ایران به ونزوئلا و کشورهای دیگر بنزین صادر می‌کند/ FATF خود تحریمی است

مدیر مسئول روزنامه کیهان گفت: پالایشگاه ستاره خلیج فارس که ۷۰ درصد آن در دولت قبل ساخته شده بود و ۳۰ درصد آن را نیز سپاه پاسداران بر عهده داشت، باعث شده در حوزه بنزین تولید کننده و صادر کننده باشیم. ایران به ونزوئلا و کشورهای دیگر بنزین صادر می‌کند و آمریکایی‌ها می‌توانند بگردند تا آن را پیدا کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حسین شریعتمداری صبح امروز -یکشنبه، ۱۱ آبانماه ۱۳۹۹- در نشست تخصصی مجازی با موضوع «تحلیل مسائل سیاسی روز» که به همت دفتر هم اندیشی استادان نهاد نمایندگی مقام معظّم رهبری در دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان اصفهان و با همکاری بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد میمه برگزار شد، اظهار کرد: برای بررسی دقیق وضعیت فعلی جهان باید به این موضوع پرداخت که این داستان‌های پر ماجرا از کجا شروع شد. ماجرا دقیقاً از زمانی آغاز شد که اسلام ناب از کتابخانه‌ها به کرسی حاکمیت تکیه زد. همان‌طوری که حضرت محمد (ص) تا قبل از مبعوث شدن به رسالت پیامبری، محبوب مردم شبه جزیره عربستان بودند و لقب محمد امین به ایشان دادند، اما در زمانی که پیام خود را ابلاغ کردند، صف بندی‌ها مقابل ایشان آغاز شد. تا زمانی که اسلام ناب در کتابخانه‌ها بود کسی به آن کاری نداشت.

وی افزود: اسلام ناب تا پیش از انقلاب نیز وجود داشت، اما بر کرسی حاکمیت تکیه نزده بود. امام خمینی (ره) اسلام ناب را از غبارهای کج اندیشی‌ها زدود و به مردم ارائه کرد و به تعبیر مقام معظم رهبری، بعثت دوباره بود. زمانی که اسلام بخواهد اجرایی شود و با کفر و ظلم مبارزه کند، با مخالفت نظام سلطه بین‌المللی روبه‌رو می‌شود.

مدیر مسئول روزنامه کیهان ادامه داد: باید توجه داشت که اسلام یک باور است و در هر نقطه‌ای که مسلمانان حضور داشته باشند، حرکت‌هایی مانند انقلاب اسلامی در آن رخ می‌دهد. در روزهای ابتدایی انقلاب اسلامی این موضوع شبیه به یک شعار بود، اما امروز مشاهده می‌کنیم که انقلاب تکثیر شده و در کشورهایی مانند یمن، سوریه، عراق و فلسطین نشانه‌هایی از آن دیده می‌شود.

شریعتمداری تصریح کرد: انقلاب اسلامی فراتر از مرزهای جغرافیایی است؛ بنابراین درگیری اسلام با نظام سلطه، درگیری ماهیت‌ها است و این درگیری از نخستین روزهای بعد از انقلاب اسلامی شروع شد. زمانی این درگیری‌ها به اتمام می‌رسد که آمریکا از خوی استکباری خود کنار بکشد. تا زمانی که این مورد اجرا نشود، درگیری‌ها ادامه دارد و تنها میدان‌های درگیری تغییر می‌کند.

وی تاکید کرد: برخی مطرح کنند که چرا امام (ره) در حالی که شعار «جنگ جنگ تا پیروزی» را می‌دادند، قطعنامه ۵۹۸ و پایان جنگ را پذیرفتند؟ اما باید به این نکته توجه کرد که تنها جنبه نظامی آن به اتمام رسید و همچنان در حال جنگ در جنبه‌های مختلف دیگر هستیم؛ البته در این مدت از تنگناهای بسیار زیادی عبور کرده و به دستاوردهای فراوانی رسیده‌ایم. در برخی از دوره‌های جنگ تحمیلی، در حالی که جنگنده‌های عراقی تمامی مناطق مسکونی را بمباران می‌کردند، ما حتی محل تجهیزات نظامی خود را نمی‌دانستیم، اما امروز موشک‌های دور برد ایران تمامی کشورهای اروپایی را زیر سلطه قرار داده است.

