سیستم کند کننده ویدئو برای یادگیری مهارت های فیزیکی از راه رسید

یادگیری مهارت‌های فیزیکی مانند جودو با مشاهده ویدئوهای آموزشی ساده نیست، اما یک سیستم جدید کند کننده پخش این ویدئوها آموزش از این طریق را تسهیل می‌کند.

به گزارش ایمنا، نیواطلس نوشت: افرادی که قصد دارند با مشاهده فایل‌های ویدئویی برخی ورزش‌ها یا مهارت‌ها را بیاموزند به علت پخش سریع تصاویر نمی‌توانند پا به پای استاد به پیش بروند. اما اگر سرعت پخش ویدئوها بر مبنای توانایی یادگیری کاربر کند شود، می‌توان امیدوار بود که بر این چالش غلبه شود.

سیستمی که بدین منظور طراحی شده پخش ویدئویی واکنشی نام گرفته و می‌توان از طریق آن سرعت حرکات آموزشی را بر مبنای نظر و درخواست کاربر کندتر کرد.

این سیستم با همکاری دانشگاه‌های لنکستر و استنفورد انگلیس ابداع شده و سخت افزار اصلی آن یک ماژول تعقیب کننده حرکات ساخت مایکروسافت موسوم به کینکت است که در کنسول‌های بازی نیز مورد استفاده است. نرم افزار سیستم مذکور با دریافت اطلاعات از این سخت افزار وضعیت آرنج، زانو، دست‌ها، بازوها، لگن و پاها کاربر را کنترل می‌کند و از این داده‌ها برای تنظیم سرعت پخش حرکات سریع ویدئو استفاده می‌شود.

این نرم افزار قبل از آغاز پخش ویدئوها و در ابتدای راه اندازی تحلیلی کلی از وضعیت فیزیکی کاربر ارائه می‌دهد و یک سرعت پخش آهسته پیش فرض را انتخاب می‌کند که به مرور زمان و در صورت تغییر توانایی‌های وی متحول می‌شود. از این فناوری می‌توان برای دستکاری سرعت پخش ویدئوهای عادی نیز استفاده کرد.

منبع: مهر

کد خبر 461049

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.