ارتباط ورزش و ابتلا به نوع شدید بیماری کرونا چیست؟

نتایج بررسی‌ها نشان می‌دهد که خطر بستری شدن در بیمارستان به دلیل بیماری کووید-۱۹ در بین افراد بالای۵۰ سال که بیش از یک بار در هفته ورزش می‌کنند،حدود ۶۰ درصد کاهش پیدا می‌کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گروهی از محققان به منظور بررسی تأثیر ورزش کردن و قدرت عضلانی بر بیماری کووید -۱۹، مطالعه جدیدی انجام دادند و اطلاعات پزشکی مربوط به سه هزار و ۱۳۹ فرد بالای ۵۰ سال را ارزیابی کردند. پژوهشگران میزان ورزش کردن و قدرت عضلانی این افراد را نیز در نظر گرفتند.

علاوه بر این عوامل دیگر مانند قد و جنسیت که ممکن است با بستری شدن افراد در بیمارستان به دلیل ابتلاء به بیماری کووید -۱۹ ارتباط داشته باشد و بر میزان فعالیت فیزیکی آنها تأثیر بگذارد نیز در نظر گرفته شد. از آنجایی که نوع شدید بیماری کووید -۱۹ در افراد مبتلا به بیماری‌های زمینه‌ای بسیار رایج است، فاکتورهای دیگر مانند شاخص توده بدنی، بیماری‌های قلبی عروقی، فشار خون بالا و سرطان نیز مورد بررسی قرار گرفت.

از بین سه هزار و ۱۳۹ فرد شرکت کننده در مطالعه، ۲۶۶ نفر به بیماری کووید -۱۹ مبتلا و ۶۶ نفر آن‌ها در بیمارستان بستری شدند. نتایج بررسی‌های اخیر نشان داد که بین سن بالا، بیماری قلبی، قدرت عضلانی و بستری شدن در بیمارستان به دلیل ابتلاء به بیماری کووید -۱۹، ارتباط قوی وجود دارد.

یافته‌های جدید نشان داد هر چه سن افراد بیشتر باشد، احتمال بستری شدن آن‌ها در بیمارستان نیز افزایش پیدا می‌کند. علاوه بر این در این مطالعه خطر بستری شدن در بیمارستان به دلیل بیماری کووید -۱۹، در بین افرادی که به ندرت ورزش می‌کردند، بیشتر از کسانی بود که بیش از یک بار در هفته تمرینات ورزشی انجام می‌دادند.

به گفته پژوهشگران بین قدرت عضلانی و خطر بستری شدن افراد در بیمارستان، ارتباط زیادی وجود دارد و می‌توان نتیجه گرفت قدرت عضلانی بیشتر، خطر بستری شدن در بیمارستان به دلیل بیماری کووید -۱۹ را کاهش می‌دهد.

کد خبر 478974

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.