بالای شهر، پایین شهر نداریم/نمی‌توانیم جلوی توسعه شهر را بگیریم

شهردار اصفهان گفت: به خاطر تالی فاسدها نمی‌توانیم جلوی توسعه و عمران را در شهر بگیریم، بلکه معتقدیم با نگاه آمیخته با فرهنگ باید امکانات را در شهر توزیع کنیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، قدرت الله نوروزی در شصت و یکمین نشست هم‌اندیشی «اصفهان فردا» با معتمدان، مردم، نخبگان و شهروندان مشارکت‌جو منطقه هفت شهرداری، اظهار کرد: خط یک مترو پس از ۱۷ سال که با پیشرفت پنج درصدی در هر سال به پیشرفت ۸۵ درصدی رسیده بود، در این دوره ظرف چهار ماه تکمیل و در اختیار شهروندان قرار گرفت، در حال حاضر نیز بسیاری از ترددهای روزانه شهروندان با استفاده از این وسیله حمل و نقل پاک، ایمن و ارزان انجام می‌شود که یکی از مصادیق عدالت فضایی است.

وی ادامه داد: عملیات احداث خط دو مترو اصفهان از «دارک» یکی از دورترین و کم‌برخوردار ترین نقطه شهر آغاز شده و حفاری آن پیشرفت قابل قبولی داشته است؛ به زودی حفاری از سمت جبهه غربی خط دو نیز آغاز می‌شود.

شهردار اصفهان تاکید کرد: در سه سال اخیر چند هزار میلیارد تومان هزینه شده تا دیگر کسی بر این باور نباشد امکانات در منطقه محل سکونتش نیست، پروژه خط دو مترو موید این مطلب است، قطاری از دورترین نقطه شهر حرکت کرده و آن را منطقه به منطقه درنوردیده و مسافران را به مقاصد خود می‌رساند.

نوروزی گفت: اینکه در حال حاضر خط یک مترو از این سوی شهر از عاشق‌آباد در خیابان امام خمینی به کوه صفه افراد در مسیر را جا به جا می‌کند، به معنای عدالت و برابری و بهره‌مندی از امکانات اساسی و بنیادین شهر و نبود تبعیض بین شهروندان است.

احداث رینگ چهارم، اقدام شجاعانه شهرداری

وی با بیان اینکه در این دوره مدیریت شهری ایجاد حلقه حفاظتی شهر یا همان رینگ چهارم که آرمان همگانی در طول تاریخ ۴۰ سال گذشته بود، در سخت‌ترین شرایط اقتصادی با شجاعت از کنار منطقه ۱۵ آغاز شده است، اظهار کرد: برای اجرای این پروژه شهرداری اراضی واقع در مسیر روستاهای حاشیه کارخانه قند به سمت جاده فرودگاه را سانت به سانت خریداری و ده به ده را آزاد کرده است.

شهردار اصفهان با تاکید بر اینکه در مسیر رینگ چهارم چندین پل از جمله پل آفتاب، پل قهجاورستان، پل روی کانال آب، پل بهاران و پل سردار شهید سلیمانی در حال احداث است، گفت: پل سردار شهید سلیمانی یک پل نمونه با پنج پل و رمپ طولانی از فرود تا فراز در مساحت سه میلیون متر مربع بر اساس برنامه زمان‌بندی شده در حال احداث است.

وی خاطرنشان کرد: رینگ چهارم در محدوده محلات کمتر برخوردار در حال اجرا است تا همه شهروندان از آن استفاده کنند و عدالت فضایی رقم بخورد؛ البته این پروژه‌ها متعلق به یک منطقه نیست که عده‌ای بگویند چرا در منطقه ما اجرا نشده، بلکه پروژه‌ای ملی در حاشیه شهر بوده و محدود به انتفاع جمعیت دو میلیون نفری اصفهان نیست.

شهردار اصفهان با بیان اینکه در حوزه فرهنگی نیز اقدامات خوبی شده است به طوری که امکانات متمرکز در محدوده مرکزی شهر به مناطق مختلف سرازیر شده است، گفت: احداث سینما در مناطق ۱۱ و ۱۵ شهرداری مصداق بارز این ادعا است چرا که دیگر نیاز نیست شهروندان مسیر طولانی را از حاشیه‌های شهر برای تماشای فیلم به مرکز شهر طی کنند.

نوروزی تصریح کرد: در کم برخوردارترین نقطه شهر سالن‌های ورزشی و فرهنگی به دلیل نگاه عدالت‌جویانه و پرهیز از تجمع امکانات در محدوده مرکزی شهر احداث شده است؛ نکته مهم اینکه چهارباغ در جهان یکی است و نمی‌توان در همه مناطق چهارباغ تولید کرد، اما می‌توانیم امکانات را به دیگر نقاط شهر ببریم.

هزینه ۳۰ میلیارد تومانی برای احداث بزرگترین پروژه آبرسانی در منطقه ۷

وی با اشاره به افتتاح ۹ پروژه در منطقه هفت شهرداری به ارزش ۲۲۵ میلیارد ریال، افزود: فرهنگسرای تخصصی کودکان و نوجوانان و بوستان آرزو در دیگر مناطق این شهر نظیر ندارد؛ همچنین مجموعه فرهنگی ورزشی «شاهنامه» از دیگر پروژه‌های کم نظیر است که به زودی افتتاح خواهد شد.

