بررسی لایحه نظام باشگاه‌داری در دستور کار کمیسیون فرهنگی قرار گرفت

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی از دستور کار قرار دادن لایحه نظام جامع باشگاه داری در این کمیسیون خبر داد و گفت: پیش نویس این لایحه از سوی وزارت ورزش و جوانان دریافت شده تا بعد از کارشناسی دقیق، پیشنهادات نمایندگان به دولت ارائه شود.

به گزارش ایمنا، احمد راستینه هفشجانی با اشاره به دریافت پیش‌نویس لایحه نظام باشگاه داری که توسط وزارت ورزش و جوانان به کمیسیون فرهنگی ارائه شده است، اظهار کرد: شکل‌گیری نظام باشگاه داری به ارتقا ورزش حرفه‌ای کشور کمک شایانی می‌کند و کمیسیون فرهنگی نیز عزم خود را در این راستا جزم کرده تا پس از انعکاس نظرات و پیشنهادهای کارشناسی و دقیق متخصصان، این لایحه را به دولت بازگردانده و پس از تصویب در دولت در مجلس بررسی کند.

وی با اشاره به طرح حمایت از ورزش و جوانان که اعلام وصول نیز شده است، گفت: قرار است یک گروه کارشناسی برای بررسی این طرح و نظام نامه جامع ورزش تشکیل شود و نتیجه آن به زودی اطلاع رسانی خواهد شد.

رئیس کمیته تربیت بدنی کمیسیون فرهنگی مجلس درباره اینکه قرار بود جلسه امروز کمیسیون با حضور وزیر ورزش و جوانان برگزار شود، گفت: از آنجا وزیر ورزش و جوانان برای تصویب لایحه بودجه در هیأت دولت حضور دارند، معاون پارلمانی دولت درخواست کرد که حضور وزیر در کمیسیون فرهنگی در زمان دیگری انجام شود که با مساعدت رئیس کمیسیون، نشست با حضور وزیر ورزش و جوانان برای پاسخ به سوالات نمایندگان به هفته بعد موکول شد.

راستینه درباره دیگر محورهای بحث شده در جلسه کمیسیون اظهار کرد: با توجه به نام گذاری این هفته به نام بسیجیان پرتلاش کشور، تمرکز به توسعه فرهنگ بسیجی در کمیسیون بحث و بررسی شد و پیش از این با حضور رئیس سازمان صدا و سیما پرداختن به موضوع بسیجیان مطرح شده بود. قرار است سوالات نمایندگان به صورت مکتوب با موضوع بسیج به رئیس سازمان صدا و سیما انتقال داده شود.

وی با اشاره به تصویب طرح جوانی جمعیت و حمایت از خانواده که در کمیسیون فرهنگی تصویب شده است، خاطرنشان کرد: به ثمر رسیدن طرح‌های مربوط به شبکه مجازی، شبکه ملی اطلاعات و قانون اداره صدا و سیما نیز در دستور پیگیری کمیسیون است و هر کدام از این بخش‌ها در دستور سایر کمیته‌ها قرار گرفته است.

منبع: ایرنا

کد خبر 457157

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.