۱۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۷:۳۱
گجت‌های زندگی سالم

گجت‌هایی که در دوران شیوع کرونا به داشتن زندگی سالم‌تر کمک می‌کند شامل ساعت‌ هوشمند، دستگاه تصفیه کننده هوا، دستگاه رطوبت ساز و ترازوی هوشمند می‌شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، پیشرفت تکنولوژی باعث شده است شرکت‌های مختلف گجت‌هایی برای ارزیابی سلامت انسان تولید کنند. افراد با استفاده از خدمات این گجت‌ها می‌توانند سبک زندگی سالم‌تری داشته باشند. از زمان آغاز شیوع بیماری کووید -۱۹ تا کنون، محصولات مرتبط با سلامتی طرفداران بیشتری پیدا کرده است، زیرا افراد بیش از پیش به مؤلفه‌های سلامتی خود توجه می‌کنند. در ادامه تعدادی از گجت‌هایی را که به انسان در داشتن زندگی سالم‌تر در دوران شیوع بیماری کرونا کمک می‌کنند بررسی می‌کنیم:

ساعت هوشمند

ساعت‌های هوشمند و دیگر گجت‌های سلامتی با ردیابی کردن فعالیت‌های بدنی و نظارت بر سلامتی افراد، آن‌ها را ترغیب می‌کنند تا سبک زندگی سالمی داشته باشند. همچنین استفاده از این گجت ها روند زندگی افراد را آسان‌تر می‌کند. کاربران می‌توانند این محصولات را به گوشی‌های هوشمند خود متصل کنند و اعلان‌ها، تماس‌ها و پیام‌های متنی را دریافت کنند. شرکت‌های بزرگ مانند اپل و سامسونگ محصولات بسیار باکیفیتی در این زمینه معرفی و وارد بازار کرده‌اند. علاوه بر این شرکت‌های دیگر مانند ریلمی و آمازفیت نیز ساعت‌های هوشمند مناسبی را در بازار هند عرضه کرده‌اند.

دستگاه تصفیه کننده هوا

اگر در کلانشهر زندگی می‌کنید و از آلودگی هوا رنج می‌برید، دستگاه تصفیه هوا، ابزار بسیار ضروری برای منزل شما است. این محصول به منظور تصفیه کردن هوای داخل منزل و از بین بردن ناخالصی‌هایی مانند گرد و غبار، دود و دیگر مواد شیمیایی موجود در هوا طراحی شده است. دستگاه‌ تصفیه کننده هوا که بیشتر برای افراد مبتلا به آلرژی‌های خاص و مشکلات تنفسی مناسب است، می‌تواند تاثیر آلاینده‌های هوا را خنثی کند. در هوایی که استنشاق می‌کنیم، انواع باکتری‌ها و میکروب‌ها وجود دارد که باعث بروز بیماری‌های قلبی و ریوی می‌شود. دستگاه تصفیه هوا با از بین بردن این ذرات باعث ضدعفونی شدن هوا و کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های ذکر شده می‌شود علاوه بر این قادر است تمامی آلاینده‌هایی را که باعث بوی بد هوا می‌شوند از بین ببرد.

دستگاه رطوبت ساز

دستگاه‌های رطوبت ساز برای ماه‌های خشک زمستان بسیار مناسب است. از آنجایی که هوای سرد نمی‌تواند به اندازه هوای گرم رطوبت را در خود نگه دارد، زمانی که دمای هوا کاهش پیدا می‌کند، رطوبت موجود در هوا نیز کم می‌شود. افرادی که در فصول سرد سال، از هوای گرم داخل فضای بسته رنج می‌برند و دچار خارش گلو یا گلو درد می‌شوند باید در منزل خود از دستگاه‌های رطوبت ساز استفاده کنند. معمولاً ویروس‌های سرماخوردگی و آنفلوآنزا راحت‌تر می‌توانند در هوای خشک رشد کنند بنابراین استفاده از دستگاه‌های رطوبت ساز می‌تواند خطر ابتلا به این بیماری‌ها را کاهش دهد. علاوه بر این هوای سرد و خشک موجب می‌شود فرد از سرفه‌های خشک رنج ببرد افزودن رطوبت به هوا باعث می‌شود رطوبت بیشتری وارد مجاری تنفسی فرد شود و ترشحات اضافی و خلط توسط سرفه دفع شود.

ترازوی هوشمند

ترازوی هوشمند علاوه بر اینکه می‌تواند وزن فرد را مشخص کند وضعیت سلامت کاربران را ارزیابی و اطلاعات مورد نیاز را به گوشی هوشمند آن‌ها ارسال می‌کند. ترازوی هوشمند می‌تواند شاخص توده بدنی (BMI)، ضربان قلب، چربی بدن، تراکم استخوان، میزان آب بدن و دیگر موارد مرتبط با سلامتی بدن فرد را اندازه‌گیری کند. ترازوی هوشمند با ثبت این اطلاعات در حافظه خود می‌تواند امکان پایش دقیق‌تری برای افراد فراهم کند. موضوع جالب توجه در مورد محصول ذکر شده این است که چندین فرد می‌توانند از یک ترازوی هوشمند استفاده کنند. تنها کاری که افراد باید انجام دهند این است که هر فرد برای خود پروفایل جداگانه مشخص کند تا اطلاعات بر اساس آن همگام سازی شود. این ترازوها با توجه به مدل‌شان، امکان پشتیبانی از ذخیره پروفایل هشت تا ۱۶ فرد مختلف را دارند.

کد خبر 472151

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.