هیئت رئیسه مجلس دانش‌آموزی مشاوران وزیر شدند

وزیر آموزش و پرورش با صدور حکمی اعضای هیات رئیسه مجلس دانش‌آموزی را به عنوان مشاوران دانش‌آموزی خود منصوب کرد.

به گزارش ایمنا به نقل از روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، با آغاز به کار دهمین دوره مجلس دانش‌آموزی جمهوری اسلامی ایران و معرفی اعضای هیئت رئیسه آن، محسن حاجی میرزایی با صدور احکام جداگانه‌ای هر یک از اعضای هیئت رئیسه این مجلس را به عنوان مشاور دانش‌آموزی خود منصوب کرد.

در متن حکم محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش خطاب به اعضای هیئت رئیسه دهمین دوره مجلس دانش‌آموزی جمهوری اسلامی ایران آمده است؛

به استناد تبصره ماده ۴ آئین نامه داخلی مجلس دانش‌آموزی مصوب شورای عالی آموزش و پرورش به موجب این حکم تا پایان دوره نمایندگی (اسفندماه ۱۴۰۰) به عنوان مشاوران دانش‌آموزی وزیر آموزش و پرورش منصوب می‌شوید.

پست‌های هیئت رئیسه مجلس دانش آموزی کشور شامل رئیس، دو نایب رئیس، دو منشی، دو کارپرداز است.

در دهمین انتخابات مجلس دانش آموزی کشور هر استان با توجه به تعداد نمایندگان خود یک یا دو کاندید برای تصدی سمت‌های هیئت رئیسه معرفی کرد و انتخابات نهایی برگزار شد.

در مجموع ۱۵۰ دانش‌آموز منتخب از شوراهای دانش‌آموزی مدارس کشور (۷۵ دختر و ۷۵ پسر) در فرآیند تعریف شده‌ای توسط دانش آموزان انتخاب و برای مدت ۲ سال به عضویت مجلس دانش‌آموزی در می آیند.

امسال تمامی فرآیند برگزاری این انتخابات، اعم از ثبت‌نام، تبلیغات انتخاباتی، جلسات توجیهی دانش آموزان و عوامل اجرایی و ناظرین انتخابات، رأی‌گیری و اعلام نتایج به‌صورت مجازی انجام شد و تمامی مراحل به‌صورت آنلاین برای دانش آموزان، عوامل اجرایی و نظارتی متناسب با سطوح دسترسی مورد نیاز، قابل رصد بود.

کد خبر 468955

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.