گزارش موانع تولید در اصفهان به معاون اول رئیس جمهور ارائه می شود

استاندار اصفهان با اشاره به اینکه پیگیری های لازم در راستای موانع تحقق شعار سال توسط معاون اول رییس جمهور در حال انجام است گفت: باید گزارشی از موانع حرکت و رشد تولید در استان تهیه و به معاون اول رییس جمهور ارائه شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سید رضا مرتضوی امروز_ شنبه ۲۱ اردیبهشت_ در دویست و چهل و سومین جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان اصفهان در سالن اجتماعات استانداری، اظهار کرد: اینگونه موانع از جمله تسهیلات و زیر ساخت‌ها در استان‌ها، فشار زیادی بر تولید وارد می‌کند که در جلسه اخیر معاون اول رئیس جمهور با استانداران سراسر کشور مباحثی به صورت کلی در این زمینه مطرح شد اما مطالبی خاصی در یک چارچوب مستند و قطعی ارائه نشد.

استاندار اصفهان اظهار داشت: در صورتیکه این موانع و مشکلات به صورت دقیق و مکتوب ارائه و راهکارهایی برای آنها تعریف شود راحتتر می‌توانیم مسؤولان کشور را قانع کنیم و با نقش آفرینی در این زمینه تغییر جهتی مثبت در حوزه تصمیم‌های کلی کشور به وجود آوریم.

مرتضوی گفت: نتایجی که از قِبَل تحقق شعار سال در حوزه اقتصاد و اشتغال جامعه به دست می‌آید می‌تواند روند امید آفرینی را در حوزه تولید استان ایجاد کند.

وی با اشاره به ارائه گزارشی در رابطه با مسدود سازی و توقف ارائه تسهیلات توسط بانک‌های استان اصفهان به رئیس کل بانک مرکزی، تصریح کرد: مسؤولان بانک مرکزی بطور قاطع اعلام کردند که در صورتیکه بانکی در استان اصفهان همراهی و هماهنگی لازم را ندارد باید به تهران معرفی شود.

استاندار اصفهان ادامه داد: باید در این زمینه مکاتبه صریحی با بانک مرکزی داشته باشیم و رونوشت آن را به معاون اول رئیس جمهور و وزارت کشور که پیگیر این موضوع بودند، ارائه کنیم.

وی با اشاره به ابلاغ مصوبه هیأت وزیران افزود: هیأت وزیران در زمینه تحقق شعار سال و جهش تولید با مشارکت مردم کار مبسوطی را انجام داده که امروز صبح به استان اصفهان ابلاغ شده و همه استان‌ها هم باید برش استانی را مطابق این مصوبه دولت در بخش‌های مختلف تعریف و به دولت ارائه کنند.

استاندار اصفهان خاطرنشان کرد: این برش بعنوان سند رصد و ارزیابی در زمینه حرکت استان محسوب می‌شود که باید در راستای جهش تولید در سال جاری انجام شود.

وی اضافه کرد: حوزه اقتصادی استان اقداماتی را با همکاری دستگاه‌های مختلف از حدود ۲ ماه گذشته شروع کرده و باید جلسه‌های تکمیلی در این زمینه برگزار شود تا به جمع بندی نهایی دست پیدا کنیم.

مرتضوی بیان کرد: با توجه به تاکید دولت در این زمینه همه دستگاه‌ها باید یکی از معاونان توانمند خود را موظف کنند که در این هفته به صورت ویژه بر روی این موضوع کار کند و تعامل لازم را با کمیته‌ای که در این راستا تشکیل شده داشته باشند تا با نگاه جامع و متقن به جمع بندی نهایی برسیم و گزارش آنرا به دولت ارائه دهیم.

وی با اشاره به برگزاری دور دوم انتخابات در حوزه‌های انتخابیه سمیرم و لنجان افزود: انتخابات بسیار خوب و با مشارکت مناسبت در مقایسه با ادوار میان دوره‌ای گذشته برگزار شد که از همه مردم و مسؤولان امر قدردانی می‌کنیم.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان نیز در این نشست با بیان اینکه جلسه‌هایی در راستای راهکارهای تحقق شعار سال با حضور مسؤولان مجموعه‌های مختلف از جمله سازمان برنامه و بودجه برگزار شد اظهار داشت: پیشنهادها و بررسی‌هایی در زمینه ساختار قرارگاه تحقق شعار سال انجام شده اما هنوز جمع بندی نهایی انجام صورت نگرفته است.

محمود حقیقت سرشت با اشاره به شاخصه‌ها و اهداف شعار سال افزود: هدف گذاری ما باید طوری باشد که اثرات تحقق شعار سال را در سر سفره مردم و اقتصاد جامعه مشاهده کنیم.

وی ادامه داد: جمع بندی نهایی در این زمینه تا پایان اردیبهشت انجام و گزارش آن ارائه خواهد شد.

در این جلسه مسائلی مانند راهکارهای تحقق شعار سال جاری و گزارش ارزیابی تحقق شعار سال گذشته و تکمیل طرح‌های نیمه تمام استان نیز مطرح و درباره آن تبادل‌نظر شد.

کد خبر 752628

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.