پیش‌بینی قیمت طلا امروز ۲ دی ۹۹

قیمت طلا گرمی ۱۸ عیار در بازار آزاد دیروز، یک میلیون و ۱۴۱ هزار و ۲۰۰ تومان معامله شد؛ اما امروز برای قیمت طلا و سکه چه پیش‌بینی‌هایی می‌شود؟

به گزارش ایمنا، قیمت طلا گرمی ۱۸ عیار در بازار آزاد دیروز، یک میلیون و ۱۴۱ هزار و ۲۰۰ تومان معامله شد. همچنین هر قطعه سکه تمام بهار آزادی به ۱۱ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان رسید. اما امروز برای قیمت طلا و سکه چه پیش‌بینی‌هایی می‌شود؟

محمود فضل آذر شربیانی، بازرس هیأت مدیره اتحادیه طلای تهران اظهار کرد: جو بازار طلا آرام است؛ چنانچه فردا انس جهانی طلا کاهش یا افزایش نیابد قیمت طلا و سکه روند با ثباتی دارد و قیمت‌ها چندان تغییر نمی‌کند.

قیمت‌های آتی طلا در معاملات ظهر روز دوشنبه در ایالات‌متحده روند ثابتی داشتند و پس از رسیدن به بالاترین حد خود در شش هفته گذشته، توانستند ضررهای روزانه خود را جبران کرد. همچنین قیمت نقره با رشد خوبی روبرو شده و در روزی که گذشت به بالاترین سطح در سه ماه گذشته رسیده است.

نگرانی‌هایی درباره نوع جدید کووید ۱۹ میان سرمایه‌گذاران ایجادشده که به نظر می‌رسد امید برای آینده روشن اقتصاد جهانی کمرنگ شده است. معاملات آتی طلا تحویل در فوریه (بهمن) با ۱.۳۰ دلار کاهش به ۱۸۸۷.۶۰ دلار رسید و نقره تحویل در مارس (فروردین) با ۰.۴۸۲ دلار افزایش با ۲۶.۵۱ دلار در هر اونس رسید.

طلا بفروشید، نخرید

در بازار نقدی نیز باوجودآنکه در میانه روز و پس از اعلام توافق برای بسته مالی طلا از ۱۹۰۰ دلار عبور کرد اما تعطیلی در لندن و بسته مرزها موجب شد بازار عقب‌نشینی کند برخی با اشاره به این‌که لندن یکی از مراکز مهم دادوستد طلا است سخت شدن حمل‌ونقل طلا را یکی از دلایل این اتفاق برمی‌شمارند.

در حال حاضر قیمت هر اونس طلای نقدی با کاهش کمتر از ۰.۵ درصد، ۱۸۷۶ دلار و ۲۰ سنت شده است. بر اساس گزارش اینوستینگ، سرمایه‌گذاران با توجه به روند کاهشی قیمت طلا در ساعت‌های گذشته، دست به فروش سرمایه طلای خود کرده‌اند و این سایت نیز فروش قوی را به سرمایه‌گذاران در این مدت پیشنهاد می‌کند.

منبع: تجارت نیوز

کد خبر 463334

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.