افزایش ۲۳ درصدی اعتبارات شهرداری‌های خراسان جنوبی

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای خراسان جنوبی گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۴۰ میلیارد و ۸۶ میلیون تومان اعتبار به شهرداری‌های استان اختصاص یافته است که نسبت به سال گذشته رشد ۳۳ درصدی دارد.

به گزارش ایمنا، علی اشرفیان اظهار کرد: از ابتدای دولت تدبیر و امید نیز ۵۶۱ میلیارد و ۵۵ میلیون تومان اعتبار از محل ماده ۵۸، سوخت و ارزش افزوده به شهرداری‌های استان اختصاص یافته است.

وی با اشاره به اختصاص تجهیزات مختلف در راستای ارتقای شهرداری‌های استان گفت: از سال ۱۳۹۲ تاکنون ۶۶ دستگاه ماشین‌آلات عمرانی، ۲۸ دستگاه ماشین‌آلات خدماتی، هشت ست امداد و نجات، ۶۶ شیر هیدرانت و ۲۵ دستگاه تنفسی آتش نشانی به ارزش ۲۹ میلیارد و ۵۴۱ میلیون تومان به شهرداری‌های خراسان جنوبی اختصاص یافته است.

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای خراسان جنوبی افزود: همچنین از ابتدای امسال ۲۲ دستگاه ماشین‌آلات عمرانی، ۲ دستگاه ماشین‌آلات خدماتی و ۲۵ دستگاه تنفسی آتش نشانی به ارزش یک میلیارد و ۴۹۴ میلیون تومان به شهرداری‌های استان اختصاص یافته است.

اشرافیان تأمین اعتبار بخشی از پروژه‌های شهرداری‌های کمتر توسعه یافته، اختصاص ماشین‌آلات عمرانی و خدماتی از طریق اعتبارات استانی و دولت، تأمین مصالح مورد نیاز از جمله سیمان برای شهرداری‌های کمتر توسعه یافته و کمک مالی در خصوص تسریع در اجرای پروژه‌های شهرداری‌ها را از جمله پیگیری‌های استاندار خراسان جنوبی در خصوص توسعه شهرداری‌ها ذکر کرد.

وی گفت: نظارت بر عملکرد شهرداری‌ها، پیگیری مسائل و مشکلات آنها و حل و فصل اختلافات شهرداری‌ها با دستگاه‌های اجرایی، ارزیابی عملکرد شهرداری‌ها، برگزاری جلسات ویژه برای رفع مشکلات داخلی و پاسخ استعلامات شهرداری‌ها در زمینه‌های مختلف از جمله اقدامات دفتر امور شهری و شوراهای استانداری خراسان جنوبی است.

منبع: ایرنا

کد خبر 444273

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.