مدیر مسئول روزنامه کیهان خاطرنشان کرد: نظام سلطه جهانی زمانی برای ایجاد درگیری در ایران به چند نفر نفوذی مانند بنی‌صدر که دارای کد جاسوسی بود دلخوش کرده بود، اما در حال حاضر برای مقابله با سیاست‌های ایران، نظام سلطه دست به تشکیل ائتلاف‌های جهانی مانند «ورشو» زد که بی نتیجه ماند. پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا نیز در سخنرانی خود در ائتلاف ورشو، بیش از ۳۵۵ بار از نام ایران در سخنان خود استفاده کرد.

چرا سفره مردم را رها کرده و منتظر نتایج انتخاباتی آمریکا هستید؟

وی با اشاره به نزدیکی انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده آمریکا، گفت: اینکه چه کسی در انتخابات آمریکا پیروز شود برای ایران تفاوتی ندارد؛ زیرا سیاست‌های کلان ترامپ با بایدن فرقی نمی‌کند. جریان جمهور خواه و دموکرات هیچگاه در دشمنی با جمهوری اسلامی اختلاف نظر ندارند. بایدن در حالی بحث بازگشت به برجام را مطرح می‌کند که معتقد است باید مسائل تسلیحاتی و حضور منطقه‌ای ایران نیز در قالب آن بررسی شود.

مدیر مسئول روزنامه کیهان تصریح کرد: مشکلات در آمریکا روندی صعودی دارد و به ترامپ مربوط نیست؛ زیرا وی تنها نمونه‌ای هویت درهم ریخته ایالات متحده است. چرا سفره مردم را رها کرده و منتظر نتایج انتخاباتی آمریکا هستید؟ زمانی که به موضوعات اصلی کشور توجه کنیم، به خوبی می‌توانیم موضوعات فرعی را پیدا کنیم.

شریعتمداری در مورد وضعیت اقتصادی فعلی کشور گفت: برخی آقایان زمانی می‌گفتند نهایتاً تأثیر تحریم‌های آمریکا ۳۰ درصد است و ۷۰ درصد آن به دلیل نحوه مدیریت کشور است، اما در حال حاضر نمونه‌های عکس آن مشاده می‌شود. زمانی که برخی از آقایان به سرکار آمدند، دائماً از مسکن مهر انتقاد می‌کردند و عباس آخوندی پس از ۵ سال تصدی وزارت مسکن اعلام کرد که افتخار می‌کنم در ۵ سال گذشته حتی یک خانه نساخته‌ام؛ در حالی که متولیان ساخت مسکن اعلام کردند توانایی ساخت سالانه یک میلیون واحد مسکونی را با استفاده از ظرفیت‌های داخلی دارند. امروز آقایان با تغیر نام مسکن مهر به مسکن ملی، در حال ساخت واحد مسکونی هستند.

ایران به ونزوئلا و کشورهای دیگر بنزین صادر می‌کند

وی ادامه داد: در مباحثی مانند کارت سوخت، علیرغم اینکه سوخت رسانی را ساماندهی کرده بود، اما برخی اعلام کردند چنین طرحی در هیچیک از کشورهای دنیا به کار برده نمی‌شود، اما بعد از جمع‌آوری کارت‌های سوخت، قاچاق بنزین افزایش یافت و دوباره مجبور شدند آنها را به مردم بازگردانند.

مدیر مسئول روزنامه کیهان مدعی شد: بارها مقام معظم رهبری اعلام کرده‌اند که چاره مشکلات کشور در داخل است. برخی در ابتدا اعلام کردند نباید پالایشگاه ساخته شود؛ زیرا وقت گیر است و دست به واردات بنزین زدند، اما امروز به تولید بنزین در داخل کشور روی آورده‌ایم. پالایشگاه ستاره خلیج فارس که ۷۰ درصد آن در دولت قبل ساخته شده بود و ۳۰ درصد آن را نیز سپاه پاسداران بر عهده داشت، باعث شده در این حوزه تولید کننده و صادر کننده باشیم. همانگونه که چندین نفتکش حامل سوخت بنزین ایرانی به ونزوئلا رفت؛ البته ایران به کشورهای دیگر هم بنزین صادر می‌کند و آمریکایی‌ها می‌توانند بگردند تا آن را پیدا کنند.

