری‌های ۱۰۱ تجریش و ۱۲۳ نیاوران و ثبت شکایت مال باختگان، عوامل این دو کلانتری برای شناسایی و بازداشت متهم یا متهم این پرونده‌ها دست به کار شدند.

وی تصریح کرد: در تحقیقات میدانی از محل‌های سرقت و پالایش اطلاعات به دست آمده مشخص که سارق یک پیرمرد بوده که با استفاده از یک دستگاه خودروی تیبا، در محل‌های سرقت حاضر می‌شود.

سرقت ۳ و نیم میلیارد ریالی از یک مغازه

رئیس پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ اعلام کرد: سارق حرفه‌ای که اقدام به سرقت از انواع لوازم مصرفی خودرو به ارزش ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال از مغازه دوست خود کرده بود، دستگیر شد.

بهزاد اختیاری تصریح کرد: پرونده‌ای با موضوع سرقت از مغازه مکانیکی و سرقت مقادیر قابل توجهی روغن موتور، لنت، دیسک و صفحه به ارزش تقریبی ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال، در کلانتری ۱۳۸ جنت آباد تشکیل و برای رسیدگی تخصصی به پلیس آگاهی ارجاع شد.

وی افزود: با وصول پرونده کارآگاهان برای بررسی صحنه جرم به محل سرقت اعزام و در بررسی‌های پلیسی مشخص شد که سرقت داخلی بوده و ظن بر این رفت که سارقان از نزدیکان مال باخته باشد.

رئیس پایگاه دوم پلیس آگاهی تصریح کرد: کارآگاهان با این فرضیه سرنخ‌های خوبی به دست آورند به طوری که با جمع‌بندی سرنخ‌ها هویت سارق به نام ایرج که دارای سوابق کیفری در خصوص سرقت اماکن بود و از دوستان مال باخته بود، شناسایی شد.

دستگیری قاتل و همدستش کمتر از ۴۸ ساعت

جانشین فرمانده انتظامی دماوند از دستگیری قاتل و همدستش کمتر از ۴۸ ساعت در این شهرستان خبر داد.

سیدحجت الله پورنجفی از دستگیری قاتل و همدستش کمتر از ۴۸ ساعت در دماوند خبر داد و اظهار کرد: از طریق تماس مردمی با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ یک مورد درگیری با سلاح سرد منجر به قتل به پلیس گزارش شد که بلافاصله تیم بررسی صحنه جرم پلیس آگاهی با هماهنگی مقام قضائی و پزشکی قانونی در صحنه حاضر و تحقیقات خود را آغاز کردند.

وی افزود: با اشراف اطلاعاتی و اقدامات پلیسی متهمان در کمترین زمان ممکن در مخفیگاهشان شناسایی شدند که با توجه به مقاومت در برابر مأمورین و عدم توجه به اخطار پلیس با شلیک مأموران انتظامی زمین گیر شدند.

جانشین فرمانده انتظامی دماوند، افزود: متهمان در ابتدا ارتکاب به قتل را منکر می‌شدند، که پس از ارائه مدارک و شواهد مجبور به اعتراف شدند.

پورنجفی تصریح کرد: متهمان در اعترافات خود اظهار کردند که به علت اختلاف مالی با مقتول، پس از ضرب و شتم همدیگر با استفاده از چاقو وی را به قتل رسانده‌اند.

کد خبر 484560

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.