معرفی قطعات یدکی رنو ساندرو

ساندرو، یک خودروی هاچ‌بک فرانسوی است که از سال ۲۰۰۷، در لیست محصولات کمپانی رنو قرار گرفت و در حال حاضر، یکی از محبوب‌ترین محصولات رنو در کشور ما نیز به‌شمار می‌رود.

‌با توجه به افزایش روزافزون خریداران این محصول پرطرفدار، آشنایی با قطعات یدکی این خودرو از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است؛ چراکه این اطلاعات به صاحبان ساندرو کمک خواهد کرد تا در صورت مشاهده‌ی زنگ خطرهای مختلف در رابطه با این قطعات، هرچه‌زودتر و پیش از آنکه حادثه‌ی تلخی اتفاق بیفتد، قطعه‌ی معیوب را تعمیر یا تعویض کنند. در این مقاله به معرفی دو نمونه از مهم‌ترین قطعات یدکی رنو ساندرو می‌پردازیم و تمامی اطلاعات لازم را در ارتباط با این قطعات مهم در اختیارتان قرار می‌دهیم.

بررسی مشخصات ساندرو؛ هاچ‌بک محبوب رنو را بهتر بشناسید

در میان خودروهای کلاس سوپرمینی کمپانی رنو، ساندرو یکی از محبوب‌ترین محصولاتی است که تولید آن از سال ۲۰۰۷ آغاز شد. این خودرو شباهت‌های بسیاری با لوگان دارد که دلیل آن نیز به پلتفرم مشترک این دو محصول بازمی‌گردد. رنو ساندرو از نیمه‌ی دوم سال ۹۴ در کشور ما تولید شد و از همان روزهای نخست ورود به بازار توانست توجه بسیاری از خریداران را به سمت خود جذب کند. این خودرو از نظر ظاهری، طراحی ساده‌ای دارد که این سادگی در داخل کابین آن نیز به‌چشم می‌خورد و به همین دلیل نیز توانسته است طیف وسیعی از گروه‌های سنی مختلف را مجذوب خود کند.

معرفی قطعات یدکی رنو ساندرو

پیشرانه‌ی رنو ساندرو، ۱۵۹۸ سی‌سی حجم دارد و توان خروجی آن معادل ۱۰۵ اسب بخار است. مدل دستی این خودرو، حداکثر سرعتی برابر ۱۷۵ کیلومتر بر ساعت دارد و مدل اتوماتیک آن نیز، از بیشینه سرعت ۱۷۰ کیلومتر بر ساعت، بهره می‌برد. باک بنزین ساندروی هاچ‌بک، ۵۰ لیتر است و میزان سوخت مصرفی آن در سیکل ترکیبی، برای مدل دستی ۶/۷ و برای مدل اتوماتیک، ۸/۳ لیتر اعلام شده است. رنو در این خودرو، از آپشن‌ها و امکانات رفاهی مختلفی استفاده کرده است که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • سیستم ایمنی ضد سرقت
  • قفل مرکزی
  • چراغ‌های مه‌شکن
  • آینه‌های بغل برقی و مجهز به گرم‌کن

مهم‌ترین قطعات یدکی رنو ساندرو و نشانه‌های خرابی آن‌ها

درست مانند هر خودروی دیگری، رنو ساندرو نیز از قطعات مختلفی تشکیل شده است که هر یک وظیفه‌ی خاصی بر عهده دارند و وجود آن‌ها برای عملکرد مناسب این خودرو کاملاً ضروری است. در این قسمت به معرفی دو نمونه از مهم‌ترین قطعات یدکی رنو ساندرو می‌پردازیم و هرآنچه را که در رابطه با آن‌ها باید بدانید، در اختیارتان قرار می‌دهیم:

تسمه تایمینگ موتور

تسمه تایمینگ موتور که بیشتر افراد آن را با نام تسمه تایم می‌شناسند، یکی از مهم‌ترین قطعات یدکی هر خودرویی به‌شمار می‌رود و وظیفه‌ی آن، اتصال میل‌لنگ به میل سوپاپ‌ها است. با توجه به اینکه تسمه تایمینگ موتور، زمان دقیق باز و بسته‌شدن سوپاپ‌ها را تعیین می‌کند، عملکرد صحیح آن نقش بسیار مهمی در سلامت موتور خودرو ایفا می‌کند و عملکرد پیشرانه را به‌طور مستقیم تحت تأثیر قرار می‌دهد. یکی از اتفاقات بسیار بدی که برای تسمه تایم ممکن است رخ بدهد، پاره‌شدن این قطعه است که در این‌صورت، عواقب بسیار خطرناکی برای شما به‌دنبال خواهد داشت؛ بنابراین بهتر است نشانه‌های خرابی تسمه تایمینگ موتور را که در ادامه ذکر می‌کنیم به‌خاطر بسپارید و در صورت مشاهده‌ی آن‌ها، هرچه‌سریع‌تر به یک مرکز تعمیراتی مراجعه کنید:

  • خارج‌شدن دود بیش از حد از اگزوز خودرو
  • استارت نخوردن یا بد استارت‌خوردن وسیله‌ی نقلیه
  • فرسودگی و خورده‌شدن دندانه‌
  • بالا رفتن دور موتور در هنگام شتاب‌گیری

شمع موتور رنو

شمع موتور رنو، یکی دیگر از حساس‌ترین قطعات یدکی رنو ساندرو است و جرقه‌ی لازم برای شروع احتراق در موتور را ایجاد می‌کند. شمع خودرو، بر اساس سه پارامتر: جنس الکترود، تعداد الکترود و کد حرارتی، به انواع مختلفی تقسیم می‌شود که هر یک از آن‌ها ویژگی‌های متفاوتی دارند. شمع موتور رنو، جزو قطعات مصرفی خودرو به‌شمار می‌رود و طول عمر مشخصی دارد که پس از تمام‌شدن آن حتماً باید تعویض گردد تا سبب بروز مشکل در سایر قطعات خودرو نشود. مهم‌ترین نشانه‌هایی که خبر از خرابی شمع موتور رنو و لزوم تعویض آن می‌دهند، به‌شرح زیر هستند:

  • خروج بیش از حد دود از اگزوز خودرو که به دلیل احتراق ناقص سوخت اتفاق می‌افتد
  • لرزش بیش از حد خودرو و شنیده‌شدن صداهای غیرعادی در موقعیت درجا
  • کندشدن شتاب‌گیری خودرو
  • افزایش قابل ملاحظه‌ی مصرف سوخت و کاهش عملکرد موتور
  • سخت روشن‌شدن خودرو
  • روشن‌شدن چراغ چک خودرو

در این مقاله، نیم‌نگاهی به خودرو رنو ساندرو انداختیم و مهم‌ترین مشخصات این محصول پرفروش را برای شما شرح دادیم. معرفی تسمه تایمینگ موتور و شمع موتور رنو و همچنین صحبت در رابطه با نشانه‌های خرابی این قطعات، مهم‌ترین موضوعاتی بود که در این مطلب به آن‌ها پرداختیم. به‌خاطر داشته باشید که توجه به عملکرد درست قطعات یدکی رنو ساندرو، ارتباط مستقیمی با سلامت شما و وسیله‌ی نقلیه‌تان دارد و کوچک‌ترین نقص و ایراد در این قطعات، ممکن است حوادث ناگواری را برایتان به‌همراه داشته باشد.

کد خبر 481335

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.