تاثیر ورزش‌های هوازی بر بیماری زوال عقلی چیست؟

نتایج بررسی‌ها نشان می‌دهد که انجام ورزش‌های هوازی، سرعت از دست دادن حافظه را در میان افراد مبتلا به زوال عقلی کاهش می‌دهد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گروهی از محققان به منظور بررسی تأثیر ورزش‌های هوازی بر سرعت از دست دادن حافظه مطالعه جدیدی انجام دادند و داده‌های سلامت ۹۶ فرد مسن مبتلا به زوال عقلی خفیف تا متوسط را ارزیابی کردند. افراد شرکت کننده در مطالعه به صورت تصادفی به دو گروه تقسیم شدند از گروه اول درخواست شد دوچرخه سواری کنند و گروه دوم حرکات کششی انجام دهند. هر دو گروه به مدت ۶ ماه این ورزش‌ها را انجام دادند.

پژوهشگران با استفاده از معیار "ADAS-cog" که رایج‌ترین روش ارزیابی عملکرد شناختی افراد مبتلا به آلزایمر است، به نتایج قابل توجهی دست یافتند. آن‌ها متوجه شدند سرعت پیشرفت بیماری زوال عقلی در بین هر دو گروه از افراد شرکت کننده در مطالعه نسبت به دیگر بیماران بسیار کمتر است.

یافته‌های اولیه نشان می‌دهد که یک دوره ۶ ماهه ورزش هوازی به میزان قابل توجهی سرعت کاهش توانایی شناختی افراد را پایین می‌آورد بنابراین توصیه شده است افراد به منظور کاهش سرعت پیشروی بیماری خود فعالیت داشته باشند و ورزش کنند.

نتایج این مطالعه در مجله Alzheimer's Disease منتشر شده است.

کد خبر 477984

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.