کشف برج‌هایی از اسکلت انسان در مکزیک

باستان شناسان مکزیکی برج‌های جدیدی متشکل از اسکلت انسان شامل زن، مرد و کودک از دهه ۱۴۰۰ مربوط به دوره آزتک‌ها را در مرکز مکزیکو سیتی کشف کردند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا و به نقل از گاردین، این تیم باستان شناسی ۱۱۹ اسکلت جدید را از این محوطه باستانی کشف کرده و به یافته‌های پیشین اضافه کردند. این برج که نزدیک پنج متر ارتفاع دارد برای اولین بار در سال ۲۰۱۷ کشف شد و از آن زمان در آنجا عملیات‌های باستان شناسی انجام می‌شود.

کارشناسان معتقدند که این اسکلت‌ها مربوط به هوی تزامپانتلی می‌شوند، مجموعه بزرگی از جمجمه‌ها که هنگام تسخیر این شهر در سال ۱۵۲۱ تسخیرکنندگان اسپانیایی را به وحشت انداخت. این ساختار استوانه‌ای نزدیک کلیسای جامع عظیم متروپولیتان است که بر فراز معبد مایور یکی از معابد اصلی پایتخت آزتک‌ها و شهر امروزی مکزیکو سیتی ساخته شده است.

وزیر فرهنگ مکزیک گفته است که این کشف یکی از مهم‌ترین یافته‌های سال‌های اخیر در مکزیک است. در این عملیات باستان شناسان سه مرحله ساخت برج را که مربوط به سال‌های ۱۴۸۶ تا ۱۵۰۲ است شناسایی کرده‌اند.

باستان شناسان انتظار داشتند در این محل جمجمه‌های جنگجویان جوان را پیدا کنند، اما پس از کشف جمجه‌های زنان و کودکان شگفت زده شدند و سوالاتی مربوط به فداکاری انسان در امپراتوری آزتک ایجاد شد.

رائل باربرا، باستان شناس این محوطه می‌گوید: «اگرچه نمی‌توانیم بگوییم که چه تعداد از این افراد رزمنده بودند، اما شاید برخی از آنها اسیر برای مراسم قربانی بودند. اما می‌دانیم که همه آنها طی مراسمی مقدس قربانی شده بودند تا تبدیل به هدیه‌ای برای خدایان شوند.»

کد خبر 461654

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.