وزارت صمت بنگاه خبر پراکنی ندارد

وزیر صمت گفت: از ۱۱ آبان ماه امسال نسبت به سال گذشته واردات روزانه ما از ۹۵ هزار تن به ۱۰۱ هزار تن و حتی در بعضی روزها تا ۳۰۸ هزار تن هم رسیده است.

به گزارش ایمنا، علیرضا رزم حسینی در مراسم روز ملی صادرات اظهار کرد: خوشبختانه صادرکنندگان مجاز شده‌اند که رفع تعهدات ارزی خود را از طریق سامانه نیما یا واردات در مقابل صادرات انجام دهند، سامانه جامع تجارت نیز در حال فعالیت است.

وی افزود: از ۱۱ آبان ماه امسال نسبت به سال گذشته واردات روزانه ما از ۹۵ هزار تن به ۱۰۱ هزار تن و حتی در بعضی روزها تا ۳۰۸ هزار تن هم رسیده است.

وزیر صمت ادامه داد: از ۲۲ آبان ماه که مصوبه ۱۷۷ دولت اجرا شد ۱۰ میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار در سامانه جامع تجارت ثبت پرونده شد و از این میزان ۳ میلیارد دلار ثبت سفارش نهایی شده است. تا پایان سال حتماً افزایش صادرات خواهیم داشت و این کسری ۱.۶ میلیارد دلاری در تراز تجاری کاهش خواهد یافت.

رزم حسینی با تاکید بر جلوگیری از بخشنامه‌های خلق الساعه گفت: ما خود را نیازمند به مشورت با بخش خصوصی می‌دانیم. تا به امروز از صدور بخشنامه‌های خلق الساعه جلوگیری کرده‌ایم و این کار را ادامه می‌دهیم.

وی در مورد شفاف سازی و اطلاع رسانی به موقع بیان کرد: وزارت صمت بنگاه خبرپراکنی ندارد اما بعضی نهادها دارند. به دنبال حذف امضای طلایی هستیم و امیدواریم که رسانه و همکاری کنند. ما منع صادراتی نداریم و در مورد هیچ کالایی برای صادرات منع نگذاشته‌ایم. برخی بخشنامه‌ها مربوط به گذشته است که باید حل شود.

وی همچنین افزود: در مورد فولاد موافق قیمت‌گذاری دستوری نیستم و در مورد ارز نیز نظر همین است در بقیه کشورها نیز فقط کف قیمت تعیین می‌شود و قیمت در رقابت نهایی می‌شود. باید توجه داشت که ۴۰ درصد از GDP کشور از وزارت صمت است.

منبع: ایلنا

کد خبر 467840

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.