عملیات برون مرزی ارتش ترکیه برای یک سال دیگر تمدید شد

پارلمان ترکیه لایحه ارائه شده از سوی دولت برای تمدید مدت ماموریت نیروهای ارتش این کشور در عراق و سوریه را تصویب کرد.

به گزارش ایمنا، پارلمان ترکیه لایحه ارائه شده از سوی دولت برای تمدید مدت ماموریت نیروهای ارتش این کشور در عراق و سوریه را تصویب کرد.

آناتولی با انتشار گزارشی در این خصوص اعلام کرد که با تصویب این لایحه، عملیات برون‌مرزی ارتش ترکیه به مدت یک سال دیگر در عراق و سوریه تمدید می‌شود.

در این لایحه که با امضای رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه به مجلس این کشور ارائه شده بود ضمن تاکید بر تداوم خطرها و تهدیدهای بالقوه ازجانب گروه‌هایی چون «پ.ک.ک»، «پ.ی.د»، «ی.پ.گ» و داعش که از آنها با عنوان ‌«تروریست» یاد شده، تمدید ماموریت نیروهای بیرون‌ مرزی برای حفاظت از تمامیت ارضی و مقابله با تهدیدها در راستای حقوق بین‌المللی مهم ارزیابی شده است.

دولت ترکیه در بخشی از این لایحه آورده است: «وجود گروه‌های تروریستی پ.ک.ک و داعش در عراق و وجود طرح‌های مبتنی بر تجزیه‌طلبی قومی٬ تهدید مستقیمی برای صلح منطقه، ثبات و امنیت کشور ما است.»

این لایحه در حالی به تصویب نمایندگان پارلمان ترکیه رسیده که رجب طیب اردوغان روز پنج‌شنبه حضور نظامی کشورش در قطر را نیز در راستای کمک به ثبات کل منطفه خلیج فارس قلمداد کرده است.

آنکارا و دوحه در راستای یک توافق همکاری نظامی، دسامبر سال گذشته میلادی پایگاه نظامی مشترکی را در قطر افتتاح کردند و آنکارا بر اساس این توافقنامه، نیروهایی را در پایگاه نظامی یاد شده مستقر کرده است.

اردوغان سال گذشته در مراسم پایگاه نظامی «خالد بن ولید» در قطر نیز گفته بود که حضور نظامی کشورش نه تنها برای امنیت قطر که برای استقرار و تحکیم صلح در سراسر خلیج فارس اهمیت دارد.

منبع: مهر

کد خبر 448814

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.