ارزش کنونی و سابق پولتان را محاسبه کنید!

‌با توجه به گرانی‌های اخیر در بازار می‌توان به بی ارزش شدن روزانه پول ملی پی برد. به همین منظور مرکز آمار، محاسبه‌گر تورم را در اختیار عموم مردم قرار داده است تا عموم مردم ارزش دارایی خود را طی سال‌های گذشته حساب کنند.

به گزارش ایمنا، همچنین می‌توان دارایی را که در گذشته در اختیار داشته‌ایم به ارزش امروز حساب کرد. این محاسبه‌گر توانایی محاسبه تورم را به صورت سالانه و ماهانه دارد.

به عنوان مثال فردی که در سال ۱۳۷۷ یک میلیون تومان دارایی داشته است با استفاده از این محاسبه‌گر به این نتیجه می‌رسد که این مبلغ در سال ۹۸ معادل با ۲۸ میلیون است.

با توجه به مرجعیت مرکز آمار ایران در تولید و انتشار آمارهای رسمی از جمله نرخ تورم و همچنین نیاز به تبدیل ارزش ریالی یک مبلغ مشخص بین دو مقطع زمانی با استفاده از شاخص قیمت مصرف کننده (CPI) به عنوان یکی از کاربردهای اصلی این شاخص، نرم افزار محاسبه‌گر تورم جهت تسهیل این تبدیل بدون مراجعه به اعداد شاخص برای کاربران تعبیه شده است. فرمول این تبدیل به شرح زیر است:

مبلغ ریالی

×

عدد شاخص در مقطع زمانی مورد نظر

=

ارزش ریالی مبلغ در مقطع زمانی مورد نظر

عدد شاخص در مقطع زمانی اول

لازم ذکر است اعداد شاخص مورد استفاده در این محاسبه‌گر بر اساس سال پایه ۱۳۹۵ است و با تغییر سال پایه اعداد شاخص نیز بر اساس سال پایه جدید به‌روزرسانی می‌شود.

برای محاسبه به این لینک مراجعه کنید.

کد خبر 449566

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.