تیگو ۷، یک چینی خوب + بررسی مشخصات و قیمت

خودرو تیگو ۷ چری یک کراس اوور است که قیمت، مشخصات فنی، امکانات رفاهی، تجهیزات ایمنی، طراحی، مصرف سوخت، سرعت، محاسن، معایب و شرایط فروش آن توسط مدیران خودرو باعث نظرات متفاوت مصرف کنندگان شد.

به گزارش ایمنا، مردم ایران هر روز بیشتر از روز پیش به کراس اوورها علاقه مند می‌شوند و همین موضوع به خوبی مورد بهره برداری شرکت‌های چینی واقع شده است. محبوبیت و موفقیت شاسی بلندهای شرکت چری در بازار خودرو ایران، بر کسی پوشیده نیست. از میان همه محصولاتی که خودروساز مطرح چینی در بازار ایران عرضه کرده‌است، چری تیگو ۷ تافته‌ای جدا بافته است. در میان چندین خودروساز چینی، چری در تلاش است که خود را به عنوان بزرگ‌ترین صادرکننده خودرو به جامعه جهانی تحمیل کند و از این روی برای حفظ بازار صادراتی محصولاتش، استفاده گسترده‌ای از تکنولوژی‌های روز را با همکاری مهندسان غربی در دستور کار خود قرار داده است.

حضور چشمگیر چری تیگو ۵ در بازار خودرویی ایران باعث شد تا شرکت مدیران خودرو به‌عنوان نماینده رسمی چری در ایران، اولین نمونه چری تیگو ۷ را در سال ۱۳۹۶ به بازار داخلی عرضه کند. استقبال خریداران تیگو ۷ از یک طرف و تصمیم قطعی مدیران خودرو برای رویارویی با کراس‌اوورهای بنام موجود در بازار کشور، باعث شد تا در سال ۱۳۹۷ پای تیپ جدید چری تیگو ۷ نیز به بازار کشورمان باز شود. چری تیگو ۷ IE نمونه فول آپشنی است که و به‌عنوان یکی از مجهزترین کراس‌اوورهای چینی موجود در بازار کشور شناخته می‌شود.

مشخصات فنی تیگو ۷

چری تیگو ۷ در بازارهای جهانی با دو پیشرانه، ۲ لیتری تنفس طبیعی و ۱ و ۵ دهم لیتری توربوشارژ در دسترس مشتریان قرار دارد. بنا بر صلاح‌دید شرکت مدیران خودرو، چری تیگو ۷ با موتور ۱ و ۵ لیتری توربوشارژ در بازار ایران عرضه می‌شود. موتور چری تیگو ۷ دارای ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپ است که توان تولید ۱۴۷ اسب بخار قدرت در ۵۵۰۰ دور در دقیقه و ۲۱۰ نیوتن‌متر گشتاور در ۴۰۰۰ دور در دقیقه را داراست.

تیگو ۷، یک چینی خوب + بررسی مشخصات و قیمت

گیربکس تیگو ۷

گیربکس دابل کلاچ باعث شده تا چالاکی قابل‌قبول و شتاب گیری خوبی را برای چری تیگو ۷ به وجود آید. گیربکس ۶ سرعته دوکلاچ چری تیگو ۷، نیروی تولید شده توسط موتور این خودرو را به چرخ‌های جلو منتقل می‌کند تا این کراس‌اوور چینی که نزدیک به ۱ و نیم تن وزن دارد بتواند طی زمانی در حدود ۱۰ و ۵ دهم ثانیه از حالت سکون به سرعت صد کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند.

تیگو ۷، یک چینی خوب + بررسی مشخصات و قیمت

مصرف سوخت تیگو ۷

مصرف سوخت اقتصادی چری تیگو ۷ یکی از ویژگی‌های بسیار کار آمد این کراس اوور چینی به حساب می‌آید. در شرایط فعلی با توجه به سهمیه‌بندی بنزین و افزایش قیمت سوخت، مصرف سوخت این اتومبیل خیلی مقرون‌به‌صرفه است. چری تیگو ۷ با وجود بهره‌مندی از پیشرانه توربوشارژ و همچنین وزن سنگین حدود ۱ و نیم تن، به‌طور ترکیبی در هر صد کیلومتر تنها حدود ۷ لیتر سوخت مصرف می‌کند.