شهردار اصفهان با بیان اینکه در منطقه هفت شهرداری ۱۳ پروژه مهم منطقه‌ای و ۳۳ پروژه منطقه‌ای در دست اجرا است، اظهار کرد: ۱۵ پروژه دیگر نیز در این منطقه به زودی ابلاغ می‌شود و در واقع انقلاب عمرانی در شهر اتفاق افتاده است.

نوروزی گفت: برای احداث بزرگترین پروژه آبرسانی در منطقه هفت ۳۰ میلیارد تومان هزینه شده تا در صورت بحران خشکسالی مشکلی برای آبیاری فضای بزرگ سبز این منطقه وجود نداشته باشد؛ همچنین یکی از بزرگترین ساختمان‌های آتش نشانی شهر در مجاورت میدان حج طراحی شده و طبق برنامه و جدول زمانی احداث می‌شود. بودجه ۷۰ میلیارد تومانی منطقه هفت شهرداری در سال جاری به ۱۰۰ میلیارد تومان رسید و تاکنون ۱۴۵ درصد آن محقق شده و برای سال آینده بودجه این منطقه به ۲۰۰ میلیارد تومان افزایش خواهد یافت.

وی تاکید کرد: اگر تاکنون از عدالت فضایی به عنوان الگوی حرکت شهرداری سخن گفتیم، خوشبختانه این هدف به حقیقت پیوسته و عملیاتی شده است.

در اصفهان تقسیم بندی شمال و جنوب نداریم!

وی افزود: به عنوان شهردار شهر اصفهان، تقسیم‌بندی شمال و جنوب تهران را برای این شهر نمی‌پسندم زیرا معتقدیم در اصفهان بالای شهر، پایین شهر نداریم؛ گاهی عده‌ای بر این باور هستند که به عنوان مثال منطقه شش شهرداری یک منطقه برخوردار و بدون مشکل است، اما در همین منطقه محله همت‌آباد با مسائل زیادی رو به رو است و در مقابل خیابان حکیم شفائی در منطقه ۱۰ شهرداری مشابه شمال تهران بوده و آماده توسعه است.

شهردار اصفهان با اشاره به احداث سیتی سنتر در شمال شهر، تصریح کرد: با احداث این پروژه بزرگ بی‌شک تحولات خوبی در این نقطه از شهر اتفاق خواهد افتاد زیرا بسیاری از آن سوی شهر برای خرید یا تفریح به این سوی شهر خواهند آمد.

وی تاکید کرد: نمی‌توانیم به خاطر تالی فاسدها (پیامدهای زیان‌آور و ناخوشایند) جلوی توسعه و عمران را در شهر بگیریم، بلکه معتقدیم با نگاه آمیخته با فرهنگ باید امکانات را در شهر توزیع کنیم.

نوروزی با ابراز خرسندی از ایجاد تحولات چشمگیر در شهرک شهید کشوری، گفت: در مناطق مختلف شهرداری امکانات خوبی برای زندگی شهروندان مهیا شده است: از دروازه شیراز تا جنوب شهر فقط پوسته‌ها تغییر می‌کند و افتخار می‌کنیم بسیاری از مسئولان مناطق هفت و هشت شهرداری را برای سکونت خود انتخاب کرده‌اند.

آبادانی به گذرهای بهاران می‌آید

شهردار اصفهان با اشاره به دیگر پروژه‌های منطقه هفت گفت: هفت میلیارد تومان در گذرهای بهاران در خیابان خردمند هزینه می‌شود تا شاهد آبادانی آن باشیم، خیابان‌سازی خیابان عبدالرسول زرین (ادامه خیابان رضازاده) به زودی تکمیل خواهد شد، همچنین مجموعه فرهنگی ورزشی شاهنامه در خیابان گلستان در حال احداث است و در آینده نزدیک مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

نوروزی تأکید کرد: روکش آسفالت خیابان آزادی و پیاده‌روسازی خیابان غرضی به زودی در دستور کار قرار می‌گیرد و آسفالت خیابان پوریای ولی تا پایان سال انجام می‌شود؛ همچنین طراحی پل روبروی خیابان غرضی در دستور کار قرار دارد تا شهروندان با سهولت از این مسیر عبور کنند.

وی با اشاره به مشکلات بزرگراه چمران خاطرنشان کرد: مشکلات اتوبان‌چمران بزرگ است و باید برای رفع این مسائل چاره‌اندیشی اساسی بشود، برای رفع مشکلات تردد حدفاصل پل چمران تا پل شریعتی نیز تلاش خواهیم کرد؛ همچنین برای رسیدگی و رفع مشکلات بافت‌های فرسوده دفاتر تسهیلگری راه اندازی شده تا برای بازآفرینی این بافت‌ها اقدامات خوبی شود.

شهردار اصفهان با تاکید بر اینکه در شهر هر محقی تکلیفی دارد و همه باید نسبت به حقوق شهروندی آگاه شوند، تصریح کرد: شنیدن حرف دل مردم بسیار مهم است؛ آنهایی که در این نشست اعم از دعوت شده یا نشده حضور دارند، شهروندان عزیز و محترم هستند چرا که هدف آنها بیان و رفع مسائل و مشکلات است. در این نشست هر فردی بخشی از مشکلات را تا حد شناخت و آگاهی خود انتقال داد و البته هدف ما شنیدن صحبت مردم و حل مشکلات آنها به طور مستقیم و فی‌المجلس است.

کد خبر 473621

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.