قالیباف در رویای پاستور؟

فعالیت و اظهار نظر چهره‌های سیاسی در خصوص اتفاقات جاری کشور را در بسته خبری سیاسی امروز ایمنا دنبال کنید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بسته سیاسی به ارائه گزیده اخبار منتشر شده در ۲۴ ساعت گذشته می‌پردازد.

کاندیداتوری قالیباف در انتخابات ۱۴۰۰ قطعی شد؟

یکی از چهره‌های حامی قالیباف در انتخابات ۹۲ مدعی شده که فعالیت‌های انتخاباتی وی برای ریاست‌جمهوری سال آینده نسبت به بقیه چهره‌های مطرح هم فعال‌تر است و هم جلوتر و به همین خاطر هم حضور رئیس کنونی مجلس در انتخابات ۱۴۰۰ قطعی است. «محمدباقر قالیباف در انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰ کاندیدا می‌شود» این گزاره خبری دیروز خیلی سریع در بسیاری از سایت‌های خبری منتشر شد و در شبکه‌های اجتماعی بازتاب داشت. خبری که اگرچه حائز اهمیت بود، اما چندان هم محل تعجب نبود؛ چراکه بسیاری از مدت‌ها پیش منتظرش بودند. هرچند حضور قالیباف در مجلس آن هم به عنوان رئیس قوه مقننه این گمانه را تقویت می‌کرد که شاید او نقد ریاست یک قوه را به خاطر نسیه ریاست قوه‌ای دیگر رها نکند، اما گویا هر چه جلو می‌رویم، این گمانه‌زنی‌ها بیش از پیش نادرست از آب درمی‌آید و اتفاقاً می‌توانیم درکی روشن‌تر از علاقه قالیباف به کرسی ریاست‌جمهوری داشته باشیم.

دیروز وهاب عزیزی، دبیرکل جبهه جهادگران ایران اسلامی که در انتخابات ۹۲ از قالیباف حمایت کرده بود، در این باره با خبرگزاری برنا به گفت‌وگو نشست و گفت که «فعالیت‌های انتخاباتی قالیباف برای ریاست‌جمهوری سال آینده نسبت به بقیه چهره‌های مطرح هم فعال‌تر است و هم جلوتر» و همین هم باعث می‌شود که مطمئن شویم که او در انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰ وارد گود می‌شود.

پیش از این هم محمود صادقی از فعالیت یک ستاد انتخاباتی در ساختمان مجلس مشروطه خبر داده بود. برخی منابع هم گزارش داده بودند که نزدیکان قالیباف در این ستاد به‌طور جدی در حال فعالیت هستند. این در حالی است که برخی نمایندگان مجلس یازدهم نیز نسبت به تحرکات انتخاباتی آقای رئیس در سطح پارلمان معترض شده بودند.

الیاس نادران، نماینده تهران چندی پیش در یک نطق میان‌دستور و در صحن پارلمانی که ریاستش برعهده قالیباف است، گفت که «شکل‌گیری ساختار قدرت در مجلس و زین کردن اسب برای انتخابات ۱۴۰۰ توسط عده‌ای از نمایندگان در دولت آینده یا شهرداری تهران آثار نامطلوبی به جای گذاشته است.»

«سفرهای استانی پر سر و صدا، سخنرانی‌های زنده تلویزیونی از شبکه یک سیما، عجله در به تصویب رساندن فوری مصوبات «طرح معیشت» و «اقدام راهبردی برداشتن تحریم‌ها» از جمله مواردی است که حالا وهاب عزیزی می‌گوید قالیباف آنها را با جدیت و البته با هدف شرکت در انتخابات ۱۴۰۰ دنبال می‌کند.

اصلاح طلبان برای انتخابات ریاست جمهوری به گزینه واحدی می‌رسند

داریوش قنبری، عضو حزب مردم سالاری در ارتباط با نحوه ورود حزب مردم سالاری به انتخابات ۱۴۰۰ اظهار کرد: بعید می دانم حزب مردم سالاری خارج از تصمیماتی که مربوط به طیف اصلاح طلبان می‌شود، تصمیمی بگیرد. قطعاً به عنوان یک حزب اصلاح طلب در چهارچوبی که سایر احزاب این جناح در آن قرار می‌گیرند؛ حضور خواهد داشت.

