کدام نمایندگان دناپلاس اتومات گرفتند؟

فعالیت و اظهار نظر چهره‌های سیاسی در خصوص اتفاقات جاری کشور را در بسته خبری سیاسی امروز ایمنا دنبال کنید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در بسته سیاسی به ارائه گزیده اخبار منتشر شده طی ۲۴ ساعت گذشته می‌پردازد:

واکنش قاطع دریادار سیاری به تهدیدات اخیر / آماده‌ایم پوزه هر دشمنی را به خاک بمالیم

امیر دریادار حبیب‌الله سیاری معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران در حاشیه مراسم گرامیداشت از یک میلیون رزمنده و بسیجی پیشکسوت که در باغ موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: تمام نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران اعم از ارتش، سپاه و نیروهای مسلح کشورمان همیشه در صحنه حضور دارند و آماده هستند که به همه یاوه گویی‌های دشمن پاسخ قاطع بدهند و پوزه هر دشمنی را به خاک بمالند و اگر گفتند هزار نقطه را می‌زنیم بزنند و نتیجه‌اش را هم ببینند.

وی در ارتباط با تأثیر تحریم‌های تسلیحاتی بر وضعیت کشورمان نیز گفت: اگر این تحریم‌ها بر روی ما تأثیر گذاشته بود، امروز ادعا نمی‌کردیم که در چرخه دفاعی و تأمین تسلیحات مورد نیاز خود در عرصه‌های مختلف زمین، هوا و دریا خودکفا هستیم.

معاون هماهنگ کننده ارتش گفت: شما وضعیت ما را ببینید که با تمام تحریم‌ها به اینجا رسیدیم. البته ما به آنچه که امروز رسیدیم بسنده نمی‌کنیم و با نگاه به تهدیدات موجود در این مسیر حرکت می‌کنیم. قطعاً آنچه از ما خواسته شد و آنچه باید انجام دهیم را حتماً انجام خواهیم داد.

واکنش سردار حاجی زاده به تهدیدات ترامپ برای حمله نظامی به ایران

سردار امیرعلی حاجی‌زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی صبح امروز دوشنبه ٣١ شهریورماه در حاشیه مراسم گرامیداشت یک میلیون رزمنده و بسیجی در جمع خبرنگاران و در پاسخ به سوالی درباره برنامه ایران در واکنش به تحریم‌های تسلیحاتی آمریکا اظهار کرد: برنامه جمهوری اسلامی ایران با گذشته هیچ فرقی نخواهد کرد. ما خودکفا هستیم و اگر تحریم‌ها برداشته شود راه صادرات باز می‌شود. ما در بحث تأمین تسلیحات مورد نیاز کشورمان به خارج نیاز نداریم و خودکفا هستیم.

وی با اشاره به برداشته شدن تحریم‌ها گفت: برداشته شدن تحریم‌های تسلیحاتی ایران چند مزیت دارد که نخستین مزیت آن برای ما به دست آوردن یک پیروزی سیاسی است. دومین مورد در رفع تحریم‌های تسلیحاتی باز شدن دست ایران برای صادرات است که در واقع روی آمریکایی‌ها با این کار کم می‌شود.

سردار حاجی‌زاده در پاسخ به سوالی درباره تهدیدات ترامپ و پاسخ ایران به این تهدیدات خاطر نشان کرد: ترامپ در گذشته امتحان خود را پس داده در مقابل جمهوری اسلامی ایران هم امتحان خود را پس داده است. آنها این حرف‌های بی معنی را بارها بیان کردند. مانند گذشته که اعلام کرده بودند قرار است ۵٢ نقطه ایران را بزنند و ما هم دیدیم که چگونه این کار را انجام دادند و آنها مانند گذشته نمی‌توانند هیچ غلطی کنند.

در دیدار کروبی و کرباسچی چه گذشت؟

غلامحسین کرباسچی دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی در رابطه با دیدار با مهدی کروبی گفت: در این دیدار کروبی با وجود کسالت جسمی که داشت اما از روحیه و حال خوبی برخوردار بود.

وی ادامه داد: بحث‌های مختلفی در این دیدار مطرح شد، وضعیت گذشته، حال و آینده را مورد بحث قرار دادیم. او بیش از هر چیزی نگران مشکلات مردم و کشور است و نگرانی‌هایی را در این خصوص بیان کرد.

کرباسچی در خصوص دغدغه‌های مطرح شده کروبی در این دیدار گفت: همیشه دغدغه او مردم و انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی و منافع کشور بوده است و او همه عمرش را به پای این دغدغه گذاشته است.

دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی در پاسخ به این سوال که پیرامون بحث انتخابات چه گفت‌وگویی با آقای کروبی داشتید اظهار کرد: فعلاً او در حال بررسی اوضاع، احوال و شرایط انتخابات است.

جزئیات جدید از اعطای خودروی چند صدمیلیونی به نمایندگان مجلس

احمد امیرآبادی فراهانی، عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی، در واکنش به انتشار خبری مبنی بر تحویل یک دستگاه خودروی دنا پلاس اتومات به نمایندگان مجلس به صورت اقساط اظهار کرد: مجلس باید در هر دوره نمایندگی دو اقدام را انجام داده و برای نمایندگان خودرو و مسکن تهیه کند، چرا که بیشتر وکلای ملت برای رفت و آمد به شهرستان حوزه انتخابیه خود به خودرو نیاز دارند تا بتوانند به روستاها سرکشی کرده و در جلسات شرکت کنند.

وی با بیان اینکه بر اساس قانون خدمات کشوری جایگاه نمایندگان مجلس با وزرا برابر است، تصریح کرد: هر کدام از وزیران چند نوع خودرو، راننده و محافظ دارند، اما وکلای ملت مانند وزرا ساختمانی برای استقرار ندارند و در هر دوره یک ساختمان جدید اجاره می‌کنند.

امیرآبادی فراهانی افزود: در دوره‌های قبل ما ۲۵۰ خودرو در مجلس داشتیم که به تعداد آنها راننده وجود داشت، این ماشین‌ها به صورت ماهیانه ۱۲ میلیون تومان هزینه داشتند، بنابراین تصمیم گرفتیم اتومبیل‌ها در اختیار نمایندگان قرار گیرد و نهایتاً ماهی ۴ میلیون تومان به آنها بدهیم تا بتوانند برای خود راننده استخدام کنند و این امر حدود ۱۱۱ میلیارد تومان در هزینه‌های مجلس نسبت به مجالس هشتم و نهم صرفه‌جویی ایجاد کرد.

عضو هیئت رئیسه مجلس تأکید کرد: ما برای دوره یازدهم مجلس نیازمند خودرو بودیم که شرکت سایپا اعلام کرد؛ اتومبیل ایرانی موجود ندارد و ما حاضر نبودیم برای وکلای ملت خودروی خارجی تهیه کنیم، به همین دلیل وارد مذاکره با ایران خودرو شدیم و این شرکت اعلام کرد که به تعداد نیاز ما پژو پارس و دنا در اختیار دارد، بنابراین ما انتخاب خودرو را به اختیار نمایندگان گذاشتیم که عده‌ای دنا را انتخاب کرده و تعدادی دیگر پژو پارس را برگزیدند.

وی افزود: مجلس برای نمایندگان خودروی ایرانی انتخاب کرد، در حالی که شخص بنده بارها در اتوبان تهران _ قم به دلیل خرابی ماشین در جاده مانده‌ام، بسیاری از اتومبیل‌ها چپ کرده و حتی برخی نمایندگان همسر و فرزندان خود را در سانحه جاده‌ای از دست داده‌اند.

نتایج مرحله دوم انتخابات مجلس در همه حوزه‌ها تأیید شد

موسوی دبیر ستاد انتخابات کشور گفت: مراتب تأیید انتخابات مرحله دوم یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در مرکز حوزه‌های انتخابیه «لنجان»، «سمیرم»، «کرج، اشتهارد و فردیس»، «دهلران، دره شهر، آبدانان و بدره»، «اهواز، باوی، حمیدیه و کارون»، «زنجان و طارم»، «بیجار»، «کرمانشاه»، «اسلام آباد غرب و دالاهو» و «کردکوی، ترکمن، بندرگز و گمیشان» به استانداری‌های ذیربط ابلاغ گردید.

موسوی ضمن تشکر از کلیه عوامل اجرایی و نظارتی انتخابات خصوصاً استانداران و فرمانداران و بخشداران، رؤسا و اعضای ستادهای انتخابات استان‌ها، کارشناسان انتخابات و فناوری و بازرسان که در برگزاری انتخابات نقش برجسته‌ای داشتند افزود: هیأت‌های اجرایی مراکز حوزه‌های انتخابیه، پس از تهیه صورتجلسه پایان انتخابات، نسبت به تنظیم و صدور اعتبارنامه ۱۰ منتخب حوزه‌های مذکور اقدام می‌کنند.

گفتنی است، انتخابات مرحله دوم یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، روز جمعه مورخ ۲۱/‏۰۶/‏۹۹‬ در ۱۰ حوزه انتخابیه در ۲۳ شهرستان برگزار شد.

کد خبر 445575

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.