پیش بینی قیمت طلا امروز ۱ بهمن

یک کارشناس بازار طلا، سکه و جواهرات قیمت هرکیلوگرم طلای ۱۸ عیار در روند معاملات بازار امروز را پیش‌بینی کرد

رضا مصطفوی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در تشریح پیش بینی قیمت طلا امروز، اظهار کرد: افزایش قیمت طلا در روند معاملات دیروز باعث شد تا تقاضا برای خرید طلای ۱۸ عیار در بازار نیز ایجاد شود.

وی افزود: انس جهانی طلا بیش از ۱۰ دلار افزایش قیمت را تجربه کرد و در صورتی که قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار در بازارهای ایران از این الگوریتم پیروی نمی‌کرد، قابل توجه و تعجب برانگیز بود

این کارشناس بازار طلا، سکه و جواهرات با بیان اینکه نزدیک شدن به ایام عید نوروز و سال جدید، تقاضا برای خرید جواهرات و طلای ۱۸ عیار را افزایش خواهد داد، تصریح کرد: پیش بینی می‌شود قیمت طلا تا پایان سال به بیش از یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان در روند معاملات روزانه بازار برسد.

مصطفوی اضافه کرد: خرید و فروش عجولانه و کاذب طلای ۱۸ عیار، یکی از معضلات اصلی بازار طلا و جواهرات ایران محسوب می‌شود.

قیمت طلا گرمی ۱۸ عیار در بازار آزاد دیروز سه شنبه ۳۰ دی با ۴۲,۴۰۰ تومان افزایش، ۹۶۲ هزار و ۲۰۰ تومان معامله شد. همچنین قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی ۱۰ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان بود. امروز برای قیمت طلا چه پیش‌بینی‌هایی می‎‌شود؟

محمد کشتی‌آرای معتقد است: امروز تغییر و تحولات سیاسی در آمریکا رخ می‌دهد و بایدن رسماً در کاخ سفید حضور پیدا می‌کند. چنانچه مراسم تحلیف بایدن در شرایط عادی و با آرامش انجام شود، قیمت طلا کاهش می‌یابد.

روز سه‌شنبه سکه توانست خود را به بالای مرز ۱۰ میلیونی بازگرداند، امری که موجب شد تا حدی انتظارات معامله‌گران این بازار تغییر کند. در چهارمین روز هفته، فلز گران‌بهای داخلی ۲۶۰ هزار تومان افزایش را به ثبت رساند و به بهای ۱۰ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان رسید. به گفته فعالان، بخشی از این افزایشی ناشی از افزایش بهای اونس طلا در ابتدای بازارهای جهانی بود.

در کنار این، رشد قیمت دلار نیز تأثیر زیادی در رفتار معامله‌گران بازار سکه داشت. البته سکه با وجود افزایش روز آخر نزدیک به ۱۴ درصد از ارزش خود را در دی ماه از دست داد. این فلز گرانبها در اواخر آذرماه نزدیک مرز ۱۲ میلیونی معامله می‌شد و دو هفته قبل حتی توانسته بود به محدوده ۱۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تومانی نیز برسد. ریزش سکه ظرف مدت بسیار کوتاهی رخ داد.

سکه‌بازان در صورتی که طی روزهای آینده مطمئن شوند، روند کاهشی دلار متوقف شده است، بار دیگر در موقعیت خرید قرار خواهند گرفت. در اواخر روز سه‌شنبه آنها بیشتر فروشنده شده بودند و حتی پس از ساعت ۴ بعدازظهر نرخ سکه به مرز ۱۰ میلیون تومانی رسید.

بر اساس گزارش کیتکو، با آماده شدن جو بایدن، برای رئیس جمهور منتخب، بازار طلا بار دیگر درگیر یک جنگ بین انتظارات برای بهبود اقتصاد و افزایش فشارهای تورمی است.

بازار طلا از ۱۸۰۰ دلار حمایت چشمگیری داشته اما تحلیلگران خاطرنشان می‌کنند که این فلز گرانبها در تلاش برای پیدا کردن حرکت جدید است. زیرا قیمت‌ها در زیر مقاومت اولیه ۱۸۵۰ دلار در هر اونس باقی مانده اند.

در حال حاضر قیمت هر اونس طلای نقدی ۱۸۳۹ دلار معامله شد که نسبت به ۳۰ روز گذشته حدود ۴۱ دلار کاهش یا ۲.۲۲ درصد کاهش داشته اما نسبت به یک سال گذشته ۲۸۲ دلار یا ۱۸ درصد افزایش پیدا کرده است. بیشترین قیمتی که بازار در روز جاری تجربه کرده ۱۸۴۵ دلار بوده است. سایت اینوستینگ امروز از خرید طلا به سرمایه‌گذاران پیشنهاد کرده است.

کد خبر 469593

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.