کدام مواد غذایی درد را کاهش می‌دهد؟

بعضی مواد غذایی مانند سیر، چای سبز، غلات کامل، زردچوبه و زنجبیل به تسکین دردها کمک می‌کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، همه دردها بر اساس پاسخ التهابی بدن به وجود می‌آید. التهاب مزمن می‌تواند باعث بروز بیماری قلبی، آرتروز، آسم، سرطان و زوال عقلی شود. به منظور تسکین دردها و کاهش خطر ابتلا به بیماری‌ها، باید التهاب را کنترل کرد. بعضی از مواد غذایی مانند شکر و آرد سفید باعث افزایش التهاب می‌شود، اما بعضی دیگر می‌تواند التهاب را کاهش دهد و با بیماری‌هامقابله کند. در ادامه به معرفی و بررسی این مواد غذایی می‌پردازیم:

سیر و کاهش درد

سیر، پیاز و تره فرنگی، حاوی نوعی آنتی اکسیدان به نام کوئرستین است که می‌تواند التهاب را کاهش دهد. توصیه شده است که به منظور کاهش التهاب و کاهش درد، روزانه چهار عدد سیر خام یا پودر شده مصرف کنید. در صورتی که سیر خام معده شما را اذیت می‌کند، بهتر است از سیر مانده استفاده کنید. علاوه بر این سیر خطر ابتلا به بیماری‌هایی مانند سرطان، بیماری قلبی و زوال عقلی را کاهش می‌دهد.

چای سبز و کاهش درد

چای سبز به دلیل آنتی اکسیدان‌هایی که دارد به طور موثری با التهاب مقابله می‌کند. این نوشیدنی درد همه قسمت‌های بدن را کاهش می‌دهد. از دیگر خواص این نوشیدنی می‌توان به کاهش خطر ابتلا به سرطان، از بین بردن چربی شکم و کاهش افسردگی اشاره کرد. از آنجایی که چای سبز کافئین ندارد، می‌توانید آن را صبح یا بعدازظهر مصرف کنید؛ بدون اینکه چرخه خوابتان را مختل کنید.

مصرف غلات کامل و کاهش درد

غلات کامل و لوبیا به کاهش التهاب کمک می‌کند. مواد غذایی مانند بلغور جو دوسر، دانه چیا و برنج قهوه‌ای سطح پروتئین واکنشی C را کاهش می‌دهد. این پروتئین نشانگر التهاب مرتبط با بیماری قلبی، دیابت و آرتریت روماتوئید است. همچنین، فیبر موجود در این مواد غذایی برای بهبود عملکرد روده، کاهش وزن، مقابله با بیماری قلبی و کاهش فشار خون بسیار مفید است.

زردچوبه و کاهش درد

زردچوبه جزو ادویه‌هایی است که از زمان‌های قدیم برای مقابله با التهاب مصرف شده است. نتایج مطالعات نشان می‌دهد این نوع ادویه دارای آنتی اکسیدان و مواد ضدالتهابی است. به منظور بهره بردن از مزایای زردچوبه، یک قاشق چای خوری از آن را در آب جوش بریزید و ۱۰ دقیقه صبر کنید. سپس مقداری آب لیمو و فلفل سیاه به این معجون اضافه کنید و آن را بنوشید.

زنجبیل و کاهش درد

زنجبیل یک آنتی اکسیدان بسیار قوی است. بنابراین می‌توانید آن را به نوشیدنی یا غذای خود اضافه کنید. مصرف روزانه دو گرم زنجبیل به کاهش درد ماهیچه کمک می‌کند. علاوه بر این مصرف این ماده غذایی باعث کاهش قند خون می‌شود و خطر ابتلا به بیماری قلبی را نیز کاهش می‌دهد. چای زنجبیل نیز می‌تواند درد معده را تسکین دهد.

کد خبر 444123

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.