دستورالعمل اجرایی برگزاری هفته بهداشت روان در سطح مدارس کشور

دستورالعمل اجرایی برگزاری هفته بهداشت روان در سطح مدارس کشور در سال ۱۳۹۹ به استان‌ها ابلاغ شد.

به گزارش ایمنا، به نقل از مرکز روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، دستورالعمل اجرایی برگزاری هفته بهداشت روان در سطح مدارس کشور در سال ۱۳۹۹ به استان‌ها ابلاغ شد. هفته بهداشت و روان از تاریخ ۱۸ تا ۲۴ مهرماه و با شعار " سرمایه‌گذاری بیشتر دسترسی بیشتر برای همه، همه‌جا" برگزار خواهد شد.

بر اساس دستورالعمل ارسالی اهداف این هفته شامل؛ ترویج و فرهنگ‌سازی درباره مهارت‌های بهداشت روان در سطح مدارس کشور؛ آگاه‌سازی دانش آموزان، والدین و اولیا مدارس در مورد عوامل تهدیدکننده بهداشت روان؛ ارتقا سطح سواد دانش آموزان در زمینه بهداشت روان؛ ظرفیت‌سازی برای ارتقا کمی و کیفی خدمات پیشگیرانه و مشاوره‌ای در زمینه بهداشت روان؛ ارتقا توانمندی‌های روانی اجتماعی دانش‌آموزان برای تاب‌آوری و مواجهه مؤثر در مخاطرات بهداشت روان؛ خواهد بود.

سیاست‌های اجرایی برگزاری هفته بهداشت روان؛ استفاده از ظرفیت فضای مجازی برای تحقق پیام‌ها و نیز برگزاری و اجرای برنامه‌های بهداشت روان؛ تأکید بر نقش و ضرورت آموزش، متناسب‌سازی، ترویج و فرهنگ‌سازی بهداشت روان و راهکارهای آن در موقعیت‌ها و شرایط ناگوار (ازجمله بروز بیماری‌های همه‌گیر از قبیل کرونا ویروس)؛ تذکر مهم: در صورت لزوم برگزاری جلسات و یا برگزاری مراسم ترویجی و آموزشی حضوری و میدانی؛ است.

عناوین روزهای هفته بهداشت روان به شرح زیر است:

کد خبر 448552

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.