شریعتمداری با اشاره به ساختار بودجه ۹۹، گفت: بارها تاکید شد که باید ساختار بودجه باید تغییر کند. آیا می‌دانید ۷۵ درصد بودجه کشور به شرکت‌های دولتی اختصاص یافته که اکثراً زیان ده هستند؟ صرفاً این بودجه‌ها صرف برخی نورچشمی‌ها می‌شود که البته پنهانی هم نیست و می‌توانیم از آن جلوگیری کنیم.

وی تاکید کرد: حدود ۵ سال است که قانون مالیات بر خانه‌های خالی در مجلس شورای اسلامی تصویب شده است، اما اجرایی نمی‌شود و به همین دلیل شاهد افزایش قیمت روزانه مسکن هستیم. امروز با ۳۰ هزار میلیارد تومان افت مالیاتی به دلیل اجرایی نشدن این قانون روبه‌رو هستیم.

مدیر مسئول روزنامه کیهان خاطرنشان کرد: در شرایط بد اقتصادی امروز، حدود ۱۸ میلیارد دلار سرمایه به باد رفت؛ زیرا قرار بود با آن کالا وارد کشور شود، اما به دلیل عدم نظارت دقیق، در جای دیگر سرمایه گذاری شده است. متأسفانه امروز با مشکل افزایش قیمت ارز روبه‌رو هستیم. در تماسی که با یکی از مسئولان داشتم، متوجه شدم که قیمت ارز ساعت ۲ بامداد، در حالی که تمامی بازارهای اقتصادی تعطیل است افزایش پیدا می‌کند و نمی‌توانیم جلوی افزایش آن را بگیریم؛ اما به عقده من ما می‌توانیم جلوی این افزایش قیمت را بگیریم، زیرا در گذشته مشکلات سخت‌تری را حل کرده‌ایم.

شریعتمداری تاکید کرد: هرگاه از نسخه اصلی انقلاب اسلامی فاصله گرفتیم، ضربه خوردیم؛ بنابراین باید برای نسل جوان هدف حرکت انقلاب معین شود. همانگونه که باید زندگی حاج قاسم سلیمانی نیز برای جوانان بازگو شود. به نظر من باید مکتب وی در قالب ۲ یا ۳ واحد عملیات روانی در دانشگاه‌ها تدریس شود.

وی در مورد برجام و خروج آمریکا از آن گفت گفت: بنده گاو پیشانی سفید مخالفت با برجام هستم. دقیقاً شبی که توافق هسته‌ای لوزان امضا شد، بنده اعلام کردم که ما اسب زین شده را تحویل دادیم افسار پاره تحویل گرفتیم که به برخی از آقایان برخورد.

FATF خود تحریمی است

مدیر مسئول روزنامه کیهان ادامه داد: برخی مطرح می‌گویند برجام باعث شد میان اروپا و آمریکا اختلاف بیافتد، اما ما برای ایجاد اختلاف مذاکره نکردیم؛ بلکه سعی داشتیم با مذاکره تحریم‌هایی که علیه کشور وضع شده بود را لغو کنیم. اگر به گذشته بنگریم و پیش بینی‌های برخی منتقدان برجام را نگاه کنیم، می‌بینیم که همه آنها تحقق پیدا کرده است.

شریعتمداری ادامه داد: لوایح مبارزه با پول‌شویی یا FATF یعنی تمامی تراکنش‌های مالی ما در اختیار دشمن قرار بگیرد و پیوستن به آن خود تحریمی است. زمانی که قرار بود این لوایح در مجلس شورای اسلامی تصویب شود ظریف به صراحت گفت، بنده و رئیس جمهور تضمین نمی‌دهیم که پیوستن به این لوایح، مشکلات کشور را کند.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر برخی منتظر پیروزی بایدن و بازگشت وی به برجام هستند؛ در صورتی که برای بازگشت به برجام شروط متفاوتی را مطرح کرده است. توان موشکی امروز ایران به جایگاهی رسیده که بنا بر گفته جان بولتون، ترامپ از ترس آن پاسخ حمله به پایگاه السد را نداد.

کد خبر 452930

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.