وکلای ترامپ ادعا کردند استیضاح او مغایر قانون اساسی است

وکلای جدید تیم حقوقی رئیس جمهور سابق آمریکا بر خلاف گزارش دموکرات‌های مجلس نمایندگان به سنا، ادعا کردند که استیضاح وی غیرقانونی است!

به گزارش ایمنا، به نقل از شبکه تلویزیونی راشاتودی، «بروس کاستور» (Bruce Castor) و «دیوید شوئن» (David Schoen) وکلای جدید تیم حقوقی «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق آمریکا با ارسال نامه‌ای به مجلس سنای این کشور ادعا کردند که استیضاح وی غیرقانونی است!

بر اساس اعلام این شبکه تلویزیونی، در گزارش آنها در این خصوص خطاب به سنای آمریکا ادعا شده است که تلاش برای ممانعت ترامپ از بازگشت به قدرت در سال‌های آینده از طریق متمم چهاردهم قانون اساسی، مشروط به برکنار شدن وی بوده و با توجه به اتمام دوره ریاست جمهوری ترامپ، چنین تلاشی نامربوط است.

دموکرات‌های مجلس نمایندگان آمریکا دیروز سه شنبه اعلام کردند که استیضاح دونالد ترامپ رئیس جمهور پیشین آمریکا خلاف قانون اساسی این کشور نیست.

بر اساس اعلام این خبرگزاری، دموکرات‌های مجلس نمایندگان آمریکا ادعای جمهوری‌خواهان درباره اینکه استیضاح ترامپ خلاف قانون اساسی این کشور است را رد کردند.

در گزارش خلاصه‌ای درباره جلسه محاکمه ترامپ در مجلس سنا که توسط دموکرات‌های مجلس نمایندگان آمریکا منتشر شد، آمده بود: پس از ماه‌ها انتشار دروغ بزرگ توسط وی در خصوص پیروزی در انتخابات ۲۰۲۰، این دروغ‌ها به حوادث ششم ژانویه منجر شد که طی آن ترامپ اقدام به فراخوان و تجمع طرفدارانش کرده و آنها را تحریک به حمله به کنگره کرد که این حملات به بهای زندگی ۳ افسر پلیس و ۴ نفر دیگر تمام شد. مسئولیت ترامپ برای آشوب شرورانه ۶ ژانویه غیر قابل تصور است. در هیچ جای قانون اساسی این اجازه به رئیس جمهور داده نشده که در هفته‌های پایانی که در قدرت حضور دارد، اقدام به سازماندهی کودتا و تحریک آشوب مسلحانه کند.

گفتنی است که قرار است جلسه محاکمه ترامپ به اتهام تشویق به حمله به کنگره این کشور در ششم ژانویه سال جاری میلادی (۱۷ دی ماه) در روز ۸ ماه فوریه (۲۰ بهمن ماه) در مجلس سنا برگزار شود.

ترامپ نخستین رئیس جمهور آمریکا است که دو بار استیضاح می‌شود.

وی پیشتر در پرونده موسوم به «اوکراین گیت» به سوءاستفاده از قدرت برای اعمال فشار بر رئیس جمهور یک کشور خارجی با هدف سندسازی علیه «جو بایدن» متهم شده بود.

روزنامه آمریکایی واشنگتن پُست پیشتر اعلام کرده بود که مقامات فدرال آمریکا ۲ زن را به اتهام ارتباط با حوادث کنگره این کشور در ۶ ژانویه ۲۰۲۱ بازداشت کردند.

بنابر گزارش اف‌بی‌آی، بانکرافت در ویدئویی که برای فرزندانش ارسال کرده بود، گفته بود: ما به کپیتال هیل حمله کردیم … داخل شدیم، کار خود را انجام دادیم… ما به دنبال نانسی (پلوسی) بودیم تا به سَر او شلیک کنیم، اما او را پیدا نکردیم.

منبع: مهر

کد خبر 472808

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.