مشخصات فنی تیگو ۷ در یک نگاه

پیشرانه

پیشرانه چهار سیلندر خطی توربوشارژ

حجم موتور (سی‌سی)

۱۴۹۸ سی‌سی

حداکثر قدرت (اسب بخار)

۱۴۷ اسب بخار در ۵۵۰۰ دور در دقیقه

حداکثر گشتاور (نیوتن‌متر)

۲۱۰ نیوتن‌متر در ۴۰۰۰ دور در دقیقه

گیربکس

۶ سرعته اتوماتیک دو کلاچه

مصرف سوخت (ترکیبی)

۶.۷ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر

شتاب صفر تا ۱۰۰

۱۰.۲ ثانیه

حداکثر سرعت (کیلومتر بر ساعت)

۱۹۰ کیلومتر در ساعت

طراحی ظاهری و بدنه تیگو ۷

شرکت خودرو سازی چری سرمایه‌گذاری سنگینی روی طراحی و تولید چری تیگو ۷ متحمل شده است و در تلاش است تا به‌عنوان گروهی مستقل از دیگر خودروسازان دنیا، به فعالیتش ادامه دهد.

ابعاد چری تیگو ۷ شامل طولی برابر ۴ متر و ۵۰ سانتیمتر، عرض ۱ متر و ۸۳ سانتیمتری همراه با ارتفاع سقف ۱ متر و ۶۷ سانتیمتری است.

نمای بیرونی تیگو ۷

اگر از نمای روبه‌رو به تیگو ۷ نگاه کنیم، مطمئناً حالت اسپرت و جوان‌پسند تیگو ۷، هر بیننده‌ای را مجذوب خود می‌کند. چراغ‌های مثلثی و جلو پنجره همراه با لوگوی کوچک چری در وسط آن حس آیرودینامیک جالبی را ایجاد می‌کنند.

سپر تیگو ۷، کمی شلوغ به نظر می‌آید و دارای قطعات مختلفی است که شامل جایگاه لوزی‌شکل مه‌شکن‌ها، دو مجرای عبور هوا در وسط و ادوات فلزی نقره‌ای رنگ در قسمت پایین است.

استفاده از یک شیوه مدرن در سبک طراحی، نشانه‌ی پیشرفت چری در صنعت خودروسازی جهان به حساب می‌آید. درست است که چری هنوز فاصله زیادی با برندهای ژاپنی دارد، ولی قابل قبول و مورد پسند عامه‌ی مردم است.

تیگو ۷، یک چینی خوب + بررسی مشخصات و قیمت

نمای جانبی تیگو ۷

چری تیگو ۷ در نمای جانبی طراحی هنرمندانه و خوش‌استیل را در کارنامه خود به ثبت رسانده که بالاتر از حد انتظار است. زه‌کشی کروم، بخشی از شیشه‌ها، درحالی‌که ریل‌های باربند و رکاب نیز نقره‌ای رنگ و چشم‌نواز به‌نظر می‌رسند، زیبایی منحصر به فردی را به نمای جانبی این خودرو داده است.

در اکثر کراس‌اورهای میان‌رده شاهدیم فریم گلگیرها از پلاستیک سیاه تشکیل شده است و سپرهای جلو و عقب را از طریق زیر رکاب، به هم متصل می‌کند که قاعدتاً چری تیگو ۷ نیز از این قاعده مستثنی نیست.

نمای عقب تیگو ۷

باور اینکه بخش جلو و پشت چری تیگو ۷ توسط یک گروه طراحی شده باشد، قابل هضم نیست. شباهت زیادی بین نمای عقب چری تیگو ۷ و نمای عقب محصولات لیفان دیده می‌شود که نوعی نمونه‌برداری از مدل‌های کره‌ای به‌نظر می‌رسد.

شیشه‌ی عقب، نسبتاً کوچک باعث شده تا دید چندان مناسبی به بیرون وجود نداشته باشد، از طرفی فضای خالی آزاردهنده‌ای روی کاپوت عقب دیده می‌شود.

