اعمال محدودیت های کرونایی نیازمند تأمین زیرساخت‌های حداقلی است

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: اعمال محدودیت‌های کرونایی نیازمند تأمین زیرساخت‌های حداقلی در کشور است که مهمترین شاخصه آن، رفع مشکلات معیشتی اقشار کم درآمد به ویژه کارگران روزمزد است.

سید جلیل میرمحمدی میبدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در مورد میزان تأثیرگذاری محدودیت‌های کرونایی بر کاهش شیوع بیماری اظهار کرد: در حال حاضر کشور در موج سوم شیوع بیماری کرونا قرار دارد و شاهد افزایش آمار مبتلایان و فوتی‌ها هستیم و مؤثرترین اقدام برای مقابله با شیوع ویروس کرونا در سراسر جهان، قطع زنجیره انتقال است و اعمال محدودیت‌های اجتماعی اعم از کاهش اجتماعات و ممنوعیت مسافرت از مؤثرترین راهکارها در این زمینه است.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: برخی کارشناسان حوزه بهداشت و درمان معتقدند قرنطینه کامل کشور به مدت ۱۵ روز تا یک ماه می‌تواند در زمینه جلوگیری از گسترش بیماری کرونا در کشور مؤثر باشد، اما اعمال این محدودیت‌ها نیازمند تأمین زیرساخت‌های حداقلی در کشور است.

وی خاطرنشان کرد: مهمترین شاخصه تأمین زیرساخت‌های حداقلی کشور، رفع مشکلات معیشتی مردم از جمله اقشار کم درآمد به ویژه کارگران روزمزد و اصنافی است که فروش روزانه دارند. بانک‌ها باید با اتخاذ تدابیری راه‌حلی برای رفع مشکلات پاس شدن چک‌های این افراد در نظر بگیرند و وام‌هایی را برای آنها فراهم کنند؛ بنابراین در زمینه اعمال چنین محدودیت‌هایی، ابتدا باید به ارتقای وضعیت معیشتی اقشار مستضعف جامعه و همچنین تأمین حداقلی کالاهای اساسی مردم توجه کرد.

میبدی در پایان تصریح کرد: در صورتی که محدودیت‌های کرونایی به صورت فعلی و بدون در نظر گرفتن زیر ساخت‌های لازم توسط ستاد ملی مبارزه با کرونا اعمال شود، به اندازه کافی در قطع زنجیره انتقال این بیماری تأثیر نخواهد گذاشت و موفق نشدن در این زمینه منجر به گسترش شیوع بیماری کووید ۱۹ در جامعه می‌شود. اعمال محدودیت‌های کرونایی ضروری است، اما ابتدا باید زیرساخت‌های حداقلی تامین معیشت مردم در نظر گرفته شود.

کد خبر 455773

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.