۲۰۰۰ روانشناس در سطح استان خدمات بهداشت روان ارائه می‌دهند

معاون پیشگیری بهزیستی استان اصفهان گفت: بالغ بر دو هزار روانشناس و مشاور در سطح استان اصفهان در قالب ۲۸۰ مرکز مشاوره و هفت مرکز سلامت روان محله‌ای خدمات بهداشت روان به مردم ارائه می‌دهند.

سمیه کریمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص اختصاص واکسن آنفلوانزا به مراکز نگهداری معتادان تحت پوشش بهزیستی، اظهار کرد: استان اصفهان ظرفیت‌های خود را اعلام کرده است اما هنوز سهمیه‌ای به این استان اختصاص نیافته است، قرار است در خصوص همین سهمیه‌ها روزهای آتی تصمیمات نهایی اتخاذ شده و موارد به سمع و نظر مردم و رسانه‌ها برسد.

وی ادامه داد: اختصاص سهمیه هنوز دیر نشده است و با توجه به گزارش‌های دانشگاه علوم پزشکی اصفهان موارد ابتلا به آنفلوانزا به ثبت نرسیده و این بیماری هنوز در جامعه فردی را مبتلا نکرده است.

کریمی با اشاره به برنامه‌های بهزیستی در هفته بهداشت و روان، اظهار کرد: باتوجه به اینکه در شرایط کرونایی برگزاری دوره‌های آموزشی در خصوص سلامت و بهداشت روان میسر نیست، برگزاری دوره‌های مجازی را به همراه دانشگاه زیر نظر سازمان بهزیستی آغاز کردیم همچنین جمعیت همیاران بهزیستی در فضای مجازی اقداماتی را انجام داده که به سلامت روان خانواده‌ها کمک می‌کند که قرار است در هفته جاری جوایز مسابقات به برترین‌ها اهدا شود.

معاون پیشگیری بهزیستی استان اصفهان اضافه کرد: بالغ بر دو هزار روانشناس و مشاور در سطح استان اصفهان در قالب ۲۸۰ مرکز مشاوره و هفت مرکز سلامت روان محله‌ای خدمات بهداشت روان را ارائه می‌دهند، البته در کنار آن ممکن است روانشناسان و مروجین سلامتی نیز باشند که در نظام روانشناسی و دانشگاه علوم پزشکی کار کنند اما عضو سازمان بهزیستی نباشد.

وی در خصوص آمار بهداشت و روان در شهرستان‌های استان اصفهان گفت: در خصوص میزان سلامت روان در شهرستان‌ها و رتبه بندی آنان پژوهشی نشده اما به نظر می‌رسد هر چه از شهرهای پرجمعیت فاصله می‌گیریم سطح بهداشت روان بهتر خواهد بود و در واقع شهرهای بزرگ با آسیب‌های اجتماعی بیشتری درگیر بوده و از سلامت روانی کمتری برخوردار هستند.

کریمی در پایان تصریح کرد: همانطور که فراخوان جذب در مرکز اطلاع‌رسانی بهزیستی قرار داده شده است، افرادی که در حیطه درمان زنان و اعتیاد حائز شرایط باشند می‌توانند از سوی بهزیستی مجوز گرفته و بازوی محرکی برای ما باشند، قطعاً از حضور چنین افرادی استقبال می‌کنیم.

کد خبر 449357

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.