سپر عقب تیگو ۷، جنس پلاستیکی دارد و با چراغ‌های باریک طراحی سردرگمی را به وجود آورده است.

تیگو ۷، یک چینی خوب + بررسی مشخصات و قیمت

امکانات رفاهی تیگو ۷

بهره‌مندی خودروهای شرکت چری از امکانات متنوع و به روز یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد این شرکت خودرو سازی است. چری تیگو ۷ مانند دیگر تولیدات چری از این قاعده مستثنی نیست و در این قسمت حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.

تیگو ۷ در زمان عرضه اولیه با تیپ اکسلنت به بازار خودرویی ایران عرضه شد، اما کمی بعد تیپ IE نیز روانه بازار شد که در اصطلاح به آن "تیگو ۷ جدید" نیز گفته شد.

چری تیگو ۷ جدید از امکانات و تجهیزات کامل‌تر، در مقایسه با تیپ اکسلنت برخوردار است. اضافه‌شدن ترمز پارک برقی، روکش صندلی‌های جدید با رنگ موکا، طرح جدید رودری‌ها، روکش جدید بالای داشبورد، اتوهلد و تغییر شکل کنسول میانی از جمله تفاوت‌های تیپ اکسلنت و چری تیگو ۷ جدید در بخش امکانات رفاهی است.

چری تیگو ۷ یکی از کامل‌ترین کراس‌اوورهای موجود در این رنج قیمتی است که با امکانات بروز می‌تواند خریداران آپشن‌پسند ایرانی را به راحتی جذب کند.

تجهیزات و امکانات رفاهی تیگو ۷ در یک نگاه

چراغ

چراغ جلو زنون- دیلایت- اتولایت- مه‌شکن جلو و عقب- چراغ بدرقه – تنظیم برقی ارتفاع نور

سیستم‌های مولتی‌مدیا

۶ اسپیکر- هندزفری- Bluetooth – USB MP۳/MP۴ – iPod – Mirror Link – AUX

صفحه‌نمایش

صفحه‌نمایش ۹ اینچی لمسی

رینگ‌ها

رینگ ۱۸ اینچی / ۲۲۵/۶۰R۱۸

آینه

آینه جانبی تاشو برقی- تنظیم برقی آینه‌ها به همراه گرم‌کن

تهویه مطبوع

تهویه مطبوع اتوماتیک دوگانه

صندلی

روکش چرمی صندلی‌ها- صندلی راننده ۶ حالته برقی، تنظیم برقی گودی کمر- صندلی سرنشین جلو ۴ حالته دستی- گرمکن صندلی‌های جلو

شیشه

شیشه بالابرهای برقی- سقف پانوراما- سانروف

سیستم‌های هشدار دهنده

سنسور پارک در جلو و عقب- سنسور فشار باد تایر- دوربین ۳۶۰ درجه

شرایط فروش تیگو ۷

شرایط جدید فروش اقساطی مدیران خودرو از سوی شرکت مدیران خودرو برای خودروهای ام وی ام و خودرو چری اعلام شده است؛ که در این طرح فروش مدیران خودرو زمان تحویل خوردو ها ۴۵ روزکاری عنوان شده است.

شرکت مدیران خودرو برای فروش اقساطی چری تیگو ۷ دو طرح پیشنهادی را ارائه داده است:

  • برای ثبت نام در طرح اول پیش فروش اقساطی چری تیگو ۷ بایستی در دو مرحله پیش پرداخت را به حساب مدیران خودرو واریز کنید. مبلغ مورد نیاز مرحله اول که در زمان ثبت شرکت آن را اخذ می‌کند حداقل ۴۰ درصد قیمت خودرو خواهد بود و در مرحله بعدی ۶۰ روز پس از پرداخت اول باید ۱۰ درصد قیمت خودرو را واریز نمائید. برای مابقی مبلغ خودرو ۵۰ درصد تسهیلات با نرخ سود ۲۱ درصد در اختیار مشتریان مدیران خودرو قرار خواهد گرفت که بازپرداخت ۱۲،۲۴،۳۶،۴۸ و ۶۰ ماهه خواهد داشت.
  • برای ثبت نام در طرح دوم پیش فروش اقساطی چری تیگو ۷ بایستی پیش پرداخت ۵۰ درصدی را در یک مرحله به حساب شرکت واریز کنید و شرکت نیز به ازای ۵۰ درصد مابقی قیمت خودرو مانند طرح اول، تسهیلات ۲۱ درصد با بازپرداخت ۱۲،۲۴،۳۶،۴۸ و ۶۰ ماهه خواهد داشت.

