قصور گذشته شهر در قبال کودکان جبران می شود

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: طرح‌هایی که در قالب شهر دوستدار کودک در اصفهان اجرا شد، با این هدف بود که قصور و کوتاهی گذشته شهر در قبال کودکان را جبران کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علیرضا نصراصفهانی صبح امروز _سه شنبه ۱۴ بهمن‌ماه ۹۹_ در آئین اعطای نشان کاندیداتوری شهر دوستدار کودک یونیسف به اصفهان، اظهار کرد: توجه به کودکان یکی از مباحث بسیار مهم و مورد تأکید در آموزه‌های دینی است، به لحاظ تاریخی نیز ملت بزرگ ایران همواره دوستدار کودکان بوده‌اند و نشانه‌های تاریخی حاکی از این است که همیشه در بین ما کودکان دارای شأن و جایگاه بالایی بوده‌اند.

وی با بیان اینکه ثبت نشان شهر دوستدار کودک برای اصفهان از هر لحاظ شایسته است، تصریح کرد: اصفهان از ظرفیت‌های بالایی برخوردار است و به عنوان یک شهر نمونه در بین سایر شهرهای کشور خود را به خوبی نشان می‌دهد البته باید برای برطرف کردن نیاز کودکان علاوه بر فضاهای کالبدی، فضای معنوی نیز فراهم شود و این مأموریت شهرداری به عنوان نهادی که سال‌ها علاوه بر وظایف ذاتی به وظایف فرهنگی، اجتماعی و ورزشی ورود پیدا کرده بود، در چند سال اخیر نیز به خوبی انجام شده و در آینده نیز خواهد شد.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه کشورهای توسعه یافته به کودکان به ویژه مقطع ابتدایی توجه کافی دارند و هر جا در کشوری موفقیتی حاصل شده برگرفته از توجه به کودکان بوده است، تصریح کرد: بر اساس تعاریف سازمان یونیسف دوران کودکی تا سن ۱۸ سالگی محسوب می‌شود اما در واقع اگر از همان ابتدا تعلیم و تربیت و مهارت را به کودکان بیاموزیم، اتفاقات خوبی در آینده خواهد افتاد.

وی با تاکید بر اینکه اصفهان امروز، با افتخار به عنوان شهر پیش قراول در بسیاری از زمینه‌ها پیشگام است و این‌بار نیز توانست مأموریت خود را به نحو احسن انجام داده و نشان کاندیداتوری شهر دوستدار کودک را کسب کند، ادامه داد: طرح‌هایی که در قالب شهر دوستدار کودک در اصفهان اجرا شد، با این هدف بود که قصور و کوتاهی گذشته شهر در قبال کودکان را جبران کند.

نصراصفهانی اضافه کرد: از دو سال پیش دو کمیسیون فرهنگی و ورزشی و امور اجتماعی و محیط زیست پیگیر بودند تا اصفهان تبدیل به شهری برای کودکان شود و در این مسیر معاونت فرهنگی اجتماعی و ورزشی و معاونت معماری و شهرسازی شهرداری نیز اقدامات را به گونه‌ای دنبال کردند که امروز شاهد اتفاقی بزرگ در شهر اصفهان هستیم.

وی گفت: به خود می‌بالیم که امروز نشان شهر دوستدار کودک به اصفهان تعلق گرفته است و از تمام کسانی که کوشیدند تا این اتفاق بزرگ در اصفهان رخ داده و زیرساخت‌های شهری و زیست بهتر کودکان در این شهر فراهم شود، سپاسگزارم.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار امیدواری کرد: دریافت نشان شهر دوستدار کودک باعث تسهیل تعامل با کودکان و آموزش مناسب به آن‌ها شده و سبب ایجاد احساس خوب در کودکان شهر شود.

وی تاکید کرد: در سایه تحقق این امر می‌توان دغدغه‌ای که والدین در خصوص کودکان خود دارند را برطرف کرد تا آینده‌ای روشن برای ایران اسلامی و شهر زیبای خدا، اصفهان رقم بخورد.

نصراصفهانی خاطرنشان کرد: حضور و حمایت مسئولان استانی و کشوری از دریافت این نشان برای اصفهان حکایت از اهمیت این موضوع دارد که امیدوارم مجموعه اقدامات به سرانجامی نیکو ختم شود.

کد خبر 472486

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.