پیش‌بینی قیمت دلار امروز ۲۲ دی

دیروز اسکناس آمریکایی ۲۰ تومان افت قیمت را تجربه کرد و به بهای ۲۴ هزار و ۸۸۰ تومان رسید. همچنین قیمت دلار امروز در بازار متشکل ۲۴,۴۰۹ تومان ثبت شد. اما امروز برای قیمت دلار چه پیش‌بینی‌هایی می‌شود؟

به گزارش ایمنا، برخی از معامله‌گران عنوان می‌کنند که بازار همچنان آبستن وقوع اتفاقات زیادی است. از نگاه برخی از آنها، روز یکشنبه تنها یک وقفه در روند کاهشی بازار رخ داد، چرا که برخی از معامله‌گران که دلار بالا خرید داشتند، سعی کردند با جوسازی پیرامون برخی اخبار یا بالا بردن خرید در معاملات فردایی مانع از افت بیشتر قیمت شوند.

وضعیت بازار از زاویه دید کاهشی‌های بازار با شکست ترامپ به‌طور کلی تغییر کرده است و قیمت، دشواری زیادی برای بازگشت به روند افزایشی دارد. عده‌ای نیز عنوان می‌کردند، طبیعی بود که بازار پس از چند روز نوسان سنگین کاهشی، یک روز استراحت کند.

در این میان، برخی از معامله‌گران اعتقاد داشتند، دو عامل در روز یکشنبه مانع از افت بیشتر قیمت دلار می‌شدند. اولی نرخ حواله درهم بود که توانست خود را بالای ۶ هزار و ۹۵۰ تومان نگه دارد و دومی بالا ماندن ارزش دلار در هرات افغانستان بود که انتظارات بازیگران را تحت تأثیر قرار می‌داد. روز شنبه، ارزش اسکناس دلار در بازار تهران در سطح پایین‌تری نسبت به ارزش این ارز در هرات افغانستان قرار گرفته بود و این اتفاق در مقاطعی از روز یکشنبه نیز تکرار شد.

این در حالی بود که به‌طور سنتی ارزش دلار در هرات در سطح پایین‌تری نسبت به بازار تهران قرار داشت. بالا بودن ارزش دلار در هرات چنین سیگنالی را به بازیگران بازار داخلی می‌داد که فروش‌های خود را به شکل هیجانی ادامه ندهند.

در کنار این، فاصله قیمتی بین حواله درهم و دلار به اندازه‌ای رسیده بود که از افزایش فروش‌ها در بازار داخلی حمایت نمی‌کرد. دیروز ارزش حواله درهم در بازار داخلی به بالای ۶ هزار و ۹۵۰ تومان رسیده بود؛ با این سطح از حواله درهم، ارزش دلار در بازار داخلی می‌توانست در حدود ۲۵ هزار و ۵۰۰ تومان قرار بگیرد.

اگر حواله درهم به بالای مرز ۷ هزار تومانی بازگردد، دلار به راحتی سطح ۲۵ هزار تومانی را در روزهای بعد پس خواهد گرفت. در واقع زمانی که قیمت درهم بالاست، دشوار است که انتظار نزول دلار به کانال ۲۳ هزار تومانی را داشت.

کد خبر 467769

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.