تیگو ۷، یک چینی خوب + بررسی مشخصات و قیمت

قیمت تیگو ۷

قیمت تیگو ۷ صفر (اکسلنت) با توجه به آخرین اعلام شرکت مدیران خودرو مبلغ ۹۹۰ میلیون تومان است.

قیمت تیگو ۷ صفر (جدید) با توجه به آخرین اعلام شرکت مدیران خودرو مبلغ ۴ میلیارد و ۷۳۰ میلیون تومان است.

کد خبر 476571

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 17
  • نظرات در صف انتشار: 7
  • نظرات غیرقابل انتشار: 9
  • IR ۰۷:۲۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۸
    9 4
    یا خدا قیمت ؟
  • زاهد IR ۰۷:۵۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۸
    10 2
    قیمتش خیلی بالاس
    • Sh IR ۱۱:۳۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۸
      19 2
      بابا دروغه ، من خودم برای تیگو ۷ ثبت‌نام کردم با قیمت ۹۹۰ میلیون
  • IR ۱۰:۰۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۸
    10 5
    سلام واقعا مسخره نیست قیمت نمایندگی 990 میلیون آنوقت قیمت بازار تقریبا از 850 میلیون شروع تا 890 میلیون مگر میشه آنوقت میگند دلال بازی خود شرکت ها و نمایندگی ها از همه بدتر هستند
  • IR ۱۰:۵۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۸
    16 5
    وای چینی ها هم سوار ما شدن
  • IR ۱۱:۰۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۸
    11 1
    خودرو چینی چهارمیلیارد و هفتصد میلیون تومن!!!!!!کارخونه رو نمیخوایم بخریماااااا
  • محمد IR ۱۱:۱۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۸
    8 11
    خریدن ماشین چینی در این شرایط خیانت هست .اگه همه مردم نخرند درست میشه
  • علیرضا IR ۱۲:۱۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۸
    6 10
    افت قیمت بسیار بالایی دارد بازار خرید و فروش بسیار بدی دارد جک s 5 درسته طراحیش قدیمی تر و آپشنهای کمتری دارد ولی لااقل موقع فروش هم افت کمتری دارد و راحت فروش میره
    • Alijenab IR ۱۶:۴۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۸
      30 3
      بابا ادم ماشین میخره راحت سوار بشه و ازش لذت ببره نمیخره که فکر فروشش باشه
  • امید IR ۱۲:۳۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۸
    8 3
    قیمتش خیییییلی گرونه
  • ممرزا IR ۱۹:۵۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۸
    3 33
    ماشین چینی هیچ وقت خوب نبوده نیست نخواهد شد من همون پراید رو ترجیح میدم
    • نا شناس IR ۱۸:۰۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۹
      10 0
      تو برو راجب ماشین خودت حرف بزن این ماشین مخصوص بورس هست
  • علی IR ۲۲:۳۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۸
    2 11
    کجا داریم میریم چه وضعیتی .....آشغال چینی ۱ میلیارد......چه خبره مگه
  • IR ۲۰:۵۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۹
    3 4
    دو سال سوارشی باید نصف قیمت بفروشی
  • رضا IR ۱۴:۴۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۰
    0 6
    حيف نان چینی رو ادم ۹۹۰ میلیون بخره واقعا کجا داریم میریم
  • عسل IR ۱۳:۵۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۴
    2 1
    قیمت جدیدش مگه میشه 4میلیاردباشه.واقعاتعجب اوره این قیمت فضایی چیه
  • IR ۰۲:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۱
    1 1
    اگر نقدی بخواهیم ایا موجود است وقیمت ان چند است وچند روزه تحویل میشود تیگو ۷