جشنواره شهروندان برگزیده در همدان برگزار می‌شود

عضو شورای شهر همدان گفت: شهرداری با محوریت سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری همدان و در راستای تجلیل از شهروندانی که وجود و حضورشان افتخارات فراوانی را در جامعه همراه دارد اجرای برنامه‌ای با نام" شهروندان برگزیده همدان" را در دستور کار خود قرار داده است.

اکبر کاووسی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: شهروندان اخلاق‌مدار، مردم‌دار، قانون‌مدار، کوشا، مشارکت‌جو و مسئولیت‌پذیر از سرمایه‌های فرهنگی، اجتماعی و انسانی هر جامعه‌ای محسوب می‌شوند. برخورداری و استفاده هر چه بیشتر جامعه از وجود آن‌ها در فرآیند توسعه و ارتقای کیفیت زندگی اجتماعی امری غیرقابل انکار است؛ بنابراین شناسایی، معرفی و تکریم آنها از اهم وظایف مدیران شهری محسوب می‌شود.

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر همدان خاطرنشان کرد: شورای اسلامی شهر همدان با استناد به نقش شوراها و وظایف آنها به ویژه در بند ۲ ماده ۷۱ قانون شوراها، تجلیل از شهروندان برگزیده را در دستور کار خود قرار داده است.

کاووسی خاطرنشان کرد: در این راستا شهرداری با محوریت سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری همدان و در راستایت جلیل از شهروندانی که وجود و حضورشان افتخارات فراوانی را در جامعه همراه دارد، اجرای برنامه‌ای با نام" شهروندان برگزیده همدان" را در دستور کار خود قرار داده است.

وی با بیان اینکه هدف از برگزاری این جشنواره شناسایی، معرفی و برجسته سازی سرمایه‌های اجتماعی و فرهنگی شهر همدان است، تصریح کرد: جشنواره شهروندان برگزیده همدان با هدف معرفی الگوهای برتر در شهر همدان برگزار می‌شود تا سایر شهروندان به سمت الگوبرداری از آن‌ها حرکت کنند.

این عضو شورای شهر تاکید کرد: در قالب این جشنواره مؤلفه‌های مطلوب شهروند همدانی معرفی شده و بستر فراهم می‌شود تا شهروندان در رسیدن به مؤلفه‌های مورد نظر که هم در مکتب انقلاب اسلامی و هم در مدیریت شهری مطرح است کوشا باشند.

کاووسی با بیان اینکه شهروند مطلوب شهروندی است که مسئولیت‌پذیر باشد، ادامه داد: شهروند مسئولیت‌پذیر فردی است که در شهر همان وظایفی که برای خانواده انجام می‌دهد را برای شهر انجام بدهد، شهروندی که قانون مدار بوده و به حقوق شهروندی تعیین شده پایبند باشد از نظر مدیریت شهری و از نظر مکتب انقلاب اسلامی شهروندی پذیرفته شده است.

وی به برخی از این مولفه‌ها اشاره کرد و گفت: تلاش در جهت ترویج فرهنگ مصرف بهینه انرژی، حضور و مشارکت داوطلبانه، مستمر و فعال در نهادها و تشکل‌های غیردولتی مرتبط با حوزه مدیریت شهری، پرداخت به موقع عوارض شهرداری، کارآفرینی و اشتغالزایی در جهت رونق تولید برای خود و سایر شهروندان با اولویت مدیریت شهری، انجام فعالیت‌های خاص و خلاقانه در حوزه مدیریت شهری و کسب عناوین برجسته در حوزه‌های اجتماعی، فرهنگی، قرآنی، علمی، ورزشی، هنری، اقتصادی، سیاسی و نظامی در سطوح استانی، ملی و بین‌المللی از جمله این مولفه‌ها است.

کد خبر 460420

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.