هانی زاده: حق ایران برای انتقام از آمریکا همچنان محفوظ است

یک کارشناس مسائل خاورمیانه گفت: بعد از شهادت سردار سلیمانی، ایران یکی از حساس‌ترین و بزرگترین پایگاه‌های نظامی واشنگتن در منطقه یعنی عین‌الاسد را مورد حمله قرار داد که پاسخ کوبنده‌ای بود؛ البته انتقام اصلی هنوز صورت نگرفته و حق ایران برای انتقام‌ از آمریکا همچنان محفوظ است.

حسن هانی زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در مورد سالگرد شهادت سردار قاسم سلیمانی اظهار کرد: به شهادت رساندن سردار بزرگ اسلام سپهبد قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس یکی از تاریک‌ترین نقاط در صفحه تاریخی ایالات متحده آمریکا است. شخص ترامپ بر عملیات ترور این دو سردار بزرگ اسلام نظارت داشته و اغلب ژنرال‌های پنتاگون نیز سعی داشتند وی را از این اقدام برحذر دارند، اما ترامپ خود را وامدار لابی صهیونیستی می‌دانست و شخصاً دستور ترور این دو سردار را صادر کرد. در این راستا مردم ایالات متحده به دلیل رویکرد پرخاشگرانه و ماجراجویانه ترامپ و وابستگی شدیدش به لابی صهیونیستی، به او رأی ندادند.

وی افزود: بعد از شهادت سردار سلیمانی، بسیاری از ملت‌های منطقه از وجود نیروهای آمریکایی در منطقه ابراز تنفر کردند و مردم عراق نیز خواهان اخراج نیروهای آمریکایی از کشورشان شدند و پارلمان عراق هم طرحی را تصویب کرد که به موجب آن نیروهای آمریکایی باید در یک فرآیند زمانی یک ساله خاک این کشور را ترک کنند؛ چنانچه نیروهای ایالات متحده عراق را ترک نکنند، جریان‌های سیاسی وارد عمل خواهند شد. این مسئله یکی از جدی‌ترین پیامدهای ترور سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس است.

این کارشناس مسائل خاورمیانه تأکید کرد: امروز با گذشت یک سال از شهادت سرداران جبهه مقاومت، شرایط تغییر کرده و رویکردها به سمت تقابل مستقیم با نیروهای آمریکایی رفته است؛ زیرا بعد از شهادت سردار سلیمانی، ایران یکی از حساس‌ترین و بزرگترین پایگاه‌های نظامی واشنگتن در منطقه یعنی عین‌الاسد را مورد حمله قرار داد که پاسخ کوبنده‌ای بود؛ البته انتقام اصلی هنوز صورت نگرفته و حق ایران برای انتقام‌گیری از نیروهای آمریکایی همچنان محفوظ است.

هانی زاده تصریح کرد: ایران برخی تحرکات دیپلماتیک را برای آگاه سازی افکار عمومی انجام خواهد داد و سپس انتقام خود را خواهد گرفت. انتقامی که جمهوری اسلامی با حمله به پایگاه نظامی عین‌الاسد گرفت باعث تأثیرگذاری شهادت حاج قاسم بر افکار عمومی در غرب شد.

وی ادامه داد: جایگاه ایران در سطح منطقه، عراق، سوریه، یمن و لبنان تثبیت شده و هم پیمانان آمریکا در منطقه همچون امارات، بحرین و عربستان نیز به دلیل وحشت ناشی از رفتارهای دونالد ترامپ به سمت رژیم صهیونیستی متمایل شده اند.

این کارشناس مسائل خاورمیانه خاطرنشان کرد: عادی سازی روابط کشورهای مرتجع عرب با رژیم صهیونیستی در آینده به ضرر این کشورها تمام خواهد شد؛ همچنان که ما شاهد برخی اعتراضات در سودان و مغرب هستیم که این اتفاقات در آینده امارات، بحرین و عربستان نیز خواهد بود.

کد خبر 464967

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.