کارخانه غیرمجاز تولید ماسک در یزد پلمب شد

رئیس اداره تجهیزات پزشکی دانشگاه علوم پزشکی یزد گفت: کارخانه غیرمجاز تولید ماسک که اقدام به تولید و دپوی بیش از دو میلیون ماسک غیربهداشتی کرده بود پلمب شد.

محمد باغستانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: کارخانه غیرمجاز تولید ماسک که اقدام به تولید و دپو بیش از دو میلیون ماسک غیر بهداشتی و بدون مجوز کرده بود پلمب شد.

وی با اشاره به فعالیت بیش از ۴۰ کارگاه و کارخانه تولید کننده مجاز ماسک در استان یزد و تولید روزانه بیش از ۱یک میلیون ماسک، افزود: کارشناسان این اداره به صورت مستمر بر کار این واحدها نظارت دقیق دارند و با جدیت با متخلفان برخورد خواهد شد و بدون هیچ کوتاهی افراد متخلف جریمه و به مراجع قضائی معرفی می‌شوند.

رئیس اداره تجهیزات پزشکی دانشگاه علوم پزشکی یزد، ادامه داد: افراد باید برای اطمینان از کیفیت محصول به مشخصات کامل واحد تولید کننده روی بسته بندی به همراه شماره پروانه ساخت یا مجوز دانشگاه توجه کنند و از خرید محصولات بهداشتی غیرمجاز به ویژه ماسک و محلول‌های ضدعفونی کننده خودداری کنند و از محل‌های معتبر لوازم بهداشتی مورد نیاز خود را تأمین کنند تا دچار مشکل نشوند.

وی گفت: مردم در صورت مشاهده موارد مشکوک می‌توانند تخلفات را به معاونت درمان و یا معاونت غذا داروی دانشگاه علوم پزشکی یزد و یا سامانه ۱۹۰ وزارت بهداشت و درمان اطلاع دهند تا در اسرع وقت به تخلفات رسیدگی شود، افراد جامعه باید هوشیار باشند و فرصت سودجویی را به متخلفان ندهند.

باغستانی با اشاره به فعالیت بازرسان بهداشت و درمان استان یزد و نظارت دقیق آن‌ها بر فعالیت تولیدکنندگان، افزود: بازرسان با توجه به شیوع بیماری کرونا، دامنه نظارت خود را به ویژه در زمینه تولید ماسک و مواد ضدعفونی کننده بسیار گسترده‌تر کرده‌اند.

کد خبر 470855

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.