حضور ۱۰ درصدی دانش‌آموزان در مدارس اصفهان/افزایش نظارت‌ها برای اعمال پروتکل‌های بهداشتی

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: در حال حاضر کمتر از ۱۰ درصد دانش‌آموزان در مدارس حضور پیدا می‌کنند و نظارت بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مدارس سختگیرانه‌تر شده است.

محمدرضا ناظم زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص وضعیت برگزاری کلاس‌های حضوری دانش‌آموزان در شرایط کنونی، اظهار کرد: درصد حضور دانش‌آموزان در مناطق استان در دو هفته گذشته مشخص شده است، هفته اول بین ۸۰ تا ۹۰ درصد در برخی مناطق شاهد حضور دانش‌آموزان در مدارس بودیم و همین طور به ترتیب این درصدها پایین آمد.

وی با بیان اینکه در هفته اول بازگشایی، مدارس شهر اصفهان بنا بر دستور استانداری مدارس تعطیل بودند، افزود: در هفته دوم نیز حدود ۲۰ درصد حضور دانش‌آموزان در مدارس را داشتیم اما با حاد شدن شرایط مقدار حضور کمتر شده و در حال حاضر کمتر از ۱۰ درصد از دانش‌آموزان از آموزش حضوری استفاده می‌کنند.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان، با اشاره به اطلاعیه دانشگاه علوم پزشکی در خصوص حاد شدن شرایط شیوع بیماری کرونا، تصریح کرد: با توجه به شرایط حاد بیماری کرونا، در بعضی مدارس حضور دانش‌آموزان به صفر رسیده و ۱۰ درصدی که اشاره کردم میانگین حضور دانش‌آموزان در مناطق کل استان اصفهان است، در هر حال آموزش از طریق مجازی است و اگر در منطقه‌ای نیاز به آموزش حضوری باشد یا تقاضایی باشد مدارس آماده ارائه خدمات حضوری هستند.

وی با اعلام این خبر که نظارت بر پروتکل‌های بهداشتی در مدارس سختگیرانه‌تر شده، گفت: گروه‌های بازرسی از مدارس، فعال و مشغول نظارت هستند. علاوه بر آموزش و پرورش و ناظران نواحی آن، گروه‌های بازرسی از اداره کل به مدارس اعزام می‌شوند، البته نظارت از طریق مراکز بهداشت نیز انجام می‌شود و اگر کوتاهی بشود اصلاحات انجام می شود.

مشکلات کاربردی شبکه شاد را به وزارتخانه منتقل کردیم

ناظم‌زاده با بیان وجود برخی مشکلات در برنامه شاد، تصریح کرد: مشکلات کاربردی شبکه شاد را به وزارتخانه منتقل کردیم، البته این را اضافه می‌کنم که در برنامه شاد مشکلی از لحاظ ارائه محتوای آفلاین وجود ندارد و بیشتر معضلات از سوی انتقال اطلاعات در بستر آنلاین است که مربوط به کمی پهنای باند و کندی سرعت اینترنت می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: نمی‌توانیم ادعا کنیم همه مناطق استان از اینترنت با کیفیت استفاده می‌کنند، به هر صورت ممکن است در برخی مناطق شاهد ضعف‌هایی باشیم، وزارت ارتباطات و اداره مخابرات نیز با آموزش و پرورش همکاری‌های خوبی داشته اند و تقریباً می‌توان گفت ۹۹ درصد مناطق استان تحت پوشش اینترنت است و این حتی شامل مناطق روستایی نیز می‌شود.

معاون متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان افزود: در تابستان گذشته سعی شد مشکلات شبکه شاد رفع شود و در این زمینه تلاش‌های خوبی شده است، اگر در مناطقی نیز قطعی اینترنت وجود دارد ناچاریم آموزش تلویزیونی را به آنان توصیه کنیم.

وی در خصوص تأمین امکانات سخت افزاری برای دانش‌آموزان گفت: بودجه خاصی برای تأمین امکانات سخت‌افزاری پیش بینی نشده است اما آموزش و پرورش سعی می‌کند از طریق تعامل با سازمان‌های مردم نهاد و خیرین کمبودها را جبران کند، در نهایت مدیران مدارس مکلف شدند که برای هر گونه دانش‌آموز برنامه آموزشی داشته باشند، یعنی اگر دانش‌آموزی نتوانست به هر طریقی به آموزش آنلاین دسترسی داشته باشد باید آموزش‌ها در قالب درسنامه به دست وی برسد و پیگیر روند تحصیلی دانش‌آموز باشند تا از تحصیل بازنماند.

کد خبر 446033

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.