افزایش چهار برابری تعداد بستری‌های کاشان در مهرماه

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان با اشاره به افزایش چهار برابری تعداد بستری‌های کرونایی مهرماه نسبت به خردادماه، گفت: طیف سنی مبتلایان از بالای ۶۰ سال به ۱۸ تا ۵۹ سال رسیده است و از اول مهرماه تاکنون تعداد موارد فوتی افزایش یافته است.

سیدعلیرضا مروجی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه استفاده از ماسک نباید در دوران بحران کرونا فراموش شود، اظهار کرد: در شرایطی که فردی از ماسک استفاده نکند و با فرد بیماری در تماس باشد که وی هم از ماسک استفاده نمی‌کند خطر ابتلا بیش از ۷۰ درصد خواهد بود.

وی افزود: طی یک ماه آینده دومین دستگاه pcr در دانشگاه راه‌اندازی می‌شود و تست‌های کووید ۱۹ با سرعت و تعداد بیشتری انجام خواهد شد و در آینده‌ای نزدیک دومین دستگاه سی‌ تی اسکن از طریق بانک جهانی به تجهیزات بیمارستان شهید بهشتی  اضافه می‌شود، همچنین یک دستگاه سی‌تی اسکن جدید دیگر به تجهیزات بیمارستان نقوی اضافه شده و یک دستگاه دیگر به امکانات بیمارستان ثامن اضافه خواهد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان با تاکید بر اینکه احداث بیمارستان بقیه‌الله مجدد از سر گرفته شده است و با رایزنی‌های شده تعداد تخت‌های این بیمارستان از ۲۸۰ به ۳۵۰ تخت افزایش می‌یابد، تصریح کرد: با ۱۸ ماه تلاش شبانه‌روزی دو سوم ایزیلاتورها (مقاوم کننده سازه در برابر زلزله) دریافت و در حال نصب است.

وی با اشاره به تأسیس یک بخش آی سی‌یو از سمت معاون درمان وزارت بهداشت، خاطرنشان کرد: احداث یک بخش آی سی‌یو دیگر نیز در بیمارستان شهید بهشتی با کمک خیران هیئت حیدری درب فین در حال انجام است.

مروجی به اشاره به اینکه شهروندان کاشانی به محض احساس علائم کرونا به پایگاه منتخب سپهری واقع در بلوار امام رضا(ع) مراجعه کنند، تصریح کرد: دو مرکز ۱۶ ساعته دیگر جهت خدمت‌رسانی به شهروندان به این مرکز اضافه خواهد شد.

وی با اشاره به فراوانی و شدت یافتن شیوع بیماری کرونا، اضافه کرد: طیف سنی مبتلایان از بالای ۶۰ سال به ۱۸ تا ۵۹ سال رسیده است و از اول مهرماه تاکنون تعداد موارد فوتی افزایش یافته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان با اشاره به افزایش چهار برابری تعداد بستری‌های کرونایی مهرماه نسبت به خردادماه، توضیح داد: تاکنون ۵۳ درصد بستری‌ها ۱۸ تا ۵۹ سال، ۴۶ درصد بالای ۶۰ سال، یک درصد پنج تا ۱۷ سال و دو دهم درصد زیر پنج سال بوده است و از مجموع ۱۵ کودک بستری شده، دو نفر فوت شده‌اند.

کد خبر 449881

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.