اصول ارگونومی محیط کار برای مدیریت درد

افرادی که برای مدت طولانی پشت میز می‌نشینند باید نکاتی را رعایت کنند تا میزان آسیب هایی که به بدن آن‌ها وارد می‌شود، کاهش یابد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، زمانی که وضعیت نشستن افراد پشت میز نامناسب باشد، ممکن است به عضلات، تاندون‌ها، رباط‌ها و رگ‌های عصبی آن‌ها آسیب وارد شود. خطر ابتلا به این مشکلات در بین افرادی که به بیماری‌های آرتروز یا دیابت مبتلا باشند، بیشتر از سایرین است. در ادامه به بررسی اصولی که باید هنگام نشستن پشت میز و در محل کار رعایت شود، می‌پردازیم:

انتخاب صندلی مناسب

برای میز کار خود مکانی را انتخاب کنید که فضای کافی برای زانوها، ران‌ها و پاها داشته باشد. به منظور حفظ وضعیت بدنی مناسب، باید از صندلی دارای محافظ گودی کمر استفاده کرد. در صورتی که صندلی افراد چنین ویژگی ندشته باشند، می‌توانند از یک بالشتک صندلی و یا یک حوله رول شده برای قسمت گودی کمر خود بهره گیرند. بهتر است افراد نوعی صندلی را برای کار کردن انتخاب کنند که باعث شود زانوها هم سطح مفصل لگن فرد قرار گیرد. دسته‌های صندلی باید به گونه‌ای تنظیم شود که شانه‌ها را در وضعیت مناسبی قرار دهد.

قرار دادن پاها در وضعیت مناسب

برای مناسب بودن وضعیت بدن فرد باید پاها روی زمین صاف قرار گیرند. اگر صندلی مورد استفاده مانع انجام این کار می‌شود، می‌توان از یک زیرپایی استفاده کرد. همچنین قرار دادن جسمی در زیر پای فرد باعث می‌شود ستون فقرات در وضعیت خنثی قرار گیرد.

تنظیم صفحه نمایش

اگر صفحه نمایش کامپیوتر زیاد پایین باشد، باید چانه خود را پایین بیاورید تا آن را ببینید؛ این کار باعث می‌شود فرد به درد کمر، گردن و شانه مبتلا شود؛ بنابراین توصیه می‌شود در صورت امکان صفحه نمایش را به گونه‌ای تنظیم کنید که مستقیم رو به روی چشمان شما باشد.

نور مناسب

نور طبیعی به افراد کمک می‌کند تا بتوانند صفحه نمایش را بهتر ببینید. به جای اینکه میز کار خود را رو به رو یا پشت به نور قرار دهید، آن را کنار پنجره بگذارید. صفحه نمایش کامپیوتر فرد باید روشن‌تر از نور بیرون باشد؛ بنابراین لازم است پرده‌های پنجره را در روزهای آفتابی به درستی تنظیم کنید.

استراحت کنید

زمانی که فرد به مدت طولانی پشت میز کار خود بنشیند، ماهیچه‌های او خسته می‌شود و با گذر زمان باعث بروز مشکلات دیگر می‌شود. بهتر است طی هر ۲۰ تا ۳۰ دقیقه کار کردن با کامپیوتر، یک استراحت یک تا دو دقیقه‌ای داشته باشید. توصیه شده است که در این زمان بایستید و حرکات کششی انجام دهید.

صفحه کلید را نزدیک خود قرار دهید

در صورتی که فاصله صفحه کلید با دست شما زیاد باشد، به طوری که لازم باشد دست خود را بکشید، بازوهای شما تحت فشار قرار خواهند گرفت. مچ دست افراد هنگام تایپ کردن یا استفاده کردن از ماوس کامپیوتر، باید صاف، آرنج نزدیک بدن و دست‌ها در امتداد آرنج ها یا حتی پایین‌تر از آن ها قرار بگیرد.

کد خبر 446905

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.