مهمترین رسالت داروخانه هلال‌احمر تامین داروهای بیماران خاص است

معاون بهداشت و درمان و توانبخشی جمعیت هلال‌احمر استان اصفهان نحوه ارائه خدمات و تحویل دارو به بیماران در ایام کرونایی، تحویل داروهای تخصصی به بیماران خاص، پوشش تعرفه داروها و خدمات حوزه توانبخشی را تشریح کرد.

امیر جلالیان در گفت وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به نحوه فعالیت داروخانه هلال‌احمر و ارائه خدمات دارویی به بیماران، اظهار کرد: ساعت کار داروخانه از ۷:۳۰ صبح تا ۸:۳۰ شب است و به طور متوسط روزانه اقلام بین ۵۰۰ تا ۶۰۰ نسخه دارو را تحویل مراجعه کنندگان می‌دهد، این آمار جدای از نسخه‌های مخدوشی بوده که داروخانه قادر به پاسخگویی به آنها نبوده است.

ارائه خدمات و تحویل دارو به بیماران در ایام کرونایی

معاون بهداشت و درمان و توانبخشی جمعیت هلال‌احمر استان اصفهان با اشاره به اینکه از اسفندماه سال قبل و اعمال محدودیت‌ها، داروخانه هلال‌احمر بدون تعطیلی در خدمت بیماران بوده است، افزود: داروهای کرونا به دو دسته تقسیم می‌شوند، تعدادی از داروها در اختیار مراکز درمانی و بیمارستان‌ها است، تعدادی هم زیر نظر سازمان غذا و دارو در سطح داروخانه‌ها توزیع می‌شود. در بخش اول دخالتی نداریم اما در بخش فروش در سطح داروخانه‌ها مانند دیگر داروخانه‌های سطح استان بر اساس اقلامی که به داروخانه هلال احمر تحویل می‌دهند توزیع دارو انجام می‌شود.

جلالیان تصریح کرد: بار اصلی فعالیت داروخانه هلال‌احمر در بخش ارائه خدمات داروهای تخصصی مانند داروهای بیماران ام اس، سرطان، قلبی و عروقی، کلیوی و دیابتی است، علاوه بر این برای بیماران عادی هم تحویل دارو انجام می‌شود.

وی تاکید کرد: با وجود تحریم‌ها در ارائه داروهای تخصصی به بیماران مشکلاتی وجود داشت و نمی‌توان این موارد را انکار کرد، اما سعی کردیم  بیماران خاص در استان بدون دارو نباشند و بعد از مدتی انتظار، دارو را به آنها تحویل دادیم. برای دریافت خدمات دارویی باید بیماران به داروخانه هلال احمر مراجعه حضوری داشته باشند و تلفنی هم همکاران در داروخانه پاسخگوی سوال‌های آنها هستند.

تکمیل بودن خدمات در مرکز توانبخشی

معاون بهداشت و درمان و توانبخشی جمعیت هلال‌احمر استان اصفهان، اظهار کرد: خدمات دیگر هلال‌احمر به غیر از ارائه خدمات دارویی در حوزه معاونت بهداشت درمان و توانبخشی است. در حوزه توانبخشی و ارائه خدمات در سطح شهر اصفهان مرکز توانبخشی شهید مدرس در دو بخش توانبخشی فیزیکی و مکانیکی از اوایل انقلاب تا کنون فعال است.

جلالیان ادامه داد: این مرکز توانبخشی از نظر وسعت، تنوع خدمات و آمار مراجعه کننده‌ها جایگاه دوم را در کشور بین مراکز توانبخشی جمعیت هلال‌احمر کشور بعد از کلانشهر تهران دارد، در حوزه توانبخشی فیزیکی بخش‌های فیزیوتراپی، کاردرمانی، شنوایی سنجی، گفتار درمانی و خدمات مشاوره فعال است.

وی اظهار کرد: در حوزه توانبخشی مکانیکی بخش ارتوپدی فنی شامل اورتز و پروتز است و تنها مرکز فعال در سطح استان، به این شکل است و سطح خدمات آن از دانشگاه علوم پزشکی هم بالاتر است.

معاون بهداشت و درمان و توانبخشی جمعیت هلال‌احمر استان اصفهان درباره تغییر تعرفه‌های دارویی داروخانه هلال‌احمر استان، گفت: تعرفه دارو را سازمان غذا و دارو و دانشگاه علوم پزشکی در تعامل با شرکت‌های داروسازی بر اساس ضوابط و برنامه‌های موجود تعیین می‌کنند و داروها از شرکت‌های دارویی خریداری شده و با افزودن درصد کمی روی قیمت در اختیار بیماران قرار می‌گیرد.

جلالیان در خصوص تخفیف تعرفه داروهای بیماران خاص، اظهار کرد: برای این گروه از بیماران تخفیف در داروخانه هلال‌احمر نداریم، اما جمعیت هلال‌احمر شرح وظیفه‌ای در بخش ارائه خدمات در شرایط بحران و قبل از بحران دارد. تعدادی از این بیماران از نظر بضاعت مالی توان پرداخت هزینه داروها را ندارند و داروخانه با برقراری ارتباط با حوزه داوطلبان جمعیت هلال‌احمر (با مساعدت خیران) حلقه اتصال بین نیاز نیازمندان و توان توانمندان را فراهم می‌کند تا از این طریق به بیماران خاص برای تهیه دارو کمک‌های لازم بشود و بیمار به دلیل مسائل مالی بدون دریافت دارو از داروخانه هلال‌احمر بیرون نرود.

کد خبر 471577

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.