انهدام باند سارقان مسافرکش‌نما در تهران

دستگیری سارقان خطرناک در آبادان، تیرباران یک مرد در خیابان مهدیه ورامین، انهدام باند سارقان مسافرکش‌نما در تهران، واژگونی ماکسیما در محور آرادان به سرخه و قتل جوان گلستانی بر سر کبوتر را در بسته حوادث ایمنا بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، چندی قبل مأموران پلیس آبادان در جریان سرقت‌های مسلحانه طلاهای چند خانه و چند سرقت مسلحانه دیگر در آبادان و شهرهای اطراف قرار گرفتند و تیم ویژه‌ای برای دستگیری این سارقان مسلح تشکیل شد.

مأموران در تحقیقات ابتدایی پی بردند که اعضای یک باند حرفه‌ای از ماه قبل اقدامات تبهکارانه خود را آغاز کردند و در نخستین سرقت‌شان با خودروی پژو ۴۰۵ سفید رنگ با پلاک‌های سرقتی یا مخدوش طعمه‌های خود را زیر نظر گرفته و به صورت مسلحانه دست به سرقت می‌زنند.

در تحقیقات مشخص شد دزدان در نخستین سرقت جلوی مسیر خودروی صاحب یک پمپ بنزین را در جاده کمربندی آبادان گرفته و ۲۰ میلیون تومان پول نقد را با تهدید اسلحه به سرقت برده‌اند.

تجسس‌ها نشان از آن داشت اعضای این باند در سناریوی دیگری به خانه‌ای در بهار ۸۷ رفته و با تهدید اسلحه اعضای یک خانواده را تهدید و اقدام به سرقت طلاها و اسلحه شکاری صاحب‌خانه کرده و پس از ضرب و شتم اعضای خانواده پا به فرار گذاشتند.

دزدان در سناریوی دیگری در منطقه ذوالفقاری و در حالی که صورت‌های خود را پوشانده بودند به خانه پیرزن و پیرمردی رفته و با تهدید اسلحه اقدام به سرقت طلاهای داخل خانه می‌کنند.

بدین ترتیب مأموران پلیس آگاهی آبادان با اقدامات فنی و اطلاعاتی تجسس‌های پلیسی را آغاز کردند و خیلی زود موفق به شناسایی سارقان مسلح شدند و به مدت یک هفته اعضای این باند به صورت نامحسوس تحت نظر قرار گرفتند تا اینکه مأموران پلیس آگاهی آبادان همراه با فرماندهی جانشین نیروی انتظامی آبادان و رئیس پلیس آگاهی آبادان عملیات ضربتی و همزمانی را برای دستگیری اعضای این باند پنج نفره را آغاز کردند.

مأموران در این عملیات سه تن از سارقان مسلح را در مخفیگاه‌شان دستگیر کردند که در بازرسی از مخفیگاه آن‌ها اسلحه، یک لباس پلیس، چاقو و قمه، چند پلاک خودروی سرقتی و وسایل سرقتی از طعمه‌هایشان کشف شد و دو نفر دیگر نیز تحت تعقیب هستند و سارقان مسلح به بیش از ۱۰ سرقت مسلحانه در آبادان و هفت شهر اطراف آبادان اعتراف کردند.

تیرباران یک مرد در خیابان مهدیه ورامین

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان ورامین، اظهار کرد: مردی شب هنگام، زمان مراجعه به منزل شخصی خود، با سلاح گرم، هدف گلوله مهاجمینی قرار گرفت و به دلیل شدت جراحات وارده به قتل رسید.

علیرضا شمس افزود: با وقوع این قتل در همان ساعات اولیه دستگاه قضائی شهرستان ورامین با همکاری مستقیم پلیس آگاهی با سرعت و قاطعیت وارد عمل شده و چندین نفر مظنون این جنایت را بازداشت کردند.

