بخش عمده خدمات کاهش آسیب بهزیستی مختص مناطق پرخطر شهر است

معاون پیشگیری بهزیستی استان اصفهان با اشاره به اینکه بخش عمده خدمات کاهش آسیب بهزیستی مختص مناطق پرخطر شهر است، گفت: نیازمند مرکز ماده ۱۶ زنان در اصفهان هستیم چرا که به نظر می‌رسد آمار اعلام شده از طرف پلیس مبارزه با مواد مخدر در مورد زنان معتاد آمار بالایی است.

سمیه کریمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه بهزیستی از همه دستگاه‌ها بارها خواسته است که این دستگاه را در انجام امور اجتماعی شهر تنها نگذارند، اظهار کرد: لایه زیرین شهر به هیچ وجه پنهان نیست اما خدمت رسانی به تمام آسیب‌ها دشوار است و بهزیستی متناسب با توانمندی‌های خود در حال ارائه خدمات است که به تنهایی نمی‌تواند همه نیازها را پاسخگو باشد.

معاون پیشگیری بهزیستی استان اصفهان تصریح کرد: این معاونت تمام تلاش خود را کرده است تا وضعیت به سمت بحرانی شدن نرسد. همه خدمات معاونت پیشگیری کمک به کاهش آسیب‌هاست و بخش عمده‌ای از خدمات کاهش آسیب بهزیستی مختص مناطق پرخطر شهر است اما متأسفانه شرایط و میزان آسیب‌های اجتماعی به حدی است که مانند زمان جنگ حتی با وجود تلاش بسیار نمی‌توانیم همه آسیب‌های مختلف را پوشش دهیم.

مشکلات حاشیه‌نشینی در شهرهای بزرگ بیشتر است

وی با اشاره به اینکه کلانشهرها و شهرهای برخوردار بیش از دیگر شهرها حاشیه‌نشین دارند، اظهار کرد: شهرهای بزرگ به شدت در معرض پدیده مهاجرت هستند و حتی در پایتخت هم این آسیب‌ها را می‌بینیم و هرچقدر استان‌ها برخوردارتر می‌شوند حالت بومی بودن خود را از دست می‌دهند و مهاجرت به این شهرها بیشتر و آسیب‌ها هم بیشتر می‌شود.

کریمی در خصوص رسیدگی به وضعیت زنان معتاد، گفت: تمام تلاش ما این است که زنان معتاد را به کمپ‌ها ارجاع دهیم و یک مرکز شلتر (سرپناه) زنان تحت پوشش بهزیستی در حال فعالیت است اما اضافه کردن تعداد این شلترها تصمیم یک دستگاه نیست و به تنهایی اجازه افزایش این مراکز را نداریم و این امر نیازمند کمک چند دستگاه است.

اعتیاد زنان روبه افزایش است

وی با بیان اینکه بارها متقاضی مرکز ماده ۱۶ زنان برای اصفهان بودیم، گفت: مکاتبات ایجاد این مرکز را داشته‌ایم و شورای مواد مخدر هم به طور جدی پیگیر این موضوع است و ما قطعاً نیازمند مرکز ماده ۱۶ زنان در اصفهان هستیم چرا که به نظر می‌رسد آمار اعلام شده از طرف پلیس مبارزه با مواد مخدر در مورد زنان معتاد آمار بالایی است و وقتی با این افزایش آمار روبه‌رو هستیم باید برای ارائه خدمات بهزیستی به این افراد مکان مناسبی در نظر گرفته شود.

معاون پیشگیری بهزیستی استان اصفهان تصریح کرد: تا به حال تلاش کردیم تعداد کمپ‌های ترک اعتیاد زنان را افزایش دهیم و فراخوان کمپ زنان را اعلام کردیم و متقاضیانی برای این امر اعلام آمادگی کردند و اگرچه به افزایش کمپ‌های اعتیاد زنان افتخار نمی‌کنیم اما اگر نیاز جامعه امروز این باشد قطعاً در این زمینه کوتاهی نمی‌کنیم.

وی تصریح کرد: امیدوارم هر کاری لازم است برای کاهش آسیب‌ها بتوانیم انجام دهیم اگرچه پیشگیری باید قبل از ایجاد آسیب‌ها به کاهش آسیب بپردازد اما امروز در شرایط جنگ اقتصادی و مشکلات بسیار، معاونت پیشگیری تنها می‌تواند به مداخلات بحرانی رسیدگی کند.

کد خبر 451543

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.