ریزش ثبت‌نام‌ در آموزشگاه‌های علمی آزاد و زبان در بحران کرونا

رئیس اداره مدارس و مراکز غیردولتی و مشارکت‌های مردمی آموزش و پرورش اصفهان، گفت: در بحران کرونا همه مراکز و آموزشگاه‌ها با کاهش آمار ثبت‌نام کننده مواجه شدند و معمولاً در شهرهای کوچک‌تر تعداد ثبت‌نام در آموزشگاه‌های آزاد علمی و زبان با ریزش بیشتری مواجه بوده است.

‌علیرضا محمودی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص چالش‌های آموزشگاه‌های علمی، آزاد و زبان در دوران شیوع کرونا ویروس، اظهار کرد: آموزشگاه‌های علمی و آزاد در فصل بهار تا اوایل تابستان با شیوع ویروس کرونا مجاز به برگزاری کلاس‌ها نبودند و ستاد کرونا اجازه بازگشایی را به این آموزشگاه‌ها نداد و تقریباً آخرین صنفی بودند که به آنها اجازه بازگشایی و تشکیل کلاس‌ها داده شد.

وی اضافه کرد: با پیگیری‌هایی که از معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی داشتیم مجوز بازگشایی برای این آموزشگاه‌ها را گرفتیم که با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، فاصله گذاری اجتماعی و دستورالعمل‌های ابلاغ شده از سوی وزارت بهداشت به فعالیت‌های خود ادامه بدهند.

رئیس اداره مدارس و مراکز غیردولتی و مشارکت‌های مردمی آموزش و پرورش اصفهان، تصریح کرد: آموزشگاه‌ها از اواسط تابستان با رعایت موازین بهداشتی در حال فعالیت هستند و به غیر از دو هفته‌ای که برای استان اصفهان محدودیت اعلام شد در حال حاضر به انتخاب خانواده‌ها در حال برگزاری کلاس‌ها به صورت مجازی یا حضوری با رعایت موازین بهداشتی هستند.

۹۰ درصد کلاس‌ها به صورت مجازی برگزار می‌شود

وی درباره نوع برگزاری کلاس‌ها، تاکید کرد: برگزاری بیش از ۹۰ درصد کلاس‌ها به صورت مجازی است و در صورت تمایل خانواده کلاس‌های حضوری با جمعیت کمتر و پروتکل‌های بهداشتی نیز دایر است.

به گفته محمودی، در بحران کرونا همه مراکز و آموزشگاه‌ها با کاهش آمار ثبت‌نام کننده مواجه شدند و در شهرهای کوچک‌تر تعداد ثبت‌نام‌ها در آموزشگاه‌های آزاد و زبان با ریزش بیشتری با روند کاهشی مواجه بوده است.

وی با تاکید بر اینکه به دلیل اینکه این دوره‌ها الزامی نیستند و حالت آموزش تکمیلی دارند، امسال با شیوع اپیدمی با ریزش تعداد ثبت‌نام مواجه شدند، گفت: خانواده‌ها به صورت اختیاری می‌خواهند که فرزندشان در تعدادی از درس‌ها یا زبان خارجی کلاس‌های تقویتی داشته باشد و به دلیل تقویتی و اختیاری بودن این کلاس‌ها از یک سو و شیوع اپیدمی کرونا و بار روانی منفی آن در جامعه از سوی دیگر ثبت‌نام در این کلاس‌ها به طور طبیعی امسال نسبت به سال گذشته کاهش پیدا کرده است.

وی به خانواده‌ها توصیه کرد: ظرفیتی در آموزشگاه‌ها و مراکز غیردولتی ایجاد شده است و خانواده‌هایی که در بحث تقویت زبان خارجه یا درس‌هایی که پایه‌ای بوده و در این مراکز ارائه می‌شود، می‌توانند برای تقویت درسی فرزندان خود استفاده کنند.

رئیس اداره مدارس و مراکز غیردولتی و مشارکت‌های مردمی آموزش و پرورش اصفهان، خاطرنشان کرد: به خانواده‌ها اطمینان می‌دهیم که این مراکز در بحث رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و مسائل بهداشتی و شیوه‌نامه‌های ابلاغی آمادگی کامل دارند.

فعالیت ۱۰۴۰ آموزشگاه آزاد علمی و زبان در استان

محمودی ادامه داد: قریب به ۵۰۰ بازدید نظارتی از کلاس‌های تابستانی و اوایل سال تحصیلی از مراکز و آموزشگاه‌های غیردولتی انجام گرفته است و اگر خانواده‌ای تمایل به حضور فرزندش در این مراکز دارد نگرانی نداشته باشد.

وی با اشاره به آمار آموزشگاه‌ها و مدارس غیردولتی در استان اصفهان، اظهار کرد: تعداد آموزشگاه‌های آزاد علمی و زبان در استان اصفهان حدود هزار و ۴۰ مورد است و قریب دو هزار و ۷۰۰ مدرسه غیردولتی نیز در سطح استان اصفهان فعالیت دارند.

ریزش دو درصدی آمار ثبت‌نام در مدارس غیردولتی

رئیس اداره مدارس و مراکز غیردولتی و مشارکت‌های مردمی آموزش و پرورش اصفهان، گفت: در بحث افزایش تاب‌آوری در مدارس غیردولتی چند جلسه دایر شد و در این زمینه، این مدارس در نوع آموزش مجازی و ارائه فرصت‌های بهداشتی عملکرد بسیار خوبی داشتند و مطابق قوانین و دستورالعمل‌های بهداشتی فعالیت کردند.

محمودی تصریح کرد: معمولاً مدارس غیردولتی با جمعیت فراگیر کمتری مواجه هستند در نتیجه مدیریت بهتری در زمینه رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی دارند و ریزش آمار دانش‌آموز آن‌ها نسبت به سال گذشته چندان محسوس نبود و تقریباً دو درصد بوده است.

رئیس اداره مدارس و مراکز غیردولتی و مشارکت‌های مردمی آموزش و پرورش اصفهان، تاکید کرد: در حال حاضر کلاس‌های مجازی در مدارس غیردولتی برقرار است همچنین در بعضی مناطق اول مهرماه کلاس‌های حضوری با جمعیت کمتر و الزام رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شدند. اکنون با وضعیت قرمز استان کلاس‌ها به صورت مجازی هستند و فعالیت‌ها مطابق ستاد ملی کرونا ادامه پیدا می‌کند.

کد خبر 452336

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.