غذاهای محلی نقش عمده‌ای در معرفی فرهنگ بومی شهرها دارند

شهردار زرین شهر گفت: حفظ میراث ناملموس، احیا و معرفی غذاها نقش عمده‌ای در معرفی فرهنگ بومی به گردشگران و رونق گردشگری شهری داشته و بر همین اساس مجموعه مدیریت شهری زرین شهر با همکاری اداره میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان لنجان در مسیر ثبت دانش طبخ و فرهنگ طباخی غذاهای سنتی شهرستان لنجان حرکت کرده است.

به گزارش ایمنا، میثم محمدی با اشاره به اینکه حفاظت از داشته‌های فرهنگی و میراث به جا مانده از نسل‌های گذشته، پاسداری از هویت همه شهروندان است اظهار کرد: زرین شهر و شهرستان لنجان با قدمتی کهن دارای ظرفیت‌های بسیاری در حوزه میراث ناملموس بوده و یکی از این ظرفیت‌ها غذاهای سنتی این شهر است.

وی با تاکید بر اینکه شهرت برخی غذاهای محلی زرین شهر نظیر دم پخت لاخولی علاقمندان بسیاری را به خود جذب کرده افزود: غذاهای محلی نقش عمده‌ای در معرفی فرهنگ بومی شهرهای ایران به گردشگران دارند و از فرهنگ و سنت‌های هر منطقه به شمار می‌روند اما بسیاری از آنها در حال فراموشی هستند.

شهردار زرین شهر اضافه کرد: حفظ میراث ناملموس، احیا و معرفی این غذاها نقش عمده‌ای در معرفی فرهنگ بومی به گردشگران و رونق گردشگری شهری داشته و بر همین اساس مجموعه مدیریت شهری زرین شهر با همکاری اداره میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان لنجان در مسیر ثبت دانش طبخ و فرهنگ طباخی غذاهای سنتی شهرستان لنجان حرکت کرده و پس از انجام مطالعات گسترده و پیگیری‌های لازم موفق به ثبت «شیوه پخت انواع دم پخته‌ای لاخولی لنجان» در فهرست میراث فرهنگی ناملموس کشور شد.

محمدی تصریح کرد: قطعاً پیگیری‌ها و فعالیت‌های اداره میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان لنجان در تحقق این اتفاق مهم نقشی کلیدی داشته از این رو از تلاش‌ها و اقدامات این مجموعه در حفظ و احیا فرهنگ و سنت‌های کهن این منطقه کمال تقدیر و تشکر را دارم.

وی در پایان گفت: با تعامل هرچه بیشتر مدیریت شهری با مدیران میراث فرهنگی و گردشگری استان و شهرستان می‌توانیم در جهت توسعه صنعت گردشگری و حفظ و احیا میراث گران‌بهای این دیار کهن حرکت نمائیم.

کد خبر 472901

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.