تبعیض میان رسانه‌ها در صحن علنی شورای شهر تهران

‎سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران با ارائه تذکری به «محسن هاشمی» رئیس این شورا، نسبت به وجود تبعیض بین رسانه‌ها و خبرنگاران برای حضور در صحن شورا اعتراض کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، روز جمعه روابط عمومی شورای شهر تهران اعلام کرد به دلیل شیوع کرونا در پایتخت امکان حضور خبرنگاران در صحن وجود ندارد و آنها تنها از سالن شیبانی در طبقه اول شورا و از طریق شبکه‌های اجتماعی جلسه شورای شهر را دنبال کنند.

این دستورالعمل برای همه رسانه‌ها یکسان بود و قرار بود تبعیضی میان آن‌ها نباشد اما حضور دوربین صداوسیما در جلسه مورد اعتراض سخنگوی شورای شهر تهران قرار گرفت.

علی اعطا خطاب به محسن هاشمی رئیس این شورا تذکر داد و گفت: به دلیل وضعیت کرونا قاعده‌ای در خصوص حضور خبرنگاران در صحن شورای اسلامی شهر تهران مبنی بر منع حضور در صحن در دوران کرونا تنظیم شد و طی دو روز گذشته این قاعده با مخالفت خبرنگاران مواجه شد اما بنده و همکاران روابط عمومی شورا خبرنگاران را متقاعد کردیم که تنظیم این قاعده برای حفظ سلامت آنان است.

‎وی افزود: اما امروز شما دستور دادید که صرفاً صدا و سیما در صحن حضور پیدا کند و من دلیل این تبعیض را متوجه نمی‌شوم.

‎وی با طرح این پرسش از رئیس شورا که چه فرقی بین صدا و سیما با سایر خبرگزاری‌ها و رسانه‌ها، وجود دارد؟ گفت: اگر قرار است ما یک قاعده کلی قائل شویم، تبعیض معنایی ندارد اما اگر قرار است به یک رسانه امتیاز خاصی بدهیم از چند روز قبل اعلام کنیم که این قاعده برای همه وضع می‌شود غیر از صدا و سیما تا ما بتوانیم توضیح دهیم.

‎اعطا با تاکید بر اینکه من نسبت به این رفتار گلایه‌مند هستم، ادامه داد: در حال حاضر اعضای جلسه ۱۴ نفر است و اگر به ۱۵ نفر برسد و با خروج بنده جلسه از رسمیت نیفتد به عنوان اعتراض به این رفتار، حتماً جلسه را ترک خواهم کرد.

سید حسن رسولی خزانه دار شورا هم در پاسخ به تذکر اعطا گفت: از آنجا که مسئولیت اجرایی به من محول شده است تصمیمی که گرفته شده برای حفظ سلامت همه همکاران است.

او ادامه داد: از ۲۱ نفر عضو شورا ششمین نفر ما امروز در بیمارستان است. یکی از همکارانمان را از دست دادیم و یکی از همکاران عزیزمان را یک ماه قبل از دست دادیم.

رسولی بیان کرد: به توصیه خانم خداکرمی و کمیته سلامت، بنا بر این بود که خبرنگاران محترم در طبقه اول حضور یابند. امکان اینکه به صورت آنلاین جلسه را ببیند وجود دارد و از طریق پنجره هم می‌توانند جلسه را ببیند.

وی گفت: خواهش کردیم کارشناسان در دفاتر باشند و برنامه را از آنجا پیگیری کنند. آنچه عمل شده برای حفظ سلامت همه عزیزان بوده است. یک سوم کارکنان شورا در صحن هستند و کار بقیه را انجام می‌دهند.

رسولی تاکید کرد: هدف کم اعتنایی به کارشناسان و خبرنگاران محترم نبوده است و این مسئله مد نظر حوزه اجرایی نبوده است.

به گزارش ایمنا، جلسه امروز شورای شهر تهران برخلاف همیشه از صفحه اینستاگرام شورا پخش نشد و پخش آن در سایت شورا و شبکه آپارات نیز با مشکلاتی همراه بود که با تأخیر رفع شد.

کد خبر 452956

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.