وی ادامه داد: البته همه ما به خوبی می‌دانیم که ماهیت حزب به آن معنا که باید باشد وجود ندارد و در واقع همه ما فعالیت جبهه‌ای داریم. در آینده، برای ورود قطعی به انتخابات ۱۴۰۰ هم همین طور خواهد بود. باید منتظر تصمیماتی باشیم که به شکل جبهه‌ای، در جبهه اصلاح طلبان گرفته می‌شود.

این فعال سیاسی اصلاح طلب خاطرنشان کرد: در بین اصولگرایان هم به همین شکل است؛ احزاب اصولگرا نیز تعیین کننده نیستند و در قالب یک جبهه عمل می‌کنند.

قنبری سپس گفت: با توجه به جلساتی که مجمع روحانیون مبارز ترتیب داده و خبرش نیز منتشر شد؛ احساس می‌کنم قطعاً اصلاح طلبان در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ فعالیت خواهند داشت. افرادی هم به صورت فردی برای کاندیداتوری اعلام آمادگی کردند، برخی هنوز تصمیم نگرفتند و چهره‌های نسبتاً زیادی نیز هستند که آمادگی برای کاندیداتوری در انتخابات دارند اما منتظر دعوت شدن از سوی دیگران هستند.

وی در پایان اظهار عقیده کرد: حتماً اصلاح طلبان افراد شایسته ای دارند؛ اما هنوز زود است تا درباره اینکه چه فردی انتخاب می‌شود و در مورد او جبهه اصلاحات به نتیجه واحد می‌رسد، صحبت کنیم. اما قطعاً اتفاقات آینده و گذر زمان به سمت اواخر سال جاری به جهتی منتهی می‌شود که از بین گزینه‌های متفاوت گزینه‌ای به عنوان گزینه نهایی به مردم معرفی خواهد شد.

واکسن کرونا باید رایگان عرضه شود

فرزانه ترکان، پزشک و فعال سیاسی اصلاح‌طلب، پیرامون واکسن کرونا اظهار کرد: این روزها با انتشار خبر تولید واکسن‌های کرونا در مردم این امید شدت یافته که قرار است برای همیشه از شر ویروس کووید -۱۹ خلاص شوند. اما این موضوع را باید جدی گرفت که در واقع تولید واکسن شروع برنامه‌ای طولانی‌مدت برای کنترل این بیماری همه‌گیر است.

ترکان که این روزها به عنوان پزشک و کادر درمان مشغول درمان بیماران کرونایی است، گفت: البته شایان ذکر است یافتن واکسن‌هایی که تاثیرگذاری‌شان مشخص شده بعد از یک سالی که مردم جهان درگیر این اپیدمی هستند می‌تواند رخدادی خوب تلقی شود. منتها باید صبر کرد تا ایمنی آنهایی که واکسن زده‌اند ثابت شود؛ یعنی از زمانی که واکسن به طور همگانی عرضه شود، حداقل باید ۶ ماه صبر کنیم که در این مدت همچنان باید پروتکل‌های بهداشتی را مثل روزهای اوج شیوع کرونا رعایت کنیم.

او ادامه داد: همچنین باید در نظر داشت که کشورهای در حال توسعه‌ای همچون ایران، مثل کشورهای پیشرفته نمی‌توانند به راحتی واکسن را در اختیار همه مردم بگذارند؛ اما دولت باید با توجه به اهمیت این موضوع، واکسن را رایگان عرضه کند تا بتوانیم از شرِ این ویروس منحوس رهایی پیدا کنیم. در واقع اگر بخشی از مردم به دلیل بی‌بضاعتی واکسینه نشوند، محال است کرونا ریشه‌کن شود.

فرزانه ترکان گفت: با توجه به در پیش بودن شب یلدا، به همه مردم ایران گوشزد می‌کنم که دورهمی‌ها یکی از اصلی‌ترین عوامل شیوع ویروس کروناست. به همین دلیل توصیه می‌کنم که دقیقاً به مانند ایام نوروز در شب یلدا هم از مهمانی و گردهمایی‌ها پرهیز کنند تا ان‌شاءالله هرچه زودتر آرامش و امنیت و البته سلامت به جامعه بازگردد.

ورود حزب کارگزاران به فاز بررسی شخصیت‌ها برای کاندیداتوری در انتخابات ۱۴۰۰

جلسه آنلاین شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی ایران به ریاست محسن هاشمی برگزار شد. در این جلسه که برای نخستین‌بار به صورت آنلاین برگزار شد، سیدحسین مرعشی ضمن ارائه گزارشی از برگزاری جلسات مستمر کمیته سیاسی حزب درباره انتخابات ۱۴۰۰، از ورود این کمیته به فاز بررسی شخصیت‌ها برای کاندیداتوری انتخابات ریاست جمهوری خبر داد.

رئیس کمیته سیاسی کارگزاران سازندگی ایران همچنین با بیان روند تدوین برنامه انتخاباتی حزب و اصلاحات آن، سیاست‌ها و برنامه‌های پیشنهادی این کمیته برای انتخابات ریاست جمهوری را جهت تصویب مطرح کرد.

بر این اساس، با تصویب شورای مرکزی ورود حزب کارگزاران سازندگی ایران به انتخابات ۱۴۰۰ «برنامه‌محور» خواهد بود.

همچنین مقرر شد حزب کارگزاران سازندگی ایران تیم پیشنهادی خود را برای اداره دولت آینده، پیش از انتخابات پس از مشورت با نامزد اصلی ریاست جمهوری و شخصیت‌های محوری جبهه اصلاحات اعلام کند.

جمع‌بندی شورای مرکزی درباره برنامه حزب کارگزاران سازندگی ایران در انتخابات آتی نیز بر این شد که پس تصویب آن در جلسه آینده شورا، برنامه مصوب برای اعلام نظر کارشناسان و متخصصان منتشر شده و پس از اخذ نظریات و اصلاحات احتمالی، برای تصویب نهایی به شورای مرکزی باز گردد.

تأکید بر برگزاری به موقع کنگره سراسری و کنگره‌های استانی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی دغدغه‌ای بود که از سوی غلامحسین کرباسچی، دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی ایران مطرح شد. پس از ارائه گزارش محمد عطریانفر، رئیس کنگره و مجید صالحی، رئیس دفتر ویژه کنگره سراسری درباره روند انجام مقدمات و همچنین مشکلات و ملاحظات برگزاری آنلاین آن، شورای بر برگزاری کنگره در وقت مقرر -ترجیحا دهه سوم دی‌ماه ۹۹- تأکید کرد. همچنین در این جلسه که به ریاست محسن هاشمی برگزار شد، اعضای شورای مرکزی نقش کنگره سراسری به عنوان عالی‌ترین رکن حزب را در تصمیمات نهایی برای انتخابات ریاست جمهوری سال آینده خاطرنشان کردند.

اظهارات فرمانده نیروی دریایی ارتش درباره توانمندی‌های مبتنی بر فناوری این نیروی نظامی

دریادار حسین خانزادی در بازدید از صنایع دانش پایه و دستاوردهای دفاعی سازمان تحقیقات و جهاد خودکفایی نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی با اشاره به میزان توانمندی‌های فن آورانه‌ای که در ارتش جمهوری اسلامی ایران تجمیع شده است افزود: اگر این توانمندی‌ها به عنوان یک فن آوری دانش پایه، با هم ترکیب شود می‌تواند نیازهای عمومی نیروهای مسلح را در بخش‌های مختلف رفع کند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش با تاکید بر اینکه آگاهی از توانایی‌های دیگر هم‌رزمان در نیروهای مسلح می‌تواند ما را به سطح بالاتری از توانمندی دفاعی و امنیتی برساند، تصریح کرد: همکاری نزدیک بین سازمان‌های تحقیقات و جهاد خودکفایی نیروهای چهارگانه ارتش، باعث ارتقا مرز تکنولوژی در سطح نیروهای مسلح کشور خواهد شد.

دریادار خانزادی تاکید کرد: انباشت پیشرفت‌های مبتنی بر فناوری نزاجا بر پایه فعالیت‌های جهادی، آینده‌ای درخشان را برای نیروی زمینی ارتش رقم خواهد زد.

وی گفت: تعدادی از تجهیزات ساخته شده در سازمان تحقیقات و جهاد خودکفایی نیروی زمینی ارتش، با اندکی تغییرات راهبردی می‌تواند بخشی از نیازهای عملیاتی نیروی دریایی را رفع کند.

کد خبر 460722

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.