آلودگی هوا باعث افزایش ۱۰ درصدی آمار بیماران قلبی و تنفسی شد

مدیر حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اصفهان از افزایش هفت تا ۱۰ درصدی آمار بیماران قلبی و تنفسی بر اثر آلودگی هوا در اصفهان خبر داد.

غفور راستین در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه از حدود ۱۰ روز پیش تاکنون که هوای اصفهان بیشترین میزان آلودگی را تجربه می‌کند، بین هفت تا ۱۰ درصد آمار بیماران افزایش یافته‌ است، اظهار کرد: این افزایش بین بیماران قلبی، تنفسی و بیماران بالاتر از ۶۵ سال که بیماری‌های مزمن دارند مشاهده شده است.

وی گفت: آلودگی هوا در ابتدای روز بیشتر است و افراد در این زمان نباید در هوای آزاد ورزش کنند و فعالیت‌های ورزشی بهتر است در روزهای آلوده در منزل و یا فضاهای بسته انجام شود.

آماده‌باش و استقرار آمبولانس‌ها در ۵ نقطه آلوده اصفهان

مدیر حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اصفهان، در خصوص مناطقی از شهر اصفهان که میزان آلودگی هوا در آن‌جا بیشتر است، تصریح کرد: میدان بزرگمهر، دروازه‌شیراز، میدان انقلاب، احمدآباد و دروازه‌تهران از جمله مناطق پرتردد و آلوده شهر اصفهان هستند و در این مناطق آمبولانس‌های ما از ساعت ۷ صبح تا ۷ شب مستقر بوده و در حالت آماده‌باش هستند تا اگر فردی مشکل تنفسی پیدا کرد، سریعاً اقدامات امدادی لازم را انجام دهند و در صورت لزوم فرد را به بیمارستان منتقل کنند.

وی با توضیح اینکه تمام پایگاه‌های اورژانس در حالت آماده‌باش هستند، اضافه کرد: مادران باردار و کودکان در این روزهای آلوده از تردد در فضای باز خودداری کنند.

راستین در خصوص نوع تغذیه در روزهای آلوده، افزود: در روزهایی که هوا آلوده است، مصرف سبزیجات، مایعات فراوان، شیر و لبنیات به افراد توصیه می‌شود.

کد خبر 467672

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.