بیش از ۶۰ درصد از فرهنگیان را زنان تشکیل می‌دهند

وزیر آموزش و پرورش، گفت: اتکای آموزش و پرورش در آموزش‌ها بر عهده بانوان است، بیش از ۶۰ درصد از فرهنگیان را زنان تشکیل می‌دهند و بانوان در ساختن آینده کشور سهم درخشانی دارند.

به گزارش ایمنا به نقل از مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، محسن حاجی میرزایی در جلسه مشترک مدیران کل آموزش و پرورش و مشاوران امور بانوان استان‌ها، اظهار کرد: در همه ادیان الهی عدالت جایگاه والایی دارد و این موضوع آن یک خواسته مطلوب مهم و اساسی در همه جوامع است. آنجا بنای عدالت خراب می‌شود که نابرابری در آموزش‌ها به وجود آید و از اینجا است که نابرابری‌ها در اقتصاد، فرهنگ، اجتماع حاصل می‌شود.

وی درباره سهم عدالت آموزشی در جامعه، افزود: جمهوری اسلامی ایران عملکرد خوبی را در زمینه عدالت آموزشی داشته است بنابراین باید تلاش کنیم تا سهم عدالت را در جامعه به خوبی توزیع کنیم.

وزیر آموزش و پرورش، تاکید کرد: جامعه ایران بخش مهمی از آینده‌اش را به زنان سپرده است و اگر بپذیریم هرچه آموزش‌ها عمیق‌تر باشند اثر بخش‌تر هستند؛ پس زنان نقش مؤثری در تعمیق آموزش‌ها دارند و در جامعه تأثیر گذارترند.

حاجی میرزایی با تاکید به سهم درخشان بانوان در ساختن آینده کشور، خاطرنشان کرد: بیش از ۶۰ درصد آموزش‌ها در مدارس بر عهده خانم‌هاست و در این زمینه نقش به سزایی دارند؛ اگر به این موضوع، نقش زنان در خانواده و در تربیت فرزندان را هم اضافه کنیم ترکیب این دو نشان می‌دهد سهم خانم‌ها در ساختن آینده جامعه مؤثر و البته سنگین است.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه ما جایگاه زنان را در جامعه رفیع می‌دانیم و برای همکاری بیشتر با آنان تلاش می‌کنیم، اظهار کرد: زمینه همکاری‌های مشترک بین آموزش و پرورش و معاونت امور بانوان و خانواده، با اهداف آموزش و پرورش تطبیق صد درصدی دارد.

عضو کابینه تدبیر و امید، گفت: اگر نتوانیم از ظرفیت علمی، آموزشی و نقش زنان در تربیت نسل آینده استفاده کنیم جامعه در آینده با مشکل رو به رو می‌شود. این که در دوران کرونایی اصل را بر حضور دانش آموزان در مدرسه قرار دادیم هدفمان گسترش چتر عدالت آموزشی در سراسر کشور بود.

وی ادامه داد: یکی از سیاست‌های ما در دوره کرونایی جلوگیری از بازماندن دانش آموزان از تحصیل است در این زمینه با ۹ سازمان همکاری‌های مشترکی داریم، تا از عوامل بازماندگی از تحصیل جلوگیری کنیم.

حاجی میرزایی تصریح کرد: ی اضافه کرد: از طریق شاد، شبکه ارتباطی با ارکان مدرسه را زنده نگه داشتیم و آن را جایگزین ارتباط کاغذی در نظام تعلیم و تربیت کردیم، و این فرصت خوبی برای امور بانوان برای توسعه طرح‌ها در همه مدارس است چون فضای مجازی محدودیتی در این خصوص ندارد.

عضو کابینه تدبیر و امید، خاطرنشان کرد: در زیست بوم جدید چیزهایی را از دست دادیم و عناصر جدیدی را نیز به دست آوردیم، به همین دلیل باید در برابر آنچه از دست دادیم، نهایت بهره را از فرصت ایجاد شده، ببریم

کد خبر 444787

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.