ریزش مو؛ عارضه ناشی از استرس کرونا

استرس ناشی از همه گیری بیماری کرونا باعث بروز مشکلات زیادی از جمله ریزش موها می‌شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، ریزش موی ناشی از استرس معمولاً سه ماه پس از وقوع رویداد استرس‌زا رخ می‌دهد. متخصصان هنوز دلیل این مشکل را نمی‌دانند، اما به نظر می‌رسد که استرس باعث می‌شود چرخه رشد مو غیرفعال شده و در نهایت ریشه آن ضعیف شود یا از بین برود و فرد در معرض ریزش مو قرار گیرد. زمانی که دچار این مشکل شدید بهتر است به یک پزشک مراجعه کنید تا احتمال ابتلا به اختلالات تیروئید و کم خونی بررسی شود.

در صورتی که استرس باعث ریزش مو شده باشد، مصرف مکمل‌های رفع ریزش مو و گذشت زمان می‌تواند موثر واقع شود. علاوه بر این زمانی که میزان استرس فرد کاهش پیدا کند، ریزش مو به صورت خود به خود متوقف می‌شود و از آنجا که فولیکول‌های مو هنوز فعال و سالم است موهای از دست رفته دوباره رشد می‌کند.

با گسترش شیوع ویروس کرونا، افراد زیادی به مشکلات پوستی ناشی از شستن بیش از حد دست‌ها و استرس مبتلا شدند. بنابراین می‌توان گفت که استرس علاوه بر ریزش مو، می‌تواند باعث بروز آکنه، شوره و اگزما شود. افراد مسن که نسبت به بیماری کرونا آسیب‌پذیرتر بوده و نگران وضعیت سلامت خود هستند بیشتر از دیگران در معرض ابتلا به مشکلات پوست و مو قرار می‌گیرند.

به منظور درمان اگزما می‌توان از دوش‌های کوتاه و ولرم ۱۰ دقیقه‌ای یا کمتر استفاده کرد. البته زیاده‌روی در این کار جایز نیست، زیرا اگر پوست فرد واقعاً خشک باشد حتی صابون ملایم نیز روغن‌های طبیعی روی پوست را از بین می‌برد.

کد خبر 456829

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.