توجه به بافت تاریخی شهر از بروز آسیب‌های اجتماعی جلوگیری می‌کند

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر سمنان گفت: برنامه ریزی برای جلوگیری از بروز اغتشاشات و آشفتگی‌های شهری در موضوعات اجتماعی، فرهنگی و معماری نمی گذارد سنت های تاریخی به تهدیدات اجتماعی تبدیل شده و فرهنگ دارای بی‌هویتی شود.

محمد همتی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا گفت: طرح‌های راهبردی شهری را باید بر اساس هویت‌های فرهنگی و توجه به بافت تاریخی برنامه‌ریزی کرد، اما از گذشته در خصوص آینده بافت تاریخی و ثبات فرهنگی شهرها توجه نشد تا جایی که در برخی موارد به مناطق آسیب پذیر و ضد فرهنگ تبدیل شده‌اند.

وی افزود: بی برنامگی در خصوص ساماندهی بافت‌های قدیمی شهرها از جمله شهر سمنان در دهه‌های اخیر باعث شد بافت‌های تاریخی به حاشیه شهرها تبدیل شود و هویت فرهنگی و تاریخی شهر را نیز به حاشیه ببرد.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر سمنان خاطر نشان کرد: برنامه ریزی برای جلوگیری از بروز اغتشاشات و آشفتگی‌های شهری در موضوعات اجتماعی، فرهنگی و معماری نمی‌گذارد سنت‌های تاریخی به تهدیدات اجتماعی تبدیل شده و فرهنگ دارای بی هویتی شود.

وی ادامه داد: احداث بوستان مفید است و توجه به هویت تاریخی شهر می‌تواند با گسترش حاشیه شهرها که به سرعت در حال افزایش است، مقابله کند.

کد خبر 470966

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.