اخراج بازرسان آژانس باعث اجماع جهانی علیه ایران می‌شود

یک کارشناس مسائل هسته ای گفت: اخراج بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی باعث ایجاد اجماع جهانی علیه ایران در شورای امنیت سازمان ملل شده و بر این اساس قطعنامه‌های جدیدی علیه ایران تصویب خواهد شد.

حسن بهشتی پور در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، پیرامون اخراج بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از کشور اظهار کرد: در صورتی که جمهوری اسلامی ایران همکاری خود با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی قطع کند، عملاً بهانه‌ای را به دست رژیم صهیونیستی می‌دهد که تبلیغات ایران هراسی خود را مضاعف کند و مدعی شود که تهران در حال ساخت بمب هسته‌ای است.

وی افزود: در حال حاضر کشورهای چین و روسیه به عنوان کشورهای متحد ایران، سعی می‌کنند جلوی هرگونه قطع نامه علیه کشورمان را در شورای امنیت سازمان ملل متحد بگیرند؛ زیرا تا زمانی که ایران در چارچوب معاهده برجام با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی همکاری کند حمایت کشورهای چین و روسیه را به همراه دارد.

این کارشناس مسائل هسته‌ای ادامه داد: در صورتی که ایران بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را اخراج کند حمایت چین و روسیه را در مجامع بین‌المللی از دست خواهد داد و فشارها علیه تهران مضاعف خواهد شد.

بهشتی پور خاطرنشان کرد: در حال حاضر برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی معتقدند که ذخایر اورانیوم در ایران نقش بازدارنده ایفا می‌کند، اما اگر جمهوری اسلامی به بمب هسته‌ای هم دست پیدا کند، موجب بازدارندگی هسته‌ای نمی‌شود، بلکه باعث ایجاد اتحاد کشورهای بیشتری علیه تهران می‌شود.

وی ادامه داد: گذشته به ما نشان می‌دهد که سیاست‌های رادیکالی راه به جایی نخواهد برد و تنها فشار جدیدی علیه ایران به ارمغان خواهد آورد. جمهوری اسلامی با اجرای معاهده برجام توانست آمریکا و تیم ترامپ را در شورای امنیت سازمان ملل متحد در اقلیت قرار دهد.

این کارشناس مسائل بین‌الملل تصریح کرد: اخراج بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی باعث ایجاد اجماع جهانی علیه ایران در شورای امنیت سازمان ملل شده و بر این اساس قطعنامه‌های جدیدی علیه ایران تصویب خواهد شد.

بهشتی پور خاطرنشان کرد: انتظار نمایندگان مجلس شورای اسلامی تمرکز خود را بر روی اصلاحات اقتصادی قرار دهند تا حجم فشار تحریم‌ها بر مردم کشور کاهش یابد.

کد خبر 468022

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.