وی تصریح کرد: پس از چندین ماه تحقیقات پلیسی و علمی پلیس آگاهی شرق استان، متهمان پس از مواجهه با دلایل و مستندات متقن قضائی در مقابل بازپرس پرونده لب به اعتراف گشوده و پرده از راز قتل برداشتند، اختلافات قبلی با مقتول و انتقام علت وقوع این جنایت از سوی متهمین اعلام شده است.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان ورامین خاطرنشان کرد: در حال حاضر رسیدگی به این پرونده در دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان ورامین مراحل تکمیلی خود را سپری می‌کند، همچنین حفظ جان، مال و نوامیس شهروندان و نظم و امنیت عمومی، خط قرمز دستگاه‌های قضائی، امنیتی و انتظامی است و بدون هر گونه مسامحه، قاطعانه با متعرضان به امنیت منطقه برخورد شده و بر اساس مقررات و قوانین با آن‌ها رفتار می‌شود.

انهدام باند سارقان مسافرکش‌نما در تهران

فرمانده انتظامی غرب استان تهران از شناسایی و انهدام باند پنج نفره سارقان مسافرکش نما خبر داد و گفت: متهمان با دو دستگاه خودرو تحت عنوان مسافرکش طعمه‌های خود را انتخاب می‌کردند.

کیوان ظهیری اظهار کرد: در پی وقوع چند فقره سرقت تحت عنوان مسافرکش در شهرستان شهریار، بررسی موضوع در دستور کار مأموران پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی افزود: با بررسی‌های انجام شده توسط کارآگاهان پلیس آگاهی مشخص شد که اعضای این باند همگی غیربومی هستند و سارقان با دو دستگاه خودرو تحت عنوان مسافرکش به انتخاب طعمه‌های خود که غالباً جوانان بودند، اقدام می‌کردند و پس از طی مسافتی با تهدید سلاح سرد مسافر را به مکانی خلوت برده و پس از سرقت وسایل همراه آنان را در همان جا رها می‌کردند.

این مقام ارشد انتظامی گفت: با تحقیقات گسترده و تلاش‌های شبانه روزی پلیس اعضای این باند را شناسایی و با هماهنگی قضائی در مخفیگاهشان در شهرستان شهریار دستگیر شدند، هر پنج متهم در بازجویی‌های فنی پلیس به ۴۰ فقره سرقت تحت عنوان مسافرکش در شهرستان‌های شهریار، ملارد و قدس اعتراف کردند.

واژگونی ماکسیما در محور "آرادان به سرخه"

مدیر عامل هلال احمر استان سمنان از واژگونی سواری ماکسیما در کیلومتر هشت محور آرادان به سرخه خبر داد و گفت: در این حادثه یک نفر بر اثر شدت جراحات در صحنه جان باخت.

مظفر محمدخانی خاطرنشان کرد: در پی گزارش حادثه واژگونی ماکسیما به پایگاه امداد و نجات آرادان مأموران بلافاصله به محل حادثه اعزام شدند.

وی با بیان اینکه این حادثه یک فوتی و یک مصدوم برجای گذاشت، افزود: فرد آسیب‌دیده توسط عوامل اورژانس به مراکز درمانی انتقال یافت، از رانندگان تقاضا می‌شود ضمن رعایت سرعت مطمئن قوانین راهنمایی و رانندگی را نیز به دقت مد نظر قرار دهند تا از بروز این حوادث تلخ و جبران ناپذیر جلوگیری شود.

قتل جوان گلستانی بر سر کبوتر

رئیس کل دادگستری استان گلستان گفت: پنج سال قبل مشاجره پسر عمه و پسردایی بر سر کبوتر به مرگ پسرعمه ختم شد، قاتل بلافاصله پس از ارتکاب به قتل، خود را به پلیس معرفی کرد و با شکایت اولیای دم به قصاص نفس محکوم شد.

هادی هاشمیان افزود: در چند سال گذشته بزرگان فامیل بارها برای جلب رضایت اولیای دم واسطه شدند، اما عمه و شوهر عمه بر اجرای حکم قصاص پافشاری می‌کردند، پیش از اجرای حکم، پرونده به شعبه ویژه زندان شورای حل اختلاف گرگان ارجاع شد.

وی خاطرنشان کرد: پس از دو سال تلاش و پیگیری اعضای شعبه صلحی شورای حل اختلاف زندان گرگان و پادرمیانی بزرگان و ریش‌سفیدان دو خانواده، مادر مقتول پای چوبه دار بدون هیچ شرط و چشم‌داشتی از حق قانونی و شرعی خود گذشت و برادرزاده‌اش را بخشید.

کد خبر 450070

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.