پویش «من مادرم، بچه‌های ایران فرزند من» در اصفهان و سایر شهرها

پویش ملی من مادرم، بچه‌های ایران فرزند با رویکرد مشارکت بیشتر بانوان در امور مدرسه‌سازی برگزار شده است، مخاطبین اصفهان یا سایر شهرهای ایران می‌توانند با مراجعه به https://ajorbajor.ir/campaign/3/projects/13990904 در طرح "من مادرم، بچه‌های ایران فرزند من در اصفهان" شرکت کنند.

به گزارش ایمنا، یکی از اهداف اصلی خیران، کمک به مدرسه سازی در مناطق و روستاهای محروم کشور به منظور فراهم آوردن امکان تحصیل برای همه کودکان است. برای مشارکت در ساخت مدارس روش‌های مختلفی وجود دارد که از آن میان می‌توان به کمک‌های نقدی و غیر نقدی اشاره کرد. طرح آجر به آجر بر پایه فرهنگ سازی و همکاری گروهی در امر مدرسه سازی فعالیت خود را آغاز کرد؛ پس از راه اندازی این طرح در راستای جلب و جذب مشارکت‌های خرد مردمی و استفاده از رویکرد جمع سپاری با هدف اصلی فرهنگ‌سازی و دغدغه مند سازی نسل‌های مختلف در حوزه مدرسه سازی، گام دوم از «پویش ملی آجر به آجر» با نام «پویش ملی من مادرم، بچه‌های ایران فرزند من» از راه جذب کمک‌های خُرد مردمی و این بار با تمرکز بر ظرفیت بالای زنان و مادران ایران زمین راه اندازی شده است که در آن مردم می‌توانند با هر مبلغ پرداختی در کنار خیران مدرسه ساز در امر مدرسه سازی همکاری کنند.

کمپین بانوان مدرسه ساز در پویش ملی من مادرم، بچه‌های ایران فرزند من

عواطف مادرانه آن قدر عمیق است که بانوان با دیدن کودکان محروم، حتی اگر فرزند خودشان هم نباشد، تمایل به حمایت و کمک دارند و به واسطه نیرویی که در وجودشان نهفته است نسبت به معیشت و آینده کودکان احساس مسئولیت می‌کنند. هم اکنون حدود سی هزار نفر خیر در امر مقدس مدرسه سازی فعال هستند و مشارکت کرده‌اند. از آنجا که ۱۷ ٪ از کل خیرین کشور را بانوان تشکیل می‌دهند، لذا با توجه به توان و پتانسیل بالای بانوان ایرانی در حل مسائل، این بار سعی بر این است که از ظرفیت این قشر در کاهش مشکل دانش آموزان مناطق کم برخوردار استفاده شود.

زمان پویش ملی من مادرم، بچه‌های ایران فرزند من

زمان پویش بانوان برای مشارکت در ساخت و نوسازی مدارس دی ماه لغایت اسفندماه ۹۹ است.

آموزش مشارکت در پویش ملی من مادرم، بچه‌های ایران فرزند من

افراد علاقمند می‌توانند با مراجعه به سامانه‌های ajorBajor.ir و mehremadrese.ir نسبت به انتخاب استان مورد نظر و واریز مبلغ اهدایی خود اقدام نمایند. هزینه خرید هر آجر ۱۰/۰۰۰ ریال تعیین شده است. پس از واریز وجه به حساب مجمع خیرین مدرسه ساز، با بارگذاری تصویر خود، مادر، همسر و یا فرزند می‌توانند پوستر من هم یک مدرسه یار هستم را دریافت کنند.

پویش ملی من مادرم، بچه‌های ایران فرزند من در اصفهان

طرح مشارکت در مدرسه سازی در استان اصفهان اجرا می‌شود، افراد از طریق آدرس https://ajorbajor.ir/campaign/3/projects/13990904 می‌توانند با اهدای حتی یک آجر به مبلغ هزار تومان در ساخت و نوسازی مدارس مشارکت کنند.

نصب کاشی یادبود مشارکت کننده بر روی دیوار مدرسه‌های اصفهان

به ازای مشارکت هر فرد به مبلغ ۲۵.۰۰۰.۰۰۰ ریال (دو میلیون و ۵۰۰ هزار تومان)، پس از واریز وجه به حساب مجمع خیرین مدرسه ساز، با ارسال نام و نام خانوادگی، یک کاشی یادبود از اهدا کننده، به نام مادر، همسر یا فرزند در مدرسه‌ی مربوط به این پویش نصب خواهد شد.

طرح آجر به آجر چیست؟

پویش آجر به آجر از طرف جامعه خیرین مدرسه ساز و با هماهنگی سازمان نوسازی کشور به منظور زمینه سازی برای مشارکت افراد خیر با هر سطح از توان مالی، در مدرسه‌سازی آغاز شده است، این طرح با بسترسازی برای جلب کمک آحاد مردم در مدرسه سازی می‌کوشد، علاوه بر اینکه هر شهروند را به عنوان یک خیر مدرسه ساز معرفی کند، فرهنگ کار خیر را در میان افراد جامعه نشر دهد؛ در این پویش افراد می‌توانند حتی با اهدای هزینه یک آجر در مدرسه سازی سهیم شوند.

طرح آجر به آجر در اصفهان

مراسم خشت گذاری اولین مدرسه استان اصفهان در طرح آجر به آجر با مشارکت ۱۶۰۰ خیر، در روستای "تیرکرت" از توابع شهرستان بوئین و میاندشت برگزار شد.

جامعه خیرین مدرسه ساز

جامعه خیرین مدرسه ساز کشور به عنوان یک تشکل غیردولتی و یکی از حامیان مردمی وزارت آموزش و پرورش و مرتبط با سازمان نوسازی توسعه و تجهیز مدارس کشور برای جذب کمک‌های مردمی جهت مشارکت در ساخت فضاهای آموزشی و پرورشی در شهرها و روستاهای سراسر کشور فعالیت می‌کنند. اعضای این تشکل از خیرین مناطق مختلف ایران هستند. جامعه خیرین مدرسه ساز کشور، یکی از بزرگ‌ترین سازمان‌های مردم نهاد)NGO )کشور است.

سازمان نوسازی مدارس

سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در سال ۱۳۵۴ برای احداث، توسعه، ترمیم و نوسازی ساختمان مدارس، تهیه لوازم و تجهیزات مورد نیاز آنها و نیز تعیین معیارها و استانداردهای مطلوب فضاهای آموزشی و پرورشی در وزارت آموزش و پرورش تأسیس و پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی به عنوان بازوی عمرانی عهده‌دار ساخت و تأمین فضاهای آموزشی و پرورشی در سراسر ایران شد.

کد خبر 470307

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • زهراشمسی IR ۱۸:۲۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۴
    1 0
    بسیار طرح عالی و پسندیده ایست.بر